بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد/بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد/بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»/ ۷ نفر دست و پای‌شان شکست
قالیباف: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دوران رانت‌های صنفی پایان داد
گوشی‌های Galaxy S24 چگونه اهداف زیست محیطی سامسونگ را ارتقا دادند؟
راهنمای مدیریت اعلان در گلکسی‌های سامسونگ؛ خداحافظی با اعلان‌های غیرضروری
دیدار با خانواده های شهدای کارگری
دیدار با خانواده های شهدای کارگری
دیدار و تقدیر در روز کارگر
دیدار و تقدیر در روز کارگر
1403 سالی نویدبخش برای فولاد سنگان
1403 سالی نویدبخش برای فولاد سنگان
تاثیر یک استراتژی
تاثیر یک استراتژی
ساخت مخازن فلزی جهت استقرار در مرزهای صادراتی توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه
ساخت مخازن فلزی جهت استقرار در مرزهای صادراتی توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه
طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات بانك صنعت و معدن: این بانك با بهره گیری از خدمات نوین تأمین مالی به حمایت از صنعتگران و كارآفرینان كشور مبادرت دارد
معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات بانك صنعت و معدن: این بانك با بهره گیری از خدمات نوین تأمین مالی به حمایت از صنعتگران و كارآفرینان كشور مبادرت دارد
بازگشت 449 طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال 1402
بازگشت 449 طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال 1402
عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
انعقاد قرارداد ساخت ۱۵۸۶۷ واحد طرح نهضت ملی در بانک مسکن خراسان رضوی/ رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
انعقاد قرارداد ساخت ۱۵۸۶۷ واحد طرح نهضت ملی در بانک مسکن خراسان رضوی/ رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
بازدید معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران از شعبه مرکزی
بازدید معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران از شعبه مرکزی
بازدید کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران از نمایشگاه اکسپو 2024
بازدید کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران از نمایشگاه اکسپو 2024
همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
مشارکت بانک اقتصادنوین در تجهیز اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید
مشارکت بانک اقتصادنوین در تجهیز اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید
سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال 1403 را ابلاغ کرد
پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال 1403 را ابلاغ کرد
علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد
علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد
بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
انتقال 20 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
انتقال 20 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
پیام مدیرعامل بانک سرمایه به مناسبت روز معلم
پیام مدیرعامل بانک سرمایه به مناسبت روز معلم
بیمه بدنه اتومبیل را از جشنواره «بیست» بیمه ملت با تخفیف ۲۰ درصدی بخرید
بیمه بدنه اتومبیل را از جشنواره «بیست» بیمه ملت با تخفیف ۲۰ درصدی بخرید
رکوردشکنی در پرداخت وام یکی از دستاوردهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است
رکوردشکنی در پرداخت وام یکی از دستاوردهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است
رویداد (چادرو) بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد
رویداد (چادرو) بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد
اجرای برنامه های هفته سلامت در محلات ناحیه ۵
مشارکت ۸۰ سازمان مردم نهاد در جشنواره سلامت بوستان لاله
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با جدیت ادامه دارد
پیگیری امور محلات با همدلی، مشارکت مردمی و مردمی سازی بیشتر محقق می شود
شبکه آبرسانی فضای سبز منطقه 19 به مساحت 54 هزار مترمربع توسعه یافت
پاکسازی و تسطیح 14 هکتار از فضا های بی دفاع شهری منطقه 19
افتتاح و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی در منطقه 17
نظارت دقیق بر ایمن‌سازی بوستان‌ها و اماکن عمومی منطقه ۲۲
بهسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده در منطقه22
شستشو المان های ترافیکی معابر ناحیه دو منطقه۲۲
حضور بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان در رقابت های نشاط سالمندی در منطقه ۲۱
رفع خطر چاله‌های بزرگراهی در ۲۰ نقطه از بزرگراه شهید فهمیده
رقابت جذاب دانش آموزان مدرسه باغچه بان به مناسبت هفته سلامت
آماده سازی بوستان های جنگلی پهناورترین منطقه شهر
فضاهای خاکستری پل های سواره رو منطقه 2نورپردازی شد
۹ هزار متر طول خط کشی در معابر منطقه۲ اجرا شد
اجرای عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه در مقابل پایانه شهید فیاض بخش
ایجاد دسترسی محلی هرندی به مولوی اجرایی شد
کد خبر: 166651 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - 19:04
خلبان و شرکت هواپیمایی آسمان، مقصران حادثه

خلبان و شرکت هواپیمایی آسمان، مقصران حادثه

پس از چند هفته بررسی و پیگیری، کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی خود از حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را ارائه کرد.

نوآوران آنلاین-براساس این گزارش شرکت هواپیمایی آسمان با توجه به رعایت نکردن محدودیت‌های پزشکی خلبان خود و اجرایی نکردن آرایش فنی لازم به عنوان مقصر اصلی شناخته شده البته در کنار آن خلبان نیز در عملکرد خود با ابهام‌هایی روبه‌رو است.

هرچند که این گزارش در پایان اعلام کرده که هنوز نمی‌توان به طور دقیق و رسمی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما سخن گفت، اما به نظر می‌رسد ابهام‌هایی در عملکرد شرکت هواپیمایی آسمان وجود دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده، خلبان اصلی پرواز که ۶۲ سال سن داشته عمل جراحی قلب خود را در سال ۸۸ پشت سر گذاشته و پس از سپری شدن ۹ ماه از عمل منع پروازی وی برداشته شده هرچند نیاز به رعایت برخی محدودیت‌ها وجود داشته است. از جمله این‌که اعتبار گواهینامه پزشکی وی شش ماهه باشد همراه یک کمک خلبان که محدودیت پزشکی و عملیات پرواز ندارد پرواز کند و در هر چک پزشکی هوایی تحت ارزیابی تخصصی قلب و عروق قرار گیرد.

این محدودیت تا سن ۶۰ سالگی بوده و پس از آن خلبان باید مورد ارزیابی‌های تخصصی چشم، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب و روان قرار بگیرد. ضمنا اعتبار گواهینامه ایشان شش ماه و در هر چک پزشکی باید ارزیابی‌ها به طور کامل انجام می‌شد که طبق محتویات پرونده پزشکی معاینات براساس مقررات انجام شده است.

با این وجود این گزارش ابهامی را در رابطه با عملکرد شرکت آسمان در بررسی وضعیت خلبان خود وارد کرده است.

از سوی دیگر هواپیمای استفاده شده نیز با محدودیت‌هایی مواجه بوده است. طبق این گزارش پس از ثبت تعدادی سقوط و حادثه برای هواپیمای ATR پیشنهاداتی از سوی کمیته ایمنی حمل و نقل آمریکا به شرکت سازنده هواپیما ارائه شده تا در جریان آن سیستم‌های هشدار دهنده شرایط یخ زدگی به خلبان اصلاح شود که این پیشنهاد سرانجام در سال ۲۰۰۹ از سوی شرکت سازنده ارائه شد.

با این وجود که شرکت هواپیمایی آسمان فرآیند تعمیرات سنگین این هواپیمای خود را در شیراز پیگیری کرد، اما به دلیل محدودیت‌های موجود و عدم پشتیبانی کارخانه سازنده قطعات که آمریکایی است امکان استفاده از این سیستم جدید یخ‌زدا و انجام آرایش فنی لازم را پیدا نکرد. پس از آن با پیشنهاد کارخانه سازنده هواپیما یک راه‌حل مقطعی شامل آموزش‌های خاص و اصلاحات در مدارک هواپیما به شرکت آسمان ارائه شده بود که می‌بایست به تایید سازمان هواپیمایی کشوری ایران می‌رسید، اما این راه‌حل جایگزین به سازمان ارائه نشد و در زمان وقوع سانحه اجرای امریه فنی فوق بلاتکلیف بوده است.

در ادامه این گزارش به بررسی‌های صورت گرفته روی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما پرداخته شده است.

این گزارش در اینجا بار دیگر موضوع سلامتی خلبان را مطرح می‌کند و رسما اعلام می‌کند که هرچند خلبان پرواز دارای صلاحیت لازم برای پرواز با هواپیما بوده اما به دلیل وجود محدودیت پزشکی برای خلبان ایشان مجاز به پرواز همزمان با یک کمک خلبان نبوده و این موضوع می‌بایست مورد دقت خلبان و واحد شرکت قرار می‌گرفت.

سیستم‌های ضد یخ در این هواپیما براساس استانداردهای اروپایی بوده و چنانچه خلبان در زمان لازم نسبت به فعال کردن آن اقدام کند توانایی کنترل هواپیما محتمل است، اما آرایش فنی قابل قبول نبوده و باید در تعمیرات سال ۱۳۹۶ مورد انجام قرار می‌گرفته است.

از سوی دیگر خلبان نیز ارتقاء پرواز خود به کمتر از ۱۷ هزارپا رسانده ولی با توجه به این‌که شرایط آب و هوایی در ارتفاع مذکور برای فرود مناسب نبوده خلبان باید با حفظ حداقل ارتفاع تصمیم به فرود یا رفتن به فرودگاه‌های جایگزین می‌کرده، اما با توجه به این‌که دید فرودگاه ۱۰ کیلومتر اعلام شده خلبان تصمیم گرفته با وجود آنکه لایه‌های ابر را تا ۱۵ هزارپا تایید می‌کند نسبت به فرود اقدام کند.

این گزارش همچنین گفته خلبانان تا ثانیه‌ای قبل از برخورد به دلیل پوشش ابر متوجه وجود کوه نشده‌اند و تا لحظه آخر با مشاهده آن سعی در انجام مانور شدید گردش به چپ برای پرهیز از برخورد داشته‌اند که بی‌نتیجه بوده است.

کمیته بررسی سانحه همچنین احتمال زنده بودن مسافران یا آتش گرفتن این هواپیما پس از سقوط را رد کرده است.

این گزارش مقدماتی این طور به پایان رسیده که با توجه به عدم انجام آرایش فنی لازم فعلا پرواز ATR۷۲ در آسمان ایران متوقف شده است و باید کلیه ملزومات فنی و ایمنی لازم با تایید این سازمان از سوی شرکت‌های هواپیمایی اجرایی شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.