بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 181116 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - 17:15
دردسر جدید مسافران قطارهای حومه‌ای

دردسر جدید مسافران قطارهای حومه‌ای

تغییر سیستم فروش بلیت قطارهای حومه‌ای تهران ماجراهای جدیدی را برای مسافران ایجاد کرده است.

نوآوران آنلاین- بلیت‌فروشی قطارهای حومه‌ای توسط گیشه هرچند امری ضروری به نظر می‌رسد، اما کافی نیست و علاوه بر استقرار کافی تعداد گیشه‌ها و متصدیان فروش بلیت باید از روش‌های دیگری از جمله بلیت‌فروشی توسط دستگاه‌های ویژه بهره برد.

تغییر در سیستم فروش بلیت قطارهای حومه‌ای در ایستگاه راه‌آهن تهران هرچند امری ضروری به نظر می‌رسید، اما به طور حتم این تغییر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است تا در نهایت منجر به سهولت فرآیند خرید بلیت برای مسافران شود و در صورتی که این تغییر با تدابیر لازم همراه نباشد قطعا نه تنها شرایط را بهبود نمی‌بخشد، بلکه موجب دوچندان شدن مسائل و مشکلات برای متقاضیان و متصدیان فروش بلیت خواهد شد.

تعداد گیشه و متصدیان جوابگوی بلیت‌فروشی نیست

شرط فروش بلیت در ایستگاه راه‌آهن تهران برای قطارهای حومه‌ای به گونه‌ای بود که از مسافران مقاصد مختلف، هزینه سفر توسط مهمانداران جمع‌آوری و در نهایت به مسافران قبض ارائه می شد. پس از مدتی دستگاه‌هایی در ایستگاه راه‌آهن نصب شد تاخود مسافران بتوانند با پرداخت هزینه مقصد را انتخاب کرده و قبض مربوط به بلیت را دریافت کنند؛  اتفاقی که به دلیل مشکلات دستگاه‌های مربوطه اعم از تاخیر در ارائه‌ قبض یا عدم ارائه آن به متقاضیان، در نهایت جمع‌آوری شد و مجددا به مسافران اعلام شد که همانند رویه اولیه جهت انجام سفرهای خود اقدام کنند.

در نهایت اما به تازگی اقدامی روبه جلو نسبت به فروش بلیت قطارهای حومه‌ای در ایستگاه راه‌آهن رقم خورده است؛ هرچند که این روش به تنهایی جوابگو نیست و نیازمند در نظر گرفتن تدارکات دیگری است. مشکل اصلی بلیت‌فروشی در ایستگاه راه‌آهن تهران به منظور ارائه‌ی بلیت متقاضیان قطارهای حومه‌ای در زمان‌هایی است که تعداد مسافران به شدت افزایش می‌یابد و به نوعی ساعات پیک تلقی می‌شود. رویه کنونی بدین صورت است که مسافران باید برای تهیه بلیت به گیشه مربوطه مراجعه کنند که با توجه به افزایش تعداد مسافران در برخی ساعات نه تنها گیشه مربوطه پاسخگوی نیاز و ارائه‌ خدمت به مسافران نیست بلکه تعداد متصدیان فروش بلیت نیز به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی بلیت‌فروشی باشد.  

برخی مسافران قطارهای حومه‌ای به ایسنا می‌گویند: تغییر رویه صدور بلیت کار درستی است، اما بهتر بود قبل از اجرایی شدن روش جدید زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد یا ایرادات احتمالی آن با اجرای آزمایشی برطرف می‌شد. شرایط فعلی مسافرت را نه‌تنها آسان‌تر نکرده، بلکه دردسرهای جدیدی برای مسافران پدید می‌آورد.

 

 

 

دو چندان شدن چالش‌ها در زمان ازدحام جمعیت

همان‌طور که گفته شد ازدحام بیش از حد جمعیت در برخی ساعات روز موجب شده تا مشکلات عدیده‌ای برای مسافران به وجود آید. به طور مثال در مورد قطار پرند در ساعت ۷ صبح به دلیل شلوغی جمعیت مراجعه‌کننده به منظور سفر به تهران، تعداد افراد بسیار بالاست و مسافران با مشکلات عدیده‌ای در حین سفر مواجه می‌شوند و علی‌رغم درخواست بسیاری از مسافران به منظور اتصال دو قطار به یکدیگر در چنین ساعاتی به منظور انجام سفری مطلوب تر به تهران، اما متاسفانه چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است. هرچند چنین موضوعی پیش از این رخ داده و در برخی سفرها دو قطار به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوان پاسخگوی نیاز مسافران بود.

 

معضل حضور آقایان در واگن‌های ویژه بانوان

پس از آنکه علاوه بر واگن اولیه قطارهای حومه‌ای، واگن نهایی نیز تحت عنوان واگن‌های ویژه برای بانوان تعبیه شد، اما حضور برخی آقایان در این دو واگن ویژه اعتراض بسیاری از بانوان را به همراه داشت. به گفته برخی از مسافران، مهماندار و رییس قطار نسبت به حل این معضل اقدام نمی‌کنند و بعضا شاهد درگیری بانوان و آقایان به منظور خروج چنین افرادی از واگن‌های ویژه بانوان هستیم. 

به گزارش ایسنا، بلیت قطارهای حومه‌ای از تهران و بالعکس به مقاصد پرند، قم، گرمسار، هشتگرد، تاکستان، پیشوا، جمکران، فیروزکوه، قزوین و سمنان در طول روز توسط ایستگاه راه‌آهن تهران به فروش می‌رسد.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.