بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/17
شماره 2462 - تاریخ 1403/02/17
آخرین اخبار
رنگ آمیزی المان های بوستانی انجام می شود
۴۲ هزار متر مربع روکش مکانیزه و دستی آسفالت در منطقه ۱۶
تقدیر شهردار ناحیه۵ از معلمان مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی
فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه 19 سبزتر می شود
5 هزار متر از جداول و المان های شهری منطقه 19 در طرح «الگوی خدمت» رنگ آمیزی شد
اجرای عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه در 80 نقطه از معابر منطقه 19
بهره مندی شهروندان منطقه ۱۹ از ۲۳ تور «سلامت گشت» در هفته سلامت
تبدیل پله پل عابر پیاده به رمپ در بزرگراه شهید نجفی رستگار منطقه ۱۵
تشکیل گروه های جدید دوام دانش آموزی و محلات در منطقه ۱۵
برگزاری ۲۵ ویژه برنامه نکوداشت مناسبت های ملی، مذهبی و هنری در منطقه ۲۱
شست و شوی بیش از ۲۰۰ دور مخازن زباله با خودروی مکانیزه و سیستم مجهز به فشار آب در منطقه ۲۱
اجرای طرح نگهداشت شهر با نگاه ۳۶۰ درجه در منطقه۵
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی در شمال شرق تهران اجرا می شود
طرح ویژه بازپیرایی بوستانها و فضاهای سبز شهری در معابر منطقه ۳
اعزام هزار و 300 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران دارالشهدا به شهر مقدس قم
تکمیل فاز دوم بوستان ساوار در منطقه ۲۲
اجرای طرح آموزشی «۱۰ در ۱۰۰» در منطقه ۲۲
جمع‌آوری پرچم‌های سامورایی از محدوده بازارمرکزی و مولوی
تکمیل و پیشرفت پروژه های شاخص عمرانی، اولویت منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۳
تردد در معابر منتهی به میدان کتاب کانالیزه شد
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
خط دوم انتقال آب خلیج فارس؛ تحقق هدف ملی تامین آب پایدار
سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
کد خبر: 180638 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - 12:46
انتشار ویدئویی از رفتار تحقیرآمیز یک معلم با شاگردش و چند نکته

انتشار ویدئویی از رفتار تحقیرآمیز یک معلم با شاگردش و چند نکته

سریال تنبیه دانش آموزان در مدارس به قسمت آخر نمی‌رسد و هر از چند گاهی تصاویر و ویدئوهایی از تنبیه، ضرب و شتم و کتک کاری در مدارس در فضای مجازی منتشر و دست به دست می‌شود و زنگ خطر کاهش اعتماد عمومی به گروه مرجع معلمین را به صدا در می‌آورد.

نوآوران آنلاین- اخیرا فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد معلمی در حال فریاد زدن بر سر دانش آموز و اعمال رفتارهای تحقیر آمیز با وی است که البته آموزش و پرورش بوشهر اعلام کرد این اتفاق در یکی از مدارس غیر دولتی این منطقه رخ داده و پرونده معلم خاطی در دست بررسی است.

صرف نظر از بالاگرفتن انتقادات از عملکرد نظارتی مدارس غیردولتی و وقوع اتفاقات ناگواری چون آزار و اذیت چند دانش آموز در مدرسه معین و آتش سوزی در مدرسه محدثه زاهدان، ریشه یابی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی در مدارس بویژه «خشونت» در شرایط کنونی بسیار ضروری است و نباید براحتی از کنار آن عبور کرد.

محمدرضا نیک‌نژاد، معلم و کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: فارغ از جنبه‌های منفی انتشار فیلم‌هایی از تنبیه در مدارس و سایر مشکلات نظام آموزشی، بازتاب دادن مشکلات و به راه‌افتادن گفتمان غالب توجه به آموزش و پرورش و تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن آن می‌تواند یکی از  جنبه‌های  مثبت باشد. البته اینکه یک دانش‌آموز علیرغم ممنوعیت‌ها تلفن همراه با خود به کلاس درس آورده و از این رفتار نادرست معلم با همکلاسی‌اش فیلم برداری کرده نیز جای تامل دارد.

وی افزود: تنبیه بدنی به هیچ وجه قابل دفاع نیست اما تنبیه در مدارس و مکتب‌های ایرانی ریشه دیرینه و اصلاح آن زمانبر خواهد بود. نمی‌توان انتظار داشت یک ماهه و یکساله اصلاح شود.

این کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه از سوی دیگر در جامعه‌ای که خشونت و رفتارهای تند مشاهده و برخی رفتارها با اعمال زور کنترل می‌شود، خانواده یعنی کوچکترین نهاد اجتماعی نیز متاثر می‌شود گفت: گویی رفتار همراه با خشونت به نزج جامعه چسبیده باشد.

نیک نژاد ادامه داد : از سوی دیگر با افت آموزشی در مدارس روبروییم، دانش‌آموزان آموزش گریز شده‌اند. همچنین فضای جامعه فضای کسالت‌آوری است و کنش‌های جمعی در اجتماع مانند شادی‌های دسته جمعی کم داریم تا نوجوانان بتوانند هیجان خود را تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه قضاوت درباره معلم عصبانی در این فیلم نباید یک‌طرفه صورت بگیرد اظهار کرد: افراد تجربه حسی حضور در این فضا را ندارند. معمولا ۷۰ درصد انرژی معلم در کلاس‌های شلوغ یا کلاس‌هایی که دانش‌آموز شلوغ کار دارند صرف کنترل انضباطی کلاس می‌شود. این معلم قطعا آموزش ندیده و نتوانسته اوضاع را کنترل و مدیریت کند. معلم نباید وضعیت را به جایی برساند که با دانش آموز درگیر شود و وقتی حس کرد تذکراتش کارساز نیست باید خودش از کلاس بیرون می رفت و از معاون مدرسه کمک می‌خواست. باید به دانش آموز احترام بگذاری تا رفتار احترام آمیز دریافت کنی.

این کارشناس آموزش و پرورش افزود: به نظر می‌آید معلم این فیلم، معلم کم تجربه‌ای است. این مدرسه غیر دولتی بوده و معمولا معلمان مدارس غیردولتی، معلم رسمی نیستند و با حقوق ناچیز تن به معلمی می‌دهند. نمرات انضباطی هم آنچنان پررنگ نیستند و دانش‌آموزها هم می‌دانند که نمره مطرح نیست و حتما قبول می‌شوند. علاوه بر این توقع خانواده ها چون شهریه می‌پردازند بالاست و  مدیر مدرسه شاید حاضر باشد چند معلم عوض کند، ولی یک دانش‌آموز را از دست ندهد. پولی شدن، آموزش را لوث کرده و بتدریج به از بین رفتن اقتدار معلم و آموزش می‌انجامد. در حالی که در مدارس دولتی عموما اینطور نیست و دانش‌آموز و معلم سرجای خود هستند.

وی با بیان اینکه خشونت از سوی برخی افراد در صدر آسیب‌های اجتماعی مدارس معرفی شده در حالی که این یک گزاره تند است و باید آسیب‌شناسی و تحلیل عمیق روی آن صورت بگیرد گفت: خبرهای گاه و بیگاهی از خشونت در مدارس می‌شنویم، اما در ابعاد کشوری ۱۴ میلیون نفری چندان بزرگ نیست هرچند یک مورد آن هم جای بررسی و تامل دارد.

نیک نژاد افزود: آموزش و پرروش گرفتار آسیب‌های جدی است؛ معتقدم باید تا جایی که ممکن است درباره خشونت در مدارس گفت و شنید و تحلیل کرد تا گفتمان آن شکل بگیرد. آموزش معلمان و البته آموزش دانش آموزان بسیار مهم است. دانش آموزان ما با حقوق خود آشنا نیستند. معلم‌ها هم مدیریت کلاس در برخی موارد از دستشان خارج می‌شود و مواردی را شاهد بودم که همکارانمان از فرط عصبانیت تا مرز سکته پیش رفتند. این موضوع با چند بخشنامه و تذکر از سوی وزیر مبنی بر برخورد جدی با خاطیان حل نمی‌شود؛ گستردگی و پراکندگی مدارس و وجود فرهنگ خشونت در جامعه و خانواده‌ها نیز مزید علت می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به مشکلات و تنگنای معلمان اشاره کرد و گفت: چند سالی در یک مدرسه نمونه دولتی تدریس می‌کردم. چند  معلم آن مدرسه، راننده سرویس دانش آموزان خود شده بودند. حقوق معلم‌ها کفایت نمی‌کند و اغلب باید شغل دوم داشته باشند. ولی اینکه معلم سرویس مدرسه دانش‌آموز خودش بشود به معنای پایین آمدن شان معلمی است و آیا آن دانش آموز دیگر حرف شنوی در کلاس درس دارد؟ باید جایگاه و اقتدار معلم برای هدف آموزش و پرورش حفظ شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.