تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/10/29
شماره 1428 - تاریخ 1398/10/29
آخرین اخبار
بانک سامان بیست و دومین شرکت برتر ایران شد
یداله زحمتکش، معاون جدید معاونت سرمایه ­گذاری و بانکداری بانک آینده
بانک مسکن به فردایی دیجیتال می اندیشد
ایجاد رونق در بازار مالی و ثبات در بازار پول با اجرای عملیات بازار باز
بانک صادرات ایران در فهرست ١٠ شرکت برتر ایران قرار گرفت
اعلام شماره حساب هلال احمر در بانک ملت برای دریافت کمک به سیل زدگان
مشارکت خيرخواهانه بیست میلیارد ریالی کاربران آپ به هموطنان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
برنامه استراتژیک باید در همه اجزای بانک جریان یابد
انتخاب علی درستکار به عنوان مدیر روابط عمومی بانک آینده
ابهام چندروزه در بیان علت سقوط هواپیمای اوکراینی ضربه بزرگی بود
علی مطهری: مردم را به سمت خارج از انقلاب هُل ندهیم
صدور دستور آزادی ۱۷۰ زندانی توسط دادستان تهران
کانادا به خانواده جان‌باختگان پرواز اوکراین 25 هزار دلار پرداخت می‌کند
محسن هاشمی‌: اصلاح‌طلبان به مسائل اجرایی بیشتر ورود کنند
ظریف: از سیاسی‌سازی تراژدی هواپیمای PS752 جلوگیری شود
در زمان خروج آمریکا از برجام مکانیزم ماشه کجا بود؟
کارکرد ابزارهای مالی بورس کالا برای احیای بخش کشاورزی
واریز تا یک‌میلیون تومان به حساب مددجویان سیل‌زده بهزیستی + جزییات
آیا دستگاه‌های دیالیز ایرانی بی‌کیفیت‌ هستند؟
827 مدرسه در تهران در وضعیت قرمز ایمنی
آغاز پخش فصل دوم سریال «از سرنوشت» از شنبه
پخش سریال «خواب زده» به تعویق افتاد
چگونه باران‌های سیل‌آسا را هدر ندهیم؟
تعویق اکران فیلم «یادم تو رو فراموش»
ال‌جی الکترونیکس رکورددار تعداد جوایز CES 2020
چهار کتاب جدید کانون پرورش فکری رونمایی می‌شود
آرون افشار وارد چرخه کنسرت‌ها شد
سبد معیشت کارگران تا پایان سال تعیین می‌شود
نقاط ضعف و قوت طرح جدید بانکی در مجلس شورای اسلامی از منظر بانک های توسعه ای
وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود
تیم ملی ایران از میزبانی محروم نمی‌شود
«بریم بسازیم» برای تلویزیون آماده می‌شود
آغاز لیگ برتر والیبال با برگزاری دیدارهای معوقه پس از ۵۰ روز وقفه
عوامل «شام ایرانی» به ترکیه می‌روند
روایت یک خانواده از ناباروری در شبکه چهار
بانک ملی ایران، یاریگر همیشگی حادثه دیدگان
نامه چهار باشگاه ایرانی به AFC و انصراف از لیگ قهرمانان آسیا
منطق نمایش عشق‌های کودکانه در «از سرنوشت» چیست؟
«اعجوبه‌ها» به آنتن شبکه سه بازمی‌گردند
چه کسانی از مالیات بر اجاره املاک معاف هستند؟
«پسران بد ۴» ساخته می شود
ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن ملی در تهرانسر آغاز شد
کارگاه آموزش «فیلمسازی خلاق» در کیش برگزار می‌شود
​قدردانی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از بانک صادرات ایران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به بازنشستگان کشوری
تعاونی جوانان با تخصیص اولیه ۱۰ میلیارد تومان تشکیل می‌شود
انیمیشن «جانشین» تولید می‌شود
«زمستان است» در خانه سینما به نمایش درمی آید
سهمیه سوخت می‌خواهید به صنف‌تان مراجعه کنید
فیلمی با بازی رضا عطاران پروانه نمایش گرفت
در پرداخت عیدی کارگران ناخن‌خشکی نکنید!
کد خبر: 214019 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱۶ - 10:57
اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات زمینه‌ساز تحول در بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور
محمدحسن زدا، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات زمینه‌ساز تحول در بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور

ماهیت سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور به گونه‌ای است که بدون اتکاء به قابلیت‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات امکان دریافت، پردازش و بهر‌ه‌گیری مطلوب از حجم وسیع اطلاعات در اختیارش از یک سو و ارائه خدمات متنوع باکیفیت و متعدد به ذینفعان پرشمارش از سوی دیگر، ممکن نیست.

نوآوران آنلاین- بررسی تاریخچه‌ی ورود و توسعه بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در ایران نیز حکایت از پیشگامی این سازمان در سرمایه‌گذاری، تجهیز و بکارگیری امکانات و توانمندی‌های مرتبط با این حوزه اعم از نیروی انسانی متخصص و ماهر و انواع سخت‌افزارها و نرم‌افزارها دارد. اما در سیر تحولات تاریخی فناوری‌‌های اطلاعات و ارتباطات در سازمان تامین اجتماعی و بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای مکانی و زمانی، شاهد شکل‌گیری نهادها و واحدهای تخصصی مختلف و حتی موازی بوده‌ایم که گاهی بر خلاف فلسفه‌ی ایجاد و فعالیت‌شان نه تنها موجب تسهیل و تسریع در فرآیندهای انجام امور نشده‌اند بلکه موانعی ایجاد کرده‌اند که نتیجه نهایی آن در عدم رضایت‌مندی نسبی مخاطبان سازمان، خودنمایی می‌کند. موانع ایجاد شده، عقب‌ماندگی‌هایی را سبب شده که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، متاسفانه تصویر مثبتی از فعالیت‌های آی تی در سازمان ارائه نمی‌کند.
خوشبختانه مدیریت عالی سازمان با درک عمیق از واقعیت‌های موجود و با هدف ایجاد انسجام، هماهنگی و جامعیت در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های مرتبط و در تمامی سطوح ستادی، اجرایی، تخصصی، پشتیبانی، تدارکات و فنی، بر لزوم اعمال مدیریت یکپارچه در مجموع فعالیت‌های مرتبط با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات تاکید داشته و از روزهای ابتدایی آغاز مدیریت در سازمان، با تفویض کامل اختیارات به قائم‌مقام خود، انتظارات و توقعاتشان را نیز مطرح کرده‌اند. ضمن تشکر از اعتماد و حمایت‌های ایشان، در همین باره لازم می‌دانم به چند اقدام و تصمیم اشاره کنم:
۱- تغییرات مدیریتی اخیر در راستای تقویت منابع انسانی موجود انجام شده است. حضور یکی از نخبگان دانشگاهی و متخصصان صنعت آی تی در راس دفتر فناوری اطلاعات در کنار تیم مدیریتی جدید (مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین که جملگی از تحصیلکردگان و برجستگان علمی و عملی این عرصه می‌باشند در کنار سرمایه‌های ارزشمند انسانی موجود ولی مغفول‌مانده‌ی ستاد و صف سازمان، نوید دهنده رفع گلوگاه‌های موجود در مسیر ارتقاء و پیشرفت با تاکید بر بکارگیری دانش و تجربه‌ی بالاترین سطوح مدیریتی و کارشناسی در کشور به جای اقدامات فی‌البداهه و آزمون و خطا است. در همین جا از زحمات تمامی مدیران گذشته در دفتر فناوری اطلاعات و شرکت تشکر می‌کنم.
۲- تشکیل چهار کارگروه پایداری سرویس‌ها، منابع انسانی، امنیت اطلاعات و کسب‌و‌کار با استفاده از خطوط راهنمای استانداردهای جهانی به روش هوشمند و هدفمند، موجب شناسایی سریع و دقیق مشکلات و ارائه‌ راه‌حل‌های موثر خواهد شد.
۳- توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استارتاپ‌ها با هدف استفاده از توان، خلاقیت و نوآوری نیروهای زبده و عملگرای برون سازمان در دستور کار قرار گرفته است.
۴- هم‌راستا با اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، زیرساخت‌های Open API و Open Data در دست طراحی و نهایی‌سازی است.
۵- ایجاد داشبوردهای مدیریتی متعدد با استفاده از هوش تجاری (BI) و به منظور کنترل و نظارت سیستمی در دستور قرار دارد. در حال حاضر داشبوردهای داروهای پر مصرف کشور، بیماران پرهزینه، همپوشانی بیمه‌ای، بیمه بیکاری، سامانه اعتراضات، جریمه کارگاه‌ها، نسخه الکترونیک، نام‌نویسی متمرکز، کارتابل مغایرت و ... فعال هستند که با طراحی‌های جدید، این زنجیره کامل‌تر خواهد شد.

۶- به غیر از نرم‌افزارهای متمرکز تعهدات بلند‌مدت (مستمری) و حساب‌های انفرادی که در حال تعمیم به کل کشور هستند، سرویس‌های ارتباط سامانه غرامت دستمزد ایام بیماری و اسناد پزشکی، نام‌نویسی بیمه‌شدگان توسط کارفرما (پایلوت در شعبه ۱۷ تهران)، گواهی کسر اقساط مستمری‌بگیران، درخواست رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب ماده ۳۸ به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

امیدوارم با تداوم حمایت‌های ارزشمند مدیرعامل، مدیران و کارشناسان محترم، مجموعه‌ی اقدامات انجام شده و در دست انجام، زمینه‌های تحقق بیش از پیش اهداف سازمان در ایجاد رضایتمندی و خشنودی شرکای اجتماعی، اعم از بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان عزیز و اصول و سیاست‌های نظام جامع تامین اجتماعی را فراهم کند. بدیهی است به ثمر رسیدن تلاش‌ها در دور جدید فعالیت‌ها نیازمند کمک، همدلی و همکاری تمامی مدیران و نیروهای زبده درون و بیرون سازمان است.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.