بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
جمع آوری بیش از ۷ هزار کیلو پسماند غیرمجاز در سطح منطقه ۱۷/ساماندهی زباله گردها
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
۶۰۵ اصله درختچه یاس‌هلندی درخاک منطقه۲ تهران ریشه می‌دوانند
مرمت و بازسازی دیوار صوتی بزرگراه شهید حکیم
اجرای طرح «الگوی خدمت» در محور منطقه ۱۶
احداث همراه سرا در منطقه ۱۲ اجرایی می شود
ساماندهی پارک موتورسیکلت ها در خیابان لاله زار جنوبی
بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
پرداخت 146 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال 1402
پرداخت 146 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال 1402
بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
پرداخت بیش از۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در یک ماهه سال۱۴۰۳
پرداخت بیش از۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در یک ماهه سال۱۴۰۳
پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
نشست هم‌اندیشی معاونین، مدیران و رؤسای شعب بیمه ملت برگزار شد
نشست هم‌اندیشی معاونین، مدیران و رؤسای شعب بیمه ملت برگزار شد
دریافت گواهی سازگاری با محیط ‌زیست برای چهارمین سال پیاپی توسط تلویزیون‌های LG OLED evo
افزایش 5.5 درصدی تولید مس تصفیه شده جهانی
نصب ۲۸۴ عدد تجهیزات پارکی در بوستان های منطقه ۲۱
بازسازی و مرمت تابلوهای هشدار دهنده ۹ بوستان و مخازن ژئوممبران بوستان های منطقه ۲۱
توسعه محله محروم ارم در دستور کار سریع همه بخش های مدیریت شهری قرار گرفت
اجرای طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی در منطقه ۵
۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود
اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات منطقه۱۳
آغاز به کار 26 ایستگاه‌ تندرستی همزمان با هفته سلامت در منطقه 13
آشکارسازی المان های ترافیکی در بزرگراه های منطقه 19
آغاز عملیات پایش فضای سبز برای کنترل آفات و عوامل خسارت زا در منطقه 19
نواختن زنگ تحرک ایستگاه های ورزش شهروندی با حضور خانواده شهدای ورزشکار در منطقه ۱۹
برپايي ايستگاه حال خوب سلامت همراه با تدارک 70 برنامه سلامت محور در منطقه 19
اجرای طرح مرمت، پاکسازی و نوسازی نقاشی‌های دیواری و جداره‌های شهری در شش نا‌حیه
بازدید میدانی از ٣ بوستان ورشو، هنرمندان و لاله با حضور مسئولان
اجرای طرح نفس های تازه شهر در منطقه ۴
هم افزایی دستگاه های اجرایی منطقه 3 در اجرای طرح"ساماندهی آسیب های اجتماعی"
پاکسازی پاتوق معتادین متجاهر در طرح "ساماندهی آسیب های اجتماعی"
افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه شهری در #منطقه۲ تهران
کد خبر: 214414 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۲۴ - 11:11
سرگردانی دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در بانک‌ها

سرگردانی دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در بانک‌ها

بسیاری از بانک‌ها بر روی اپلیکیشن های اختصاصی خود برای دریافت رمزهای پویا تمرکز کرده‌اند، به طوری که دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در زمان مراجعه به بانک‌ها با بی‌اطلاعی متصدیان این بانک‌ها برای چگونگی دریافت این رمزها مواجه می‌شوند.

نوآوران آنلاین-با توجه به نزدیک شدن به زمان اجباری شدن استفاده از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا)،این مساله  از دغدغه‌های جدی مشتریان بانک‌ها محسوب می شود و تکلیف دارندگان تلفن‌های غیر هوشمند مشخص نیست. 

جمعیت سالخوردگان کشور بدلیل نداشتن تمکن مالی، امنیتی و شخصی ترجیح می‌دهند که از تلفن‌های همراه غیرهوشمند استفاده کنند که شمار قابل توجهی را تشکیل می‌دهند.

این افراد در صورت اجباری شدن استفاده از رمزهای پویا در ابتدای دی ماه، برای نقل و انتقال غیرکارتی و اینترنتی پول، دچار مشکل می شوند، زیرا برخی از بانک‌ها هنوز سامانه پیامکی ارسال رمزهای دوم پویا را راه‌اندازی نکرده‌اند.

همچنین به دلیل مشکلات مربوط به نصب اپلیکیشن و نرم افزار در تلفن همراه، بسیاری از دارندگان تلفن‌های هوشمند نیز ترجیح می‌دهند که از نصب این اپلیکیشن ها خودداری کرده و از رمزهای دوم پیامکی استفاده کنند که این گروه نیز از متقاضیان خدمات پیