تامین اجتماعی
تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/12/28
شماره 1239 - تاریخ 1397/12/28
آخرین اخبار
صعود تیم دونفره بانوان پینگ پنگ باز بزرگسال به یک چهارم نهایی مسابقات بین المللی عمان
آبی‌ها ترک عادت نکردند/ شروعی دوباره برای شفر!
فوتبال ایران در سالی که گذشت
اولین اکران «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو در جشنواره کن ۲۰۱۹
«سفر و گردشگری» اقتصاد را از رکود و تحریم خارج می‌کند
اصفهان شلوغ می‌شود/ افزایش ساعت بازدید اماکن توریستی
توصیه‌های ناجا برای پیشگیری از وقوع سرقت
واریز بخشی از معوقات فرهنگیان از ۵ فروردین
شهادت دو مامور پلیس در مشهد
واکنش شدید ایران به تصمیم شخصی و خلق الساعه ترامپ در مورد جولان اشغالی
چراغ نیم‌سوز عرضه نفت در بورس
تلاش دولت، مردم و کارآفرینان باید بر تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر باشد
تورهای ارزان‌قیمت، تله‌ی کلاهبرداران است
نیمی از منازل در آق قلا دچار آب گرفتگی شده است
سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد کم شدند
نباید از تحریم‌ها بنالیم/ سال ۹۸ سال فرصت‌ها و گشایش برای ملت ایران خواهد بود
مسیر احتمالی بازار مسکن در سال ۹۸
کواکبیان: به تصویب پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت خوش بین هستم
آب را دریابیم
هیچ یک از اموال امانی مشتریان از بانک خارج نشده است
سال ۹۸، سال «رونق تولید» نام گرفت
آزادراه تهران-شمال؛ از افتتاح تابستانه فاز ۱ تا وضعیت قطعات ۲ و ۳
سال جدید، سال مهار تورم، متعادل‌کردن قیمت ارز و دوستی بیشتر با همه همسایگانمان است
رجیستری گوشی مسافران در ایام نوروز
چهار تن از مرزبانان ایرانی آزاد شدند
ماموریت ۶ گانه بانک مرکزی در سال رونق تولید
برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاها چیست؟
هشدار به مسافران؛ از پرواز و قطار جا نمانید
تکرار ادعاهای ترامپ درباره ایران در پیام نوروزی
وزیر کشور: روزشمار انتخابات مجلس از فروردین شروع می‌شود
ارتقای ۲۰ رتبه‌ای دولت الکترونیک/ توسعه ۲۵۰ هزار اپلیکیشن
قدردانی عربستان از مواضع ضدایرانی پمپئو
رشد اندک معاملات مسکن
امکان بازنگری دو بار در سال بر روی حقوق و دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم
به بهانه ۲۹ اسفند؛ روز سرنوشت ساز تاریخ صنعت نفت ایران
معافیت عراق از تحریم‌های ایران ۹۰ روز تمدید شد
افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث
نشست کمیسیون عمران با مسئولان دولتی برای اندیشیدن تمهیدات سفرهای نوروزی
کاهش قیمت سیب زمینی و پیاز در روزهای آینده
پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی از فساد جلوگیری می‌کند
۱۸ تا ۲۵ سالگی؛ اوج مصرف مواد مخدر بین جوانان
علی‌رغم عدم اجرای طرح ترافیک در نوروز، دوربین‌های طرح کاهش فعالند
تامین امنیت شهروندان در نوروز با بیش از ۲۰۰ هزار مامور پلیس
پایان یک معافیت پرحاشیه سربازی
وضعیت ترافیکی تهران در آخرین ساعات ۹۷
جریمه نقدی برای تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان
پیروزی دختر 16 ساله ایران برابر نفر هفتم پینگ پنگ جوانان جهان
احکام مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره پرسپولیس امضاء و ابلاغ شد
کاسیاس قراردادش را با پورتو تمدید کرد
خبرسازهای ورزش ایران در سال ۹۷ چه کسانی بودند؟
کد خبر: 167500 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱/۲۱ - 19:30
اگر خوابتان کم شده این دمنوش ها را بخورید

اگر خوابتان کم شده این دمنوش ها را بخورید

بی‌خوابی می‌تواند علت‌های گوناگونی چون اضطراب، دارو، استرس، درد مزمن و یا هر علت ناشناخته‌ی دیگری داشته باشد.

نوآوران آنلاین-

 اگر برای خوابیدن مشکل دارید تنها نیستید؛ تقریباً یک سوم افراد بزرگسال دچار بی‌خوابی هستند. بی‌خوابی می‌تواند علت‌های گوناگونی چون اضطراب، دارو، استرس، درد مزمن و یا هر علت ناشناخته‌ی دیگری داشته باشد. کارهای زیادی برای بهبود خوابتان می‌توانید انجام دهید اما اگر بی‌خوابی‌تان مزمن شده باید به پزشک مراجعه کنید.


