تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/09/13
شماره 1396 - تاریخ 1398/09/13
آخرین اخبار
«صدای آهسته برف» در تئاتر مستقل تمدید شد
رمان "سه خواهر سه ملکه" از فیلیپا گریگوری منتشر شد
رمان «وقتی مژی گم شد» برای چهارمین بار تجدید چاپ شد
ارکستر ملی «شب موسیقی ارمنی» را اجرا می کند
«داستان ازدواج» بهترین فیلم جوایز «گاتهام» شد
«باور کنید حال‌مان خوب است!» منتشر شد
تاثیر رفتار و گفتار انسان در سرنوشت
۳۰۸۰ نفر ثبت نام کردند/۲۷۴۲ مرد و ۳۳۸ زن
روحانی: درآمد «سهمیه بندی بنزین» حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است
کدخدایی: اگر افراد ناسالم در پست‌های انتخابی قرار گیرند، ما مسؤولیم
سخنگوی قوه قضاییه: مردم صف خود را از اراذل و اوباش جدا کردند
دادن وعده‌های مردم فریب خیانت به مجلس است
دبیرکل خانه کارگر: مردم با صندوق رأی قهر نکنند
نباید از کنار اعتراضات مردم بی‌تفاوت گذشت
برای محاسبه مالیات باید به حساب‌های بانکی دسترسی داشته باشیم
با یک پیامک، قبض آب خود را دریافت کنید
به دنبال کاهش معافیت‌های مالیاتی هستیم
«فدرر» صاحب سکه شد
فروش ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده در بانک ملت
نقش سازمان مالیاتی در حذف دهکهای بالا
پرونده واردات بنزین با سهمیه‌بندی بسته شد
20 آذر؛ مهلت مراجعه به سایت «بسته معیشتی»/ ارسال کدرهگیری به افرادی که آنرا دریافت نکرده‌اند
شهرداری ماهشهر حریف پرسپولیس شد/ استقلال - سپاهان بازهم رودرروی هم
موج آنفلوآنزا در سراسر خاورمیانه / مشکل "دارو" و "تخت" نداریم
دستگیری 51 نفر از عاملان تخریب بانک‌ها و جایگاه های سوخت در ناآرامی‌های اخیر
پرونده ناتمام بوی مرموز پایتخت
بانک سینا باید در خدمت گروه بنیاد جهت کمک به محرومین باشد
عقد تفاهم نامه همکاری مشترک بانک ایران زمین و اتحادیه بارفروشان تهران
تشریح آخرین وضعیت خرید حمایتی زعفران/ 39 هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد
چرا فقط علیرضا بیرانوند؟/ سردار، جاوید و خسرویار دیده‌ نشدند!
واکنش سازمان لیگ به اظهارات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس
استراماچونی برنامه نیم فصل دوم را به فتحی ارائه داد
مناسب سازی اماکن فرهنگی و تفریحی منطقه2 برای استفاده توان یابان
هوایی پاک، خانه‌ای آرام با هوش مصنوعی سامسونگ
مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌عنوان خیر نمونه کشوری انتخاب شد
مجازات سخت کمیته داوران برای محمدحسین زاهد‌ی‌فر
راه اندازی سامانه مدیریت تراکنش های پذيرندگي (شاپرک) در بانک قرض الحسنه مهر ايران
مشتریان بانک صادرات ایران جهت دریافت رمز پویا تا اول دی ماه فرصت دارند
شعب افق کوروش به بیش از 1770 شعبه رسید / رشد 250 درصدی سهام افق کوروش
۲۰ آذر آخرین مهلت ثبت درخواست جاماندگان طرح معیشتی
بورس کالا آماده میزبانی از فروش اموال مازاد بانک ها
به خانواده نیم میلیون نفری «۶۰» بپیوندید
تسهیل خدمات دهی به مشتریان دارای معلولیت در شعب بانک ملی ایران
همتی: بازار ارز اینگونه نمی‌ماند
اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان قطع است
چشم انداز روشن حوزه گیاهان دارویی کشور با حمایت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
مسی برنده توپ طلا شد
عارف: شاهد کاهش اعتماد مردم هستیم
موضوع امنیت ملی نباید در چارچوب رقابت‌های سیاسی استفاده شود
پرونده اشرار ناامنی‌های اخیر در دادسراها در حال رسیدگی است
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.