بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/16
شماره 2461 - تاریخ 1403/02/16
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 171815 | تاریخ : ۱۳۹۷/۵/۱۷ - 15:16
احداث اولین کاخ ایستگاه متروی کشور
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران:

احداث اولین کاخ ایستگاه متروی کشور

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران گفت: بر اساس بودجه امسال، مجتمع‌های ایستگاهی باید ۲۳۰۰ میلیارد ریال برای مترو درآمدزایی کند.

نوآوران آنلاین-غلامرضا جوادی، در پاسخ به این سوال که مجتمع های ایستگاهی به عنوان یکی از منابع فوری تامین هزینه های توسعه مترو  نگاه می شود؛ برای برآورده کردن این انتظارات چه اقداماتی کرده اید؟ گفت: ما برای تأمین درآمدهای مترو مانند خط ۶ و ۷ و خطوط اکسپرس، راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت داریم. برخی برنامه‌های ما برای کسب فوری درآمد است که تلاش شده هر چه سریعتر با تملک برخی زمین‌ها، منابع مورد نیاز را ایجاد کنیم؛ مانند مجتمع ایستگاهی  تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه نواب، وردآورد یا زمین‌های قورخانه که پس از حل مشکلات آن به عنوان یک راه‌حل فوری می‌تواند مترو بخشی از طلب‌های خود را به پیمانکاران بدهد.

او در خصوص این که نمی شود به جای فروش زمین ها به سمت اجاره داری رفت؟ گفت: ایجاد درآمدهای پایدار از مجتمع‌های ایستگاهی می‌تواند یک اولویت میان‌مدت برای شهر باشد، اما همان نگاهی که به ما می‌گوید از مجتمع‌های ایستگاهی به فوریت برای تجهیز خط ۶ و ۷ کسب درآمد کنیم، امکان تحقق این نگاه را به ما نمی‌دهد. به طور مثال مجتمع ایستگاهی پردیس شرق که یک میلیون متر مکعب است برای هر متر ساخت، یک میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون هزینه ساخت می‌خواهد؛ یعنی ۱۰ هزار میلیارد پول را باید به این پروژه تزریق کنیم و بعد به دنبال اجاره‌داری آن باشیم تا شهرداری بعدها به درآمد پایدار برسد که در حال حاضر چنین امکانی نداریم؛ بنابراین مجبوریم به بخشی از آن، نگاه درآمد غیرپایدار داشته باشیم تا هزینه‌های ساخت را بپردازیم.

جوادی  اضافه کرد: ما باید سبک و سنگین کنیم که سرعت ایجاد ایستگاه‌ها و کریدورها برایمان مهم است یا اینکه یک پروژه چند سال بعد برای ما تأمین درآمدهای پایدار کند. برنامه‌های میان‌مدت ما نیز بررسی احداث ۲۲ مجتمع ایستگاهی است. در نگاه بلندمدت نیز تعریف زون برای مجتمع‌های ایستگاهی و تملک املاک برای ایجاد این زون‌ها است که یک پروژه درازمدت ۲۰ ساله خواهد بود و از زاویه جدیدی به موضوع مجتمع‌های ایستگاهی نگاه می‌شود.

تشکیل کمیته ویژه برای هماهنگی‌های بین بخشی

 مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه با اشاره به هماهنگی هایی که لازم است با مناطق یا معاونت های دیگر شهرداری داشته باشند هم توضیح داد: در حال حاضر در معاونت حمل و نقل هیئت پیگیری ویژه‌ای تشکیل شده که مدیرعامل شرکت مترو، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی، قائم مقام معاون شهرسازی، قائم مقام معاون مالی و اقتصادی، رئیس سازمان املاک، قائم مقام معاونت مناطق و شهردار منطقه حضور دارند. همچنین کمیته ویژه دیگری در معاونت مالی تشکیل شده که موضوعات مرتبط با مجتمع‌های ایستگاهی پیگیری می‌شود.

 جوادی در خصوص مشکل نبود اسناد مالکیت برخی زمین های شهرداری گفت: تلاش کردیم در دوره جدید واگذاری‌هایی که انجام می‌شود، حداقل مشکل را داشته باشد. پیش از این مسائل ملکی، مشکلاتی ایجاد کرده بود و حتی در پروژه وردآورد، مراجعاتی برای پس دادن املاک وجود داشت، اما تلاش کردیم کمترین مشکل در واگذاری‌ها ایجاد شود و برای بهره‌بردار و شهرداری این واگذاری‌ها دردسری نداشته باشد..

الگوبرداری از مجتمع های ایستگاهی شهرهای موفق دنیا

 او در خصوص الگو برداری از شهرهای بزرگ جهان در این حوزه مانند مجتمع‌ ایستگاهی مونترال که گفته می شود یک شهر زیرزمینی است، گفت: برنامه‌های بلندمدت ما به مجتمع‌های ایستگاهی با همین نگاه است. مجتمع‌های ایستگاهی مونترال یکی از نمونه‌های موفق است، مجموعه‌ای به هم پیوسته بر رو در زیرزمین که پیرامون مرکز شهر مونترال شکل گرفته است. این مجموعه شهری در سال ۱۹۶۲ در پی احداث یک مرکز تجاری در طبقات زیرین نخستین آسمانخراش مدرن مونترال شکل گرفت و در طی سالیان، به بزرگترین مجموعه زیرزمینی جهان تبدیل شد. در این مجموعه فضاهایی همچون گردش بازارها، آپارتمان‌های مسکونی، پارکینگ عمومی، رستوران، کافی‌شاپ، هتل، بانک، سالن سینما، آمفی‌تئاتر، موزه، مجموعه ورزشی و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس وجود دارد.

جوادی ادامه داد: این شهر زیرزمینی از ۲۰۰ نقطه به دنیای خارج متصل می‌شود و این نقاط اتصال، ورود و خروج به ۶۰ مجموعه مسکونی، تجاری یا اداری را ممکن می‌سازد و روزانه ۵۰۰ هزار نفر به اَشکال گوناگون از این شهر زیرزمینی استفاده می‌کنند. در تورنتو نیز بیش از ۵۰ ساختمان و برج اداری در قالب مجتمع‌های ایستگاهی مترو شامل پارکینگ عمومی، فروشگاه‌های بزرگ، مرکز تجاری و ایستگاه راه‌آهن در بیش از ۱۲۰ نقطه به یکدیگر متصل هستند که نگاه بلندمدت ما به مجتمع‌های ایستگاهی همین مدل است.

بیش از پیش بینی انجام شده در بودجه کسب درآمد می کنیم

جوادی پاسخ به این پرسش که تعبیر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص مجتمع های ایستگاهی حکم طلا برای مترو دارند و باید برای توسعه مترو از این منابع استفاده کرد فکر می کنید با این نگاه می توان به اهداف بلند مدت رسید؟ گفت: ما هم قبول داریم که مجتمع‌های ایستگاهی حکم طلا را دارند، اما باید دید این طلا را چطور می‌خواهیم تبدیل به اعتبار کنیم. طلا را همراه با خاک به فروش برسانیم یا نگاهی شهرسازی-معماری به آن داشته باشیم یا به دنبال مدلی برای درآمدزایی باشیم که زیست‌پذیری شهر نیز آسیب‌ نبیند. بر اساس بودجه امسال، مجتمع‌های ایستگاهی باید ۲۳۰۰ میلیارد ریال برای مترو درآمدزایی کند که ما بیش از این مقدار نیز به مترو خواهیم داد و هیچ نگرانی از بابت رسالتمان در این حوزه نداریم.

تبدیل ساختمان  سرفرماندهی فوج تهران به آشغال دانی

او ادامه داد: به تازگی ساختمانی کلاه‌فرنگی که قبلاً سرفرماندهی فوج تهران بوده و متعلق به شهرداری نیز است و تبدیل به آشغال‌دانی شده بود را تحویل گرفتیم. این ملک هزار متری، بخشی از زون ۲۰ هکتاری است که برای ایستگاه مفتح تعریف کرده‌ایم که امیدواریم این ۲۰ هکتار دیگر نیز به ما تحویل داده شود. می‌توان از این زمین به عنوان یک پروژه باغ ـ شهر کسب درآمد کرد. ما باید ببینیم شهر را برای چهار نسل بعد می‌خواهیم یا فقط برایمان تأمین تجهیزات خط ۶ مهم است؟ هرچند تأکید دارند که برنامه‌های کوتاه مدت ما برای تأمین مسئولیت‌های مالی که به عهده ما گذاشته شده، آماده است و بیش از رقمی که به ما اعلام شده، می‌توانیم با همین روش‌های کوتاه مدت کسب درآمد کنیم.

احداث اولین کاخ ایستگاه در کشور

جوادی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد کاخ-ایستگاه کشور در تقاطع ولیعصر خیابان امام (ره) است که کاخ مرمر در آنجا قرار دارد و برای آن کاربری موزه‌ای تعریف شده است. دراین نقطه تاریخی  خانه پروفسور عدل، دانشکده افسری، موزه جنگ، موزه قرآن، سازمان ثبت احوال و مدرسه موسیقی نیز قرار دارد. اطمینان خاطر دارم این کاخ ایستگاه بر ارزش های فرهنگی و معماری و اقتصاد شهری آن منطقه خواهد افزود به دلیل آماده بودن محوطه، به محض تحویل این محدوده به شهرداری تهران در مدت یک هفته نخستین کاخ موزه را افتتاح خواهیم کرد.

ساخت و سازهای غیر مجاز در محوطه کاخ مرمر

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه  با بیان این که در محوطه کاخ مرمر، ساخت و سازهای غیرمجازی انجام شده که با پیگیری دفتر رهبری، مجوز ساخت  باطل شده  شده‌ است گفت: اما در ضلع جنوبی آن ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده که به بافت این فضا لطمه زده است؛ در حال مذاکره هستیم که در این نقطه، اولین کاخ-ایستگاه تهران را بسازیم. دومین ایستگاهی که با حال و هوای میراثی قرار است احداث می شود، در ایستگاه امام (ره) و مجموعه قورخانه است که اطراف آن نیز موزه‌هاری زیادی وجود دارد. در بسیاری از ایستگاه‌های متروی جهان، طراحی به شکلی بسیار نفیس و شبیه موزه انجام شده است. در متروی مسکو و لندن بیش از سایر متروها، این موضوع به چشم می‌آید و میلیاردها دلار برای آنها درآمد دارد. بسیاری از گردشگران نه برای استفاده از مترو بلکه برای تماشای این کاخ‌ها، به این مجتمع‌های کاخ ـ ایستگاهی می‌روند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.