بیشتربخوانید : کم خوابی و شب بیداری چه عوارضی دارد؟


دمنوش بابونه

مصرف قرص‌های خواب برای مدت طولانی توصیه نمی‌شوند و کمکی به عادات خواب شما نمی‌کنند. می‌توانید با رعایت کردن یک سری از نکات مانند آرام سازی هنگام خواب و محدود کردن تماشای تلویزیون و ...، به خوابتان کمک کنید. یکی از راه‌های آرام شدن در زمان خواب این است که قبل از خواب دم‌نوش بنوشید.

دم‌نوش‌هایی که می‌نوشید باید بدون کافئین باشند چون کافئین محرک است و به خواب رفتن را مشکل‌تر می‌کند. در این مطلب بهترین دمنوش‌هایی را که می‌توانید قبل از خواب بنوشید به شما معرفی می‌کنیم.

بابونه

بابونه یکی از معروف‌ترین دمنوش‌های خواب آور است. قرن‌هاست که از بابونه به دلیل تأثیرات آنتی اکسیدانی آن استفاده می‌شود. ضمناً بابونه برای درمان مشکلات پوستی نیز کاربرد دارد و آرام‌بخش برای درمان مشکلات گوارشی نیز هست. بابونه می‌تواند انتخاب خوبی برای دمنوش پیش از خواب باشد که تأثیر آن پشتوانه‌ی علمی دارد.

در مطالعه‌ای تأثیر بودرمانی روی ضربان قلب و بی‌خوابی در زنان با گیاه اسطوخدوس به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند بعد از 12 هفته، بهبودهای چشمگیری در کیفیت خواب این افراد ایجاد شده بود

خاصیت آرام‌بخشی بابونه به دلیل فلاوونوئید اپی ژنین آن است. اپی ژنین با گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز پیوند زده و به ایجاد حالت خواب آلودگی کمک می‌کند. مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد زنانی که دچار افسردگی بعد از زایمان بودند با مصرف چای بابونه به عنوان یک رویکرد مکمل، افسردگی‌شان کمتر شده و مشکلات خوابشان نیز کاهش یافته بود.

گل ساعتی نیز گیاه دیگری است که به خواب بهتر کمک می‌کند. مطالعات گوناگونی نشان داده که گل ساعتی می‌تواند حالت خواب آلودگی را تقویت کند. در مطالعه‌ای تأثیر مکمل گیاهی به نام NSF-3 که شامل گل ساعتی و دو گیاه دیگر بود نسبت به تأثیر داروی دیگری به نام زولپیدم مورد مقایسه قرار گرفت. محققان دریافتند کیفیت خواب و طول مدت خواب بیشتر شده و میزان بیدار شدن حین خواب نیز کاهش یافته بود. محققان دریافتند NSF-3 جایگزینی بی‌خطر و مؤثر برای درمان کوتاه مدت بی‌خوابی است.

شیرین بیان
شیرین بیان و ریشه‌ی شیرین بیان هم گیاه دیگری است که باستانیان از آن برای درمان بیماری‌های گوناگون استفاده می‌کردند. پژوهش‌ها نشان داده شیرین بیان دارای خاصیت ضد افسردگی و ضد اضطرابی است. عصاره‌ی شیرین بیان می‌تواند کیفیت خواب را بالا ببرد.

قبل از اینکه از شیرین بیان سیاه استفاده کنید، باید بدانید که شیرین بیان اگر به میزان زیاد مصرف شود می‌تواند موجب افت پتاسیم بدن شود. به طور کل توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر نوع مکملی همیشه با پزشک مشورت کنید. هر نوع مکمل گیاهی ممکن است با سایر داروها تداخل ایجاد کند.

اسطوخودوس

در مطالعه‌ای تأثیر بودرمانی روی ضربان قلب و بی‌خوابی در زنان با گیاه اسطوخودوس به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند بعد از 12 هفته، بهبودهای چشمگیری در کیفیت خواب این افراد ایجاد شده بود. این افراد دو بار در هفته به مدت 20 دقیقه پیش از خواب گیاه اسطوخدوس را بو می‌کشیدند. حالا آیا می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن دمنوش اسطوخودوس نیز بی‌خوابی را درمان می‌کند؟

مطالعات نشان داده مصرف خوراکی اسطوخدوس می‌تواند از میزان بیدار شدن‌های طی شب کاسته، احساس خستگی و کسالت در صبح را کاهش داده و کمبود خواب را در افراد دچار اضطراب بهتر کند. بنابراین اگر اضطراب دلیل بی‌خوابی شماست، پس می‌توانید روی دمنوش اسطوخودوس حساب کنید. ضمناً می‌توانید چند قطره عصاره‌ی اسطوخدوس روی بالش‌تان بچکانید.

دیگر گیاهان

دمنوش‌های گیاهی معمولاً ترکیبی هستند. سایر گیاهانی که می‌توانند به رفع مشکل بی‌خوابی‌تان کمک کنند شامل نعنا و سنبل الطیب می‌شوند. انواع گوناگونی از این دمنوش‌ها در بازار موجودند بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم انواع مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک برای شما مناسب‌ترین هستند. یادتان باشد کمک گرفتن از این دمنوش‌ها، علت اصلی بی‌خوابی‌تان را برطرف نخواهد کرد و باید برای این منظور به پزشک مراجعه کنید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.