تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/12/01
شماره 1220 - تاریخ 1397/12/01
آخرین اخبار
دولت برای مقابله با سودجویان ارزی دست به کار شد
احتمال تعیین دستمزد کارگران بعد از عـید
انگار قرار نیست که بازنشسته‌ها بروند!
دستگاه‌ها تمهیدات لازم را برای مدیریت سیلاب‌های بزرگ بیندیشند
۱۵۳ هزار میلیارد تومان مالیات محقق می‌شود؟
نجات جان «بابک زنجانی» دست خودش است
واردات اسکناس ارز برای همه بدون محدودیت شد
وزیر اطلاعات: اقدام تروریست ها را بی پاسخ نمی گذاریم
چین در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد
مجلس با مسببین گرانی خودرو برخورد می‌کند
ورود مدعی‌العموم به موضوع نرخ عوارض آزاد‌راه تهران ـ شمال
عربستان سعودی محل صدور تروریسم سازمان‌یافته بین‌المللی است
حمله به دولت در این شرایط منصفانه نیست
هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل مشکلات قضایی تعطیل شود
بانک صادرات ایران همچنان در کنار مردم سرپل ذهاب خواهد ایستاد
هیچ‌وقت از نت‌های اشتباهت غمگین نشو
انتشار سه‌گانه طنز «هَردَمبیل» از ابراهیم رها
سرانجام برای مغازه تاریخی تهران، به فکر افتادند!
سفر شهروندان امارات به روسیه بدون روادید
ژاله علو مقابل دوربین «مجبوریم» درمیشیان
گزارشی از اجرای نمایش‌هایی با ارجاعات تاریخی و انقلابی در فجر
خنده‌ای تحت تاثیر یک اتفاق تلخ / تئاتر شهری برای اهواز ایجاد شود
گردشگری بالاخره صاحب شبکه می‌شود؟
لفظ عمو و خاله را از دایره لغات کودکان حذف کنیم!
نت سکوت!
فیلم‌هایی که باید برنده اسکار می‌شدند
جایزه «جمالزاده» برگزیدگان خود را شناخت
"سپندارمذگان" روز عشاق ایرانی
قیمت ها دستورپذیر نیستند/ راهکار دنیا، بورس کالاست
خارجی‌ها ۳۰۰ میلیون دلار صنایع دستی ایران را صادر کردند
پیشنهادات یک صنف سینمایی برای جشنواره‌ فیلم فجر
وقتی فوتبال از تئاتر خارجی جشنواره فجر جذاب‌تر است!
رابطه دانشجویان موسیقی با جشنواره فجر چگونه است؟
ناگفته‌های محمود کلاری از داوری فیلم فجر / «از برخی اظهارنظرها متعجب شدم»
جشن تصویر سال به سیاست‌زدگی دچار نشده است
پرونده «۱۰۰۰ سرویس بهداشتی» دوباره باز شد
داوری زبان فارسی در جشنواره‌ی فیلم فجر
معرفی رقبای والیبال ایران در جام ملت‌ها و باشگاه‌های آسیا
تارتار: استقلال می‌خواهد ما را ببرد اما شرایط ما خوب است
خطیر: پاتوسی مشکلی برای بازی در استقلال ندارد
٤٨دستگاه بی تفاوت به درخواست های مردمی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات معرفی شدند
تکذیب لغو داربی نوروز ۹۸/ فتاحی: استقلال پیشنهاد خنده‌دار داد
شفر: پارس جنوبی محکم و قدرتمند است/ به حمایت هواداران نیاز داریم
عدم تطبیق بافناوریهای نودر بانکداری مساوی باازدست دادن بازاراست
فدراسیون فوتبال: منتظر پاسخ فیفا هستیم/ میزبان دختران ایران، تغییر می‌کند
اعلام روزها و ساعات کاری شعب کشیک بانک آینده
برخورد مرگبار کامیون با مهمانان عروسی در هند
"علی پروین" سفیر سلامت دیابت شد
کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور
ورود ۳۰۰هزار بیمار خارجی به ایران در سال ۹۶
کد خبر: 182643 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - 12:31
هر نقشی باید با کاراکتر اصلی بازیگر عجین شود/ هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد
نسیم ادبی:

هر نقشی باید با کاراکتر اصلی بازیگر عجین شود/ هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد

نسیم ادبی می‌گوید در نقش‌هایی بازی می‌کند که به باورپذیر بودن شخصیت درون فیلم برسد و کاراکتر واقعی را به تصویر بکشد به صورتی که کاملا باورپذیر باشد و در این راه از تجربه نقش‌هایی که در طول سال‌ها در تئاترهای مختلف بازی کرده بهره می‌گیرد.

نوآوران آنلاین- نسیم ادبی که چندی پیش با تئاتر «شیروانی داغ» ایوب آقاخانی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از بازی در نقش‌های متعددی می‌گوید که این سال‌ها در تئاتر و سینما به آنها جان بخشیده و معتقد است همواره با کارگردان‌ها چه در تئاتر و چه در سینما با تفاهم پیش می‌رود و کارش با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد.

او درباره باورپذیر بودن نقش و رسیدن به آن گفت: اینکه بازیگر باور کند چقدر تبدیل به نقش درون فیلم شده، بسیار به این موضوع بستگی دارد که چقدر نقش مورد نظر را درک کرده باشد.

این بازیگر تئاتر و سینما با بیان اینکه «اگر بازیگر به درک و باور درستی رسیده باشد، با خود واقعی‌اش عجین می‌شود» گفت: در غیر این‌صورت کاراکتر موردنظر تبدیل به یک چیز مصنوعی می‌شود که شمای تماشاگر از بیرون آن را می‌بینید و نمی‌توانید باورش کنید؛ همانند خیلی از نقش‌هایی که می‌بینید و حس می‌کنید آن بازیگر یا در حال تکرار یک نقش به خصوص بوده و یا اینکه به طور کل از آن نقش دور شده است.

ادبی با اشاره به تجربه خود در این زمینه، گفت: من اصولا نقش‌هایی را بازی می‌کنم که همه می‌گویند بسیار باورپذیر است و گویی با خود آن شخصیت یکی شده‌ام. اما در حالت کلی معتقدم اینکه چقدر نقشی باورپذیر شده را تماشاگر باید بگوید.

او ادامه داد: من تمام تلاشم را می‌کنم تا در نقش‌هایی که بازی می‌کنم، به باورپذیر بودن شخصیت درون فیلم برسم و کاراکتر واقعی را به تصویر بکشم؛ به صورتی که کاملا باورپذیر باشد و امیدوارم در این کار موفق باشم.

این بازیگر تئاتر و سینما درباره اینکه چه کارهایی برای رسیدن به نقش انجام می‌دهد، گفت: کارهایی هست که برای هر بازیگر منحصر به فرد است و من هم روش‌های خودم را در این زمینه دارم. البته نه اینکه بگویم این کارها شخصی است ولی بستگی به آن نقشی دارد که شما بازی می‌کنید.

ادبی با اشاره به اینکه برخی نقش‌ها نیاز به زمان بسیار طولانی‌تری دارند تا بازیگر بتواند آن را به‌طور کامل درک و اجرا کند، گفت: برای اجرای صحیح این کاراکترها بازیگر نیاز دارد برای آن مابه‌ازای بیرونی پیدا کند اما گاهی هم خلاف این اتفاق می‌افتد. مثلا من به‌عنوان یک بازیگر تئاتر، از نقش‌های بسیار زیادی که در این سال‌ها در تئاترهای مختلف بازی کرده‌ام، استفاده می‌کنم و تنوع این نقش‌ها گنجینه‌ای از تجربه است که به من برای به تصویر کشیدن نقشی دیگر با جزئیات خاص خودش کمک می‌کند.

او همچنین درباره تعامل با کارگردان‌های مختلف در مدیوم تصویر گفت: هیچ‌وقت اینطور نبوده که با کارگردان یک فیلم به توافق نرسیم ولی گاهی می‌بینیم که مثلا بازی در یک سکانس اگر به گونه دیگری باشد، بهتر است.

ادبی خاطرنشان کرد: به طورکلی من با کارگردان‌ها به تعامل می‌رسم چراکه معتقدم وقتی کار با یک کارگردان را پذیرفتی، به منزله این بوده که او را قبول داشته‌ای و حرفش را می‌پذیری. بنابراین معتقدم در آینده هم هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد و اگر اختلاف نظری هم باشد در نهایت به یک تفاهم با هم خواهیم رسید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.