بانک آینده
بانک گردشگری
روزنامه نوآوران - 1399/07/01
شماره 1584 - تاریخ 1399/07/01
آخرین اخبار
سعید راد به تلویزیون می رود
رمان «فردریک بکمن» پرفروش شد
هنرمندان ایرانی در سومین نمایشگاه بین المللی «رنگ صلح» درخشیدند
نمایش آثار ۲ هنرمند ایرانی و چینی در «خط ابریشم»
عکاسی که در گورستان قرنطینه شد
فراخوان بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
مهدی سلطانی سومین راوی موسیقی-نمایش «علمدار»
تئاتر شهر سوم مهرماه تعطیل است
«پیشی میشی» ۹ مهر ماه اکران می شود
فراخوان کتاب‌های تصویرگری‌شده‌ کودک و نوجوان
بانک کارآفرین رتبه اول پذیره‌نویسی سهام صندوق دارا دوم را کسب کرد
عرضه کل تولید فولاد کشور در بورس کالای ایران
نامجومطلق: مقابل الاهلی محکوم به پیروزی هستیم
اشتباهات عجیب داوری در گروه پرسپولیس/ آیا VAR زوتر از موعد می آید؟
نقش کلیدی بانک سپه در تبدیل نفت به ثروت و سرمایه پایدار در کشور
شعبه ساعی بانک دی افتتاح شد
پیام رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان به مناسبت هفته دفاع مقدس
پیش خریداران مسکن ملی مشخص شدند
بانک کارآفرین رتبه اول پذیره‌نویسی سهام صندوق دارا دوم را کسب کرد
سرمایه نظارتی بانک ملت ۲۴۰ درصد افزایش یافت
تعهد و کیفیت دو اصل مهم در فروشگاه های زنجیره ای
8 شرکت زیرمجموعه گروه مالی گردشگری در صف ورود به بورس هستند
بانک کارآفرین آماده اعطای تسهیلات ویژه به بخش صنعت و معدن
موفقیت در رویکرد جدید پیوند قلب
اسیدهای صفراوی باعث احیای بافت روده می شوند
ارتباط علمی بین افسردگی و رژیم غذایی وجود ندارد
افزایش نگرانی ها به دنبال گسترش خط فقر در ایران
ضرورت کاهش شوک های غیرمنتظره اقتصادی
ماجرای تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان چیست؟
دفاع مقدس ازاول تا آخر مدبرانه بود/دست تحریف دنبال شبهه افکنی است
شورای نگهبان صحت انتخابات دور دوم مجلس را تایید کرد
‌تخطی دولت در اجرای بودجه/ زحمات مجلس را نادیده می‌گیرند
امکان تکرار تجربه انتخابات۹۲ برای اصلاح طلبان در۱۴۰۰
قالیباف: حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود
بخشی از مشکلات ناشی از چشم دوختن به لبخند یا خشم خارجی‌ها است
روند صعودی کرونا در کشور / شروع پیک بیماری در ۱۰ استان
چه کسانی نباید ماسک بزنند؟
ثبت نام ایران برای پیش خرید واکسن کرونا / درخواست بازگشت دورکاری در تهران
خامی : بانک گردشگری جزء بانک های سودده در بورس است
موافقت سازمان حمایت با اصلاح حق کمیسیون مشاور املاک
آغاز معاملات گواهی سپرده کشمش از 5 مهر در بورس کالا
جدال پرسپولیس برای صعود/ سپاهان و آخرین امیدهایش
اعلام آمادگی سه باشگاه قطری برای جذب بشار رسن
استقلال در چه شرایطی از گروه خود صعود می کند؟
سهام عدالت چند؟
امروز؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی
پرداخت ۷۰ درصد وام کرونایی رانندگان بین‌شهری
پروازهای ترکیه از سر گرفته شد+قیمت بلیت
پرداخت اولین قسط بانک برای ۸۶۰ واحد اقدام ملی مسکن
طرح افزایش تولید محصولات لبنی نیمه دوم سال راه اندازی می شود
کد خبر: 214112 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱۸ - 12:21
پیشنهاد آموزش «زبان چینی» در مدارس و حمایت وزیر از آن

پیشنهاد آموزش «زبان چینی» در مدارس و حمایت وزیر از آن

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

نوآوران آنلاین-حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته پژوهش سال ۹۸ «پژوهش خلاقیت و زندگی» است گفت: برای امسال شعاری که مطرح شده پژوهش خلاقیت و زندگی است، زیرا بر اساس مبانی تحولی بدون تقویت عنصر خلاقیت و پویایی فکری به تحول دست نخواهیم یافت و امروز متاسفانه عنصر خلاقیت به قدر کافی مورد توجه نیست.

وی افزود: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آموزش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای زیرساختی در حوزه پژوهش بحث اصلی نگاه ماست گفت: معتقدم اگر بخواهیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؛ بدون گره خوردن به پژوهش امکان ندارد. 

ذوعلم ادامه داد: هفته پژوهش در آموزش و پرورش چندین جنبه دارد که شامل انعکاس تلاش‌های معلمان، دانش آموزان و بحث درباره بایستگی‌ها و کمبودهای این حوزه است. دومین نکته هم این است که برنامه‌های درسی ما با نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کرده است و ما هم به این نقصان اعتراف می کنیم.

ذوعلم درباره ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی اظهار کرد: حوزه تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی، زبان‌های قرآن ومعارف اسلامی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود. وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور بررسی و ارجاع به شورای عالی آموزش و پرورش داده‌اند.

وی ادامه داد: مطالبه مجلس شورای اسلامی در حوزه زبان خارجی و اینکه باید کیفیت را بالا ببریم و انحصار زبان انگلیسی شکسته شود، درست است.

ذوعلم با بیان اینکه ما در فضای آکادمیک با یک نقص فرهنگ پژوهشی روبرو هستیم گفت: بعضاً پژوهش‌ها در مباحث آموزش و پرورشی و تربیتی به صورت کلیشه‌ای صورت می‌گیرد و گاهی پژوهش‌های ما ابزاری‌ است تا پژوهشگر ارتقاء یابد. به همین علت به پژوهش‌های مدرسه‌ای نیاز داریم تا بتواند در کف مدارس، کمبودها را شناسایی کرده و راهکارهای واقع‌بینانه ارائه دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود اعتبارات پژوهشی اظهار کرد: تقویت اعتبارات پژوهشی، سرمایه‌گذاری بسیار مهمی است و ما نیاز داریم که پژوهش در سطح استان، مناطق و مدارس تسری یابد.

ذوعلم اضافه کرد: متأسفانه بودجه خاص مورد نیاز برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های خارج از سازمان نداریم و امیدواریم جهشی در این حوزه انجام شود. هرچند ما به پژوهش‌های مطالعات آموزش و پرورش از منابع سازمان کمک می‌کنیم. به طور مثال، امسال ۸۰۰ میلیون تومان به استان‌هایی که توانمندی کمتری در حوزه بودجه‌ای داشتند، کمک کردیم که البته رقم قابل توجهی نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای سال آینده یک نگرانی جدی وجود داشت که معاونت پژوهشی در استان‌ها حذف شود عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه جایگاه معاون پژوهشی در استان‌ها حفظ شد.ما ارتقای پژوهش را تا سطح مدرسه و دانش‌آموزان دنبال می‌کنیم. باید بتوانیم به طور واقعی به تعمیق فرهنگ پژوهش بپردازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبانی نظری تحولی ما و پارادایم‌های اندیشه‌ای سند تحول بنیادین، آنچنان که باید وارد حوزه پژوهش نشده است گفت: شماری از پژوهش‌ها با نگاه سکولاریسمی انجام می‌شود. تا وقتی تعاریف ما، ارزش‌ها و نگاه ما به هستی به صورت بنیادین پذیرفته نشده باشد و به چارچوب درنیامده باشد سند تحول بنیادین ما با سیستم آموزش و پرورش سازگار نخواهد شد. باید فرآیندها پژوهش‌محور باشد تا بتوانیم قدم به قدم به استقرار سند نزدیک شویم.

وی درباره اینکه برای جلوگیری از پژوهش‌های تقلبی چه اقداماتی انجام شده است؟ بیان کرد: این موضوع تنها با فرهنگ‌سازی و تقویت روحیه پژوهشگری و ایجاد وجدان علمی در میان اساتید، معلمان و دانش‌آموزان حل می‌شود، البته من معتقدم که این مسئله در حد فراگیر وجود ندارد اما آفتی است که باید اصلاح شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ضرورت پیوست پژوهشی طرحهای اجرایی گفت: معتقدیم در هر نقطه جامعه هر اقدامی که انجام می‌شود باید ریشه پژوهشی و نقطه عزیمت پژوهشی داشته باشد. کتمان نمی‌کنیم که گاهی‌اوقات الزامات اداری و محدودیت‌های مالی و امکانات، ما را به سمتی می‌برد که از افق پژوهش جدا می‌شویم. 

وی ادامه داد: اتفاقا همه پژوهشگران در همه دنیا این گلایه را مطرح می‌کنند که چرا برای انجام کارها پژوهش صورت نمی‌گیرد؟ واقعیت آن است که همه پژوهش‌ها نیاز به خرج هزینه‌های زیادی ندارد. ما عموماً این مسائل را به معاونت‌ها در آموزش و پرورش تذکر می‌دهیم. یکی از کارکردهای پژوهشگاه مطالعات این است که هر طرحی ارائه می‌شود، مطالعات آن صورت گیرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.