بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
کد خبر: 174883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۲۳ - 14:46
قاسمی: FATF در جهت منافع ایران است

قاسمی: FATF در جهت منافع ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران در بازسازی سوریه شرکت خواهد کرد و توصیه و برنامه مبنی بر حضور بخش خصوصی در این امر است.

نوآوران آنلاین-بهرام قاسمی در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها درخصوص اینکه گفته شده ایران در بازسازی سوریه مشارکت می‌کند و این مشارکت از نظر اقتصادی و سیاسی چه توجیهی دارد گفت: ایران با توجه به درخواست دولت سوریه و حضور قبلی خود در آنجا در مبارزه با تروریسم و با توجه به اینکه امر بازسازی این کشور مساله مهمی است شرکت خواهد داشت.

وی افزود: توصیه و برنامه ما حضور بخش خصوصی و بنگاه‌های صنعتی و تجاری و بخش‌های فناوری است که امیدوارم آغاز کار هرچه زودتر فراهم شود و بخش خصوصی بتواند در این حوزه و در کمک به مردم سوریه نقش حیاتی خود را ایفا کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در رابطه با توئیت وزیر امور خارجه کشورمان که تلویحا از عربستان برای همکاری در مسائل منطقه‌ای دعوت شده و اینکه برای برقراری مجدد ارتباط ایران و عربستان چه چشم‌اندازی متصور است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان و کشورهای پیرامونی روشن است. مواضع ما بارها تکرار شده درخصوص همه کشورها و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس. این سیاست می‌تواند در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم شکل عملی به خود گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: نقل قولی هم که از آقای ظریف بیان شد درواقع همان سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که تکرار شده لذا در صورتی که شرایط در منطقه فراهم شود قطعا همکاری کشورهای منطقه در ایجاد صلح و ثبات تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی در مورد تصویب و اجرای لوایح FATF نیز اظهار کرد: این اقدام در جهت منافع ایران بوده و از مزایای بسیاری برخوردار است و با در نظر داشتن مجموعه قوانین خودمان از اجرای آن سودمند خواهیم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در  پاسخ به این سوال که  آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند از پیمان مودت خارج شوند آیا در این ارتباط به صورت کتبی چیزی به ایران اعلام شده است یا نه؟ گفت: به صورت کتبی یادداشتی در ارتباط با خروج آمریکا از پیمان نامه مودت دریافت کرده‌ایم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام آمریکا مبنی بر اینکه از این توافقنامه خارج می‌شود آیا ایران تصمیم دارد که حکم صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی لاهه را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند، اظهار کرد: خروج آمریکا از این پیمان اگرچه از سوی مقامات این کشور اعلام شده امری زمان بر است و حداقل به یک سال فرصت نیاز است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در ادامه مسیر قبلی جهت پیگیری حقوق ملت ایران در حال بررسی و پیگیری است و در صورت رسیدن به اجماع آن را اعلام خواهیم کرد در پاسخ به اصرار خبرنگار پرسش کننده که آیا ایران این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد یا نه؟ تاکید کرد: ما اقدامات لازم را در ادامه اقدامات قبلی انجام می‌دهیم و در شرایط فعلی نمی‌توانم بگویم چه اقداماتی در حال انجام است و در صورت رسیدن به اجماع و نتیجه آن را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

{سخنگوی وزارت خارجه در حین برگزاری نشست خبری با رسانه‌ها در پاسخ به سوال فوق گفت که بر اساس اطلاعات بنده، تاکنون یادداشت مکتوب آمریکا برای خروج از پیمان مودت را دریافت نکرده‌ایم که پس از پایان نشست پاسخ به این سوال را اصلاح کرد و از دریافت یادداشت مکتوب آمریکا برای خروج از پیمان مودت خبر داد.}

