بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
کد خبر: 181469 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - 15:07
تلویزیون برای تبلیغ مؤسسه‌های کنکور توجیهی ندارد
یک استاد ارتباطات:

تلویزیون برای تبلیغ مؤسسه‌های کنکور توجیهی ندارد

یک استاد ارتباطات با انتقاد از تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات کنکوری معتقد است که هیچ توجیهی مانند کمبود درآمد و بالا بودن هزینه‌ها برای صداوسیما وجود ندارد که با این حجم کنکور را تبلیغ کند.

نوآوران آنلاین- حجم گسترده و شیوه تبلیغات مؤسسات کنکوری در تلویزیون انتقادهای بی‌شماری را روانه این رسانه کرده است. برخی منتقدان معتقدند که افزایش حجم تبلیغات در تلویزیون آن‌هم برای موسساتی خاص، امری غیراخلاقی است و عده‌ای دیگر هم از بی‌اعتبار بودن برخی موسسات که رادیو و تلویزیون آنها را معرفی و تبلیغ می‌کند، خبر می‌دهند.

اما در شرایطی که معاون سیما در تذکری خواستار کاهش ۵۰ درصدی پخش این تبلیغات شده است و نامه انتقادی وزیر آموزش و پروش هم پایان پخش این تبلیغات را طلب می‌کند، به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که راست یا دروغ از حضور یک کارشناس کنکور همزمان در دو شبکه به صورت زنده خبر می‌دهد!

خبرنگار ایسنا در گفت‌وگویی با وحید عقیلی ـ استاد ارتباطات ـ این پرسش را مطرح کرده است که اتخاذ چنین رویکردی از سوی رسانه ملی تا چه اندازه چقدر مخرب خواهد بود؟ که وی در پاسخ به این پرسش این نکته را بیان کرد که «تلویزیون و هیات نظارت از دیدگاه مدیریتی بهتر می‌داند چه رویه‌ای را پیش بگیرد تا به نفع جامعه، علم اندوزی و جوانان کشور باشد. همچنین مدیران تلویزیون بهتر می‌دانند که جنبه‌های تبلیغی و ضد علم با مسائل علمی و دانش‌اندوزی تفاوت دارد.»

او با بیان اینکه تلویزیون یک رسانه دیداری و شنیداری است، اظهار کرد: «در نظریه‌های ارتباطی، کارکردهای وسایل ارتباط جمعی را داریم که یکی از مولفه‌های آن نظارت بر محیط است؛ یعنی نظارت بر جایی که زندگی می‌کنیم و شامل مسائل  سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی می‌شود. با کمال تاسف کنکور و پول‌هایی که از خانواده دانش آموزان می‌گیرند و وعده‌هایی که در این راستا می‌دهند، ضدعلم است. علمی که در دانشگاه‌ها نسبت به آن وفاق دارند، علم است نه علم‌اندوزی که هرکس با پول بیشتر، جزوه خریدن و قربانی آگهی‌ها شدن به دست می‌آورد.»

این استاد ارتباطات ادامه داد: صداوسیما از لحاظ کارکرد رسانه در این رابطه نظارت محیطی ندارد. همچنین کارکرد دیگر رسانه جمعی، حفظ همبستگی اجتماعی و جامعه‌پذیری است. این تبلیغات در تلویزیون همبستگی جامعه را بهم می‌ریزد. به دلیل اینکه بسیاری از جوانان به صورت ذاتی و با تلاشی که دارند برای کنکور آماده می‌شوند اما برخی با استفاده از محصولات آموزشی و کلاس‌ها به این امر دست می‌یابند.

عقیلی با انتقاد از عملکرد صداوسیما درباره تبلیغ محصولات آموزشی کنکور تصریح کرد: این تبلیغات برای تلویزیون دلیل اقتصادی دارد اما تلویزیون به عنوان رسانه فراگیر باید به سواد رسانه‌ای، سواد زندگی، سواد عاطفی، بحث جامعه مدنی، اهتمام به قانون، مساله قانون گریزی، بحث زیست محیطی و اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی بپردازد.

او بیان کرد: از هر جهت نگاه کنید به هیچ عنوان پرداختن به مساله کنکور توسط تلویزیون صلاح نیست؛ البته تلویزیون می‌تواند به مسائل کلی از جهت آشنایی با دانشگاه‌ها و معرفی رشته‌ها بپردازد. افرادی می‌گویند تلویزیون رایگان است و برنامه‌های کنکوری به همین شکل روی آنتن می‌رود اما برای هر ثانیه برنامه میلیون‌ها تومان هزینه می‌شود و پول آن را مردم به صورت مالیات پرداخت می‌کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.