تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/12/05
شماره 1452 - تاریخ 1398/12/05
آخرین اخبار
اختصاص بودجه اضطراری به کرونا
تست کرونای محسن هاشمی منفی شد
آماده‌باش سراسری مدیریت بحران برای بارش‌های پیش‌رو
"قم" همچنان کانون کرونا در ایران / موافق قرنطینه‌سازی شهرها نیستیم
آخرین خبرها از کروناویروس / شناسایی منشاء بیماری در ایران
فهرست نهایی منتخبان مجلس در تهران مشخص شد
تحریم آمریکا مانند کروناست، ترسش بیشتر از واقعیت آن است
میرزاده: اصلاح آیین‌نامه مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم است
علی صوفی: مجلس آتی تنش ها را برطرف کند
تاثیر کرونا،حوادث آبان و هواپیمای اوکراینی بر میزان مشارکت
کشف ۵۵۰ هزار عدد ماسک احتکار شده در تهران
تشکر عمیق از ملت ایران در پی امتحان بزرگ و مطلوب انتخابات
حسین خانی به مدال برنز رسید/ مجید داستان پنجم شد
همه در انتظار آغاز یا لغو مهمترین بازی هفته
دریافت سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تسهیل شد
رایزنی های لازم جهت خرید ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری انجام شد
6پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به بهره برداری رسيد
مدیرعامل جدید بانک سامان مشخص شد
برگزاری ۲۲۰ نمایشگاه بهاره
احتمال واگذاری مسکن ملی در شهر تهران
پشت پرده جمع شدن تابلوهای سامسونگ
علی‌نژاد: کاراته ایران در المپیک می‌درخشد
«کرونا» میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را از ایران می‌گیرد
استیلی سرمربی تیم باشگاه مدیران موثر شد
باشگاه پرسپولیس: از اتهام‌زنی بیهوده دست بردارید
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان
مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار می‌شود
۲ طلا و ۳ برنز در انتظار آزادکاران ایران
احتمال تعویق زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
وزیر پیشنهادی کشاورزی به مجلس معرفی شد
بانک مرکزی با نوسانات ارز، هیجانی برخورد نمی‌کند
«دوستان» بازمی‌گردند
پخش «پایتخت ۳» با دوبله آذری
تقویت برند ملی زعفران در بورس کالا
مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم بانک سرمایه برگزار شد
سربلندی بانک‌های قرض‌الحسنه در صنعت بانکداری
آلبوم جدید وحید تاج منتشر می‌شود
کنسرت‌ها تا آخر هفته لغو شد
«کرونا» بر فروش سینماها تاثیر داشته است
چشم‌انداز افزایش سود «وبصادر» در سال ٩٨
انتشار چند رمان نوجوان از طنز تا وحشت
پروژه بومی همراه اول رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد
تعطیلی تمام برنامه‌های هنری و سینمایی کشور تا پایان هفته
وزیر صنعت: تنظیم بازار شب عید با همکاری اصناف
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر از گزارش تکمیلی خرید حمایتی زعفران داد
نرخ عوارضی تهران- شمال روز دوشنبه اعلام می‌شود
روزنامه سراسری ۱۹ دی قم انتشار خود را متوقف کرد
سه استان پرتقاضا در اخذ نوسازی بافت فرسوده
مشارکت فعالانه بانک ملی ایران برای توسعه بنگاه های اقتصادی
محقق زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی شد
کد خبر: 189856 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۶ - 12:55
چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی

چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی

به دنبال انتشار خبر مخالفت ۱۳ دانشگاه کشور با تولید سواری دیزلی، مجری کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور ضمن تایید این خبر گفت: با توجه به سهم بالای دیزل‌سوزها در تولید آلاینده ناکس لزومی ندارد که سازمان محیط زیست با تولید سواری‌های دیزلی موافقت کند.

نوآوران آنلاین-محسن ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور تولید سواری دیزلی در ایران را بررسی و مخالفت خود را اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه دلایل متعدد کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور برای مخالفت با سواری دیزلی در ایران در قالب نامه‌ای تهیه و به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است، تصریح کرد: میزان ناکس ناشی از دیزل سوزها به مراتب بیش از خودروهایی است که بنزین مصرف می‌کنند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) مقالات بسیاری در مورد سرطان‌زا بودن سوخت دیزل منتشر کرده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: سهم بالای دیزل‌سوزها در تولید و انتشار گازهای آلاینده به‌ویژه ناکس است که باعث شده بسیاری از کشورهای دنیا حرکت به سمت دیزل‌ها را منتفی کنند. در اروپا نیز برنامه تولید خودروهای تولید سواری‌های دیزلی با سرعت قابل توجهی رو به افول است و حتی ورود دیزلی‌ها به بسیاری از شهرهای اروپایی با ممنوعیت و محدودیت مواجه است.

مجری کنسرسیوم پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور با تأکید بر اینکه با توجه به مباحث آلودگی هوا، لزومی نمی‌بینیم که سازمان حفاظت محیط زیست مجوزی برای تولید سواری دیزلی صادر کند، گفت: نظرمان را خیلی صریح با این سازمان مطرح کرده‌ایم.  

وی با بیان اینکه کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور مجری تهیه و تکمیل سیاهه انتشار کلانشهرهای کشور است،اظهارکرد: مشورت کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور به سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سواری دیزلی یک کار فرعی برای این مجموعه به حساب می‌آید و از منظر کیفیت هوا و اثرگذاری اقدامات دستگاه‌های مختلف روی کیفیت هوا است.

ناصری تأکید کرد: با توجه به شرایط کیفیت هوا در کلانشهرهای ایران لزومی ندارد که حمل و نقل شهری و حتی بین شهری را که امروزه با ناوگان‌های بزرگ دیزلی مثل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها انجام می شود به سمت دیزل‌های سبک که احتمال رواج تک‌سرنشینی در دیزل‌ها را بالا می برد، سوق بدهیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر مخالفت دانشگاه‌های برتر کشور با تولید سواری دیزلی در ایران گفت: اگر بناست یارانه‌ای به دیزل‌سوزها تعلق گیرد، دلیلی ندارد که این یارانه و تسهیلات به خودروهای خرد و سبک دیزلی داده شود که جمعیت کمتری را نسبت به اتوبوس و مینی‌بوس حمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدتی است که ایران خودرو دیزل از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرده است که برای تولید سواری دیزلی مجوز صادر کند. سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این مخالفت جدی خود را با این درخواست اعلام کرد. در این باره عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: سازمان محیط زیست قطعاً با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جاده‌ها و شهرهای کشور صادر کند.

گفتنی است مهدی میرزایی - رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم - نیز ۱۵ مردادماه در جریان نشست خبری معاونت محیط زیست انسانی با بیان اینکه تولید سواری دیزلی تجارت آلاینده‌ها است،اظهارکرده بود: متأسفانه شاهدیم خودروسازی که به دنبال تولید سواری دیزلی است، با وجود مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با این طرح، پیگیری‌های جداگانه‌ای انجام می‌دهد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.