بهرام قاسمی در ادامه صحبت‌های  خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سفرای ایران در چین و هند  گفت: سفرای ایران در این دو کشور مشخص شده است و به زودی یکی از این سفرا  به محل مأموریت خود اعزام خواهد شد در مورد یکی دیگر از کشورها پروسه  کمی عقب‌تر است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که به تازگی در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی با سفرای کشورهای اروپایی در تهران سفیر اتریش در تهران که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد بار دیگر  موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را مطرح کرد. نظر وزارت امورخارجه در این ارتباط چیست؟  گفت : این موضوع قبلا توسط اتحادیه اروپا مطرح شده بود، بررسی این موضوع در دستور کار است و بررسی ها در مورد آن کماکان ادامه دارد. در این مورد، مجددا و جدیداً چیزی رسمی دریافت نکردیم و آنچه که هست موضوعی است  که قبلا مطرح شده بود و همان طور که گفتم بررسی آن در دستور کار ایران قرار دارد و پس از انجام بررسی‌های لازم  نظر نهایی خود را اعلام می‌کنیم .

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مکانیزم مالی ویژه‌ای که اروپا برای انجام تعاملات تجاری با ایران مشخص شده تا قبل از 13 آبان در اختیار ایران قرار داده می‌شود و آیا روسیه و چین نیز در این زمینه همراهی دارند، گفت: آنچه که خواست ما بود و از طرف ما مطرح و پیگیری شد، مطالبه از گروه 1+4 بود. در واقع در کنار سه کشور اروپایی عضو برجام چین و روسیه نیز در این ارتباط مسئول بودند بنابراین ‌آنها نیز در راستای تدوین این موضوع حضور و فعالیت داشتند و در مذاکرات شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته ما با چین و روسیه خارج از بحث 1+4 نیز تعاملات و روابط خاصی داشته و خواهیم داشت و می‌توانیم همکاری‌هایمان را در بخش‌هایی مضاعف کنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها در این راستا است که تا این تاریخ شاهد دریافت این مکانیزم و ساز و کار باشیم و فکر می‌کنم با توجه به روندی که در پیش است باید به زودی بتوانیم این مکانیزم را دریافت نماییم و در صورت امکان جزئیات آن را اعلام کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در ارتباط با علت منتفی شدن موضوع لغو روادید بین ایران و صربستان و اعلام دولت بلگراد مبنی بر اینکه ایرانیان از این به بعد برای سفر به صربستان باید ویزا دریافت کنند تصریح کرد: ما در جریان این موضوع بودیم و از طریق سفارتخانه‌های دو کشور در این ارتباط موضوع پیگیری شده بود. فردا آخرین روز لغو روادید بین ایران و صربستان به صورت دو طرفه است و دیگر شهروندان دو کشور برای سفر به تهران و بلگراد باید اقدام به دریافت روادید کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع برای ما تا حدودی قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: این لغو روادید در زمانی رخ داد که صربستان در حال پیوستن به اتحادیه اروپا بود. در این زمینه کاندیدا شده بود و اکنون این اتحادیه عضویت این کشور را پذیرفته و در همین چارچوب صربستان فرصتی دارد برای اینکه برخی از مقررات خود را با مقررات اتحادیه اروپا تطبیق دهد که این مقررات شامل مقررات در حوزه‌های کنسولی، کشاورزی، تعرفه، تجارت و ... دیگر است و یکی از دلایل این تصمیم اخیر صربستان همین موضوع بوده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد:‌ از دیگر سو اندک شماری از ایرانیان در هنگام حضور در صربستان قوانین و مقررات این کشور را چندان رعایت نکرده‌اند و ما گاه گاه شاهد برخی از مشکلات در فرودگاه این کشور بودیم و این بحث وجود داشت که اگر این مشکلات ادامه پیدا کند باید در این زمینه تصمیمی گرفته شود.

قاسم در عین حال خبر داد که با توافق دو کشور ایران و صربستان در راستای اینکه دو کشور بتوانند از ظرفیت‌های توریستی یکدیگر استفاده کنند مقرر شد که دولت صربستان در زمان بسیار کوتاهی بین هفت الی 10 روز درخواست اتباع ایرانی جهت دریافت ویزای این کشور را مورد بررسی قرار دهد و در صورت داشتن مدارک لازم ویزای آنها صادر شود.

این دیپلمات ایرانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز روز آخر توافق صورت گرفته برای خروج گروه‌های تروریستی از ادلب هستیم در حالیکه هنوز این گروه‌ها از این منطقه خارج نشده‌اند و آیا این را می‌توان به منزله به بن بست رسیدن توافق سوچی عنوان کرد، تصریح کرد: من چنین تحلیلی را قبول ندارم. در روند آستانه موفقیت‌های بسیاری برای حل بحران سوریه حاصل شد. طبیعتا این نوع اقدامات و همکاری‌ها گاه گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شود که می‌توان با برگزاری نشست‌ها و انجام گفت‌وگوها به راهکارهایی برای عبور از این مشکلات دست پیدا کرد. بنابراین نمی‌توان به خاطر یک مشکل این نتیجه را بگیریم که سوچی یا روند آستانه دچار مشکل شده است. نه توافق سوچی دچار مشکل شده است نه روند آستانه.

وی ادامه داد: می‌تواند اتفاقاتی امروز و روزهای آینده رخ دهد تا مشکل حل شود. بنابراین با به وجود آمدن یک مشکل نمی‌توان در مورد کل یک روند پیش داوری داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد آخرین پیگیری‌های ایران در ارتباط با وضعیت رضا دهباشی دانشجوی ایرانی بازداشت شده در استرالیا و درخواست آمریکا از دولت استرالیا برای استرداد این دانشجو به این کشور به اتهام صدور تجهیزات هسته‌ای به ایران گفت: در مورد وضعیت این دانشجو پیگیری‌های لازم در حال انجام است. سفارت ما در استرالیا پیگیر این پرونده است. متاسفانه ما هر چند وقت یکبار با اینگونه بد اخلاقی‌های آمریکایی‌ها در راستای اعمال رفتار خصمانه در برابر شهروندان ایرانی مواجه هستیم. آنها با زدن اتهامات بی ربط خواهان دستگیری افرادی می‌شوند که گناهی ندارند و در همین چارچوب تلاش می‌کنند که این افراد را به آمریکا استرداد دهند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت‌های خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با صلح افغانستان و نقشی که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در این زمینه ایفا کنند، گفت: هدف آمریکایی‌ها در انجام مناسبات با افغانستان و دیگر کشورهای منطقه روشن است. آنها در راستای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان اقدام نمی‌کنند بلکه بر اساس تجربه حضور آنها در کشورهای منطقه موجب درگیری و ایجاد جنگ‌های داخلی شده است.

وی ادامه داد: قطعا مسئله ایجاد صلح و امنیت در افغانستان نمی‌تواند با حضور یک یا دو کشور مورد گفت‌وگو قرار بگیرد و ایالات متحده آمریکا نیز می‌داند که اگر به دنبال صلح واقعی و ایجاد امنیت در افغانستان است باید تلاش کند که از روش‌ها و سیاست‌های دیگری استفاده کند تا این هدف به ثمر بنشیند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با تلاش‌های آمریکا جهت اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و مکانیزم تهران برای دور زدن این تحریم‌ها تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش وافری به خرج داده‌اند که به این هدف‌ یعنی صفر کردن صادرات نفت ایران دست پیدا کنند ولی قطعا آنها به این آرزوی باطل نمی‌رسند.

وی ادامه داد: مکانیزم‌ها و راهکارهای لازم از گذشته در این ارتباط طراحی شده، مذاکراتی با تعدادی از کشورها صورت گرفته و این مذاکرات هنوز ادامه دارد و ما فکر می‌کنیم که بر اساس اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته صادرات نفت ایران در حد مطلوب می‌تواند ادامه پیدا کند. این موضوع از سوی وزارت خارجه، وزارت نفت و سایر دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است و ما فکر می‌کنیم که نهایتا ترامپ نمی‌تواند به این نقطه که هدف‌گذاری کرده دست پیدا کند یا به آن نزدیک شود. در مورد میزان صادرات نفت ایران و نقاطی که این نفت به آن صادر می‌شود نباید در حال حاضر صحبت کرد چرا که ممکن است مورد سوء استفاده معاندین ملت ایران از جمله آمریکا قرار بگیرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.