تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/08/30
شماره 1159 - تاریخ 1397/08/30
آخرین اخبار
نمی توان به رابطه تجاری با اروپا امیدوار بود
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی معارفه شد
حضور متخصصان و دانش پژوهان مهندسی سواحل از ۳۶ کشور جهان در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی
قدرت خرید مردم 100 درصد کاهش یافته است/ تصویب لوایح تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد
ایجاد فرش برگ های پاییزی در شمال تهران
اطمینان عراقی ها از کیفیت بالای محصول ایرانی از بستر بورس کالا
همراهی رایتل با شما هفت ساله شد
مهم نیست چه کسی مدیر یا مربی باشد، پرسپولیس به مسیر خود ادامه می‌دهد
شجاع خلیل زاده باید اخراج می شد / پرسپولیس شانسی برد
جپاروف در آستانه استقلالی شدن/ همام رفتنی شد!
جریمه میلیونی نساجی و نفت مسجد سلیمان
شایعه‌سازی در مورد شیخ‌ویسی و مهدی شیری خنده‌دار است
آماده سازی تراکتورسازی برای مصاف با پرسپولیس‌
برد استرالیا در حاشیه قرار گرفت
خط و نشان کره جنوبی برای آسیا/ ازبکستان به 4 میخ کشیده شد
بازهم خودمان را به فینال آسیا می‌رسانیم
لانچ تایم سرنوشت ساز در کوالالامپور / گروه مرگ و زندگی برای استقلال و پرسپولیس کدام است؟
در تمام صحنه‌های این فیلم، حداقل یک انسان کشته می‌شود
یک اطلاعیه‌ صنفی در پی تغییر مدیریت سینما
این بار مسوولان پای موسیقی ایستاده‌اند
کتاب «میشل اوباما» رکورددار فروش شد
برگزاری کنسرت آهنگساز مطرح ایتالیایی در ایران
تخفیف دانشجویی برای «ماداگاسکار»
باران کوثری و حسن معجونی در «بی‌حسی موضعی»
لغو اکران مردمی یک فیلم در مشهد با حضور حامد همایون و بهاره افشاری
مردم در عرصه‌های اجتماعی به صحنه بیایند
حمایت ظریفانه آشنا از "ظریف"
معدل مسئولان جمهوری اسلامی، معدل مردم جامعه نیست
افزایش ۱.۷ درصدی تلفات جاده‌ای در ایران
افراد دارای حتی یک‌روز سابقه بازنشستگی نیز شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند
بازتاب سه تصمیم مهم شریعتمداری در وزارت کار
تحریم‌ کسی را به میز مذاکره برنمی‌گرداند
مطرح کردن نفت در برابر غذا در ایران یک جنگ روانی است
طرح استیضاح ظریف در حال تدوین است
دولت محافظه کار و دست به عصا نمی‌تواند از مارپیچ اقتصادی عبور کند
بروکراسی پیچیده اداری انگیزه سرمایه‌گذاری را در کشور از بین برده است
جمع‌آوری ۱۰۰ امضا برای استیضاح وزیر علوم
ماجرای عکس آیت الله جنتی در حال رای دادن به لیست اصولگرایان، شیطنت رسانه‌ای بود
ناتوانی اروپا در اجرای تعهدات برجامی قابل توجیه نیست
تلاش فرقه«بهائیت»برای ضربه به نظام اقتصادی/دستگیری یک عنصربهائی
سیاست‌های کلی اجرا می‌شد، مردم با مشکلات اقتصادی مواجه نمی‌شدند
صورت های مالی سال 96 بیمه ایران باموفقیت به تصویب مجمع عمومی رسید
پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت هفته وحدت
نماهنگ«آوای ایران» با حضور حسین خواجه امیری و سالار عقیلی تمبر نشان شد
سرقت از خزانه بانک‌پاسارگاد تکذیب شد
وزارت کشاورزی باید پاسخگوی گرانی میوه باشد نه فروشندگان
حساب‌های فاقد اطلاعات کامل در بانک ملی ایران مسدود شد
چرا وقتی "نیشکر هفت تپه" دولتی بود کسی درباره زیان انباشته آن حرفی نمی‌زد؟
بورس ارز؛ راهکار همتی برای ساماندهی بازار
تجمع کارگران در سالروز تصویب قانون کار
کد خبر: 154358 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - 19:33
وقتی کمرتان درد می کند این کارها را انجام دهید

وقتی کمرتان درد می کند این کارها را انجام دهید

کمردرد عارضه آزاردهنده‌ای است که نه تنها بر زندگی روزانه فرد تاثیر می‌گذارد بلکه فرآیند خواب را نیز دچار مشکل می‌کند.

نوآوران آنلاین-

خوابیدن در حالت‌های ناصحیح می‌تواند موجب کمردرد یا تشدید آن شود. وضعیت بدن در هنگام خواب اگر صحیح نباشد می‌تواند علت نهفته بروز درد کمر باشد زیرا برخی از حالات خوابیدن به گردن، کمر و باسن فشار غیرضروری را وارد می‌کند.


کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هنگام خوابیدن انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کنند و به همین دلیل لازم است سر، شانه‌ها و باسن در یک راستا قرار گیرند و کمر نیز در وضعیت درستی باشدد. بهترین حالت برای جلوگیری از وارد شدن فشار مضاعف بر کمر خوابیدن به پشت یا به اصطلاح خودمان طاق‌باز است.

با این حال برخی افراد از خوابیدن در حالت طاق‌باز احساس راحتی ندارند و برخی از آنان در این حالت دچار خر و پف می‌شوند.

معمولا افراد به شکل‌های مختلفی می‌خوابند و به همین دلیل کارشناسان چندین گزینه‌ را پیشنهاد می‌کنند تا هر فردی متناسب با نیاز خود یکی آنها را انتخاب کرده، خواب بهتری داشته باشد و همچنین دچار درد کمر نشود:

۱- خوابیدن طاق‌باز (روی کمر) و قرار دادن بالش زیر زانوها

این شکل خوابیدن بهترین حالت برای حفظ سلامت کمر به حساب می‌آید. در این حالت وزن بدن به شکلی توزیع می‌شود که فشار را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود سر، گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار گیرند. همچنین قرار دادن یک بالش کوچک زیر زانوها به حفظ شکل انحنای طبیعی ستون فقرات کمک می‌کند.

۲- خوابیدن به پهلو و قرار دادن بالش بین زانوها

اگرچه خوابیدن به این شکل شناخته شده‌ترین و راحت‌ترین حالت خوابیدن است اما باعث می‌شود ستون فقرات از حالت خود خارج شود و به قسمت پایین کمر فشار وارد می‌کند. هر چند می‌توان هنگام خوابیدن به پهلو بالش سفتی را بین زانوها قرار داد تا این مشکل رفع شود.

۳- خوابیدن به شکل جنینی

برای مبتلایان به بیرون زدگی دیسک کمر خوابیدن به شکل جنین تسکین دهنده است زیرا خوابیدن به پهلو و خم کردن زانوها به سمت قفسه سینه، خمیدگی ستون فقرات را کم می‌کند.

۴- خوابیدن روی شکم و قرار دادن بالش نازک زیر شکم

خوابیدن روی شکم بدترین شکل به حساب می‌آید. هر چند در افرادی که با دیگر حالت‌های خوابیدن مشکل دارند قرار دادن یک بالش زیر شکم می‌تواند کمک کننده باشد.

۵- خوابیدن روی شکم و قرار دادن پیشانی روی بالش

از دلایل دیگری که باعث می‌شود خوابیدن روی شکم ضرر داشته باشد این است که در این حالت معمولا سر به یک سمت می‌چرخد و در این حالت به ستون فقرات، گردن، شانه‌ها و کمر فشار مضاعفی وارد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید یک بالش کوچک یا حوله‌ای را زیر پیشانی قرار دهید تا هم از این فشارها کاسته شده و هم با ایجاد فضای کوچکی مقابل صورت دچار مشکل تنفسی نشوید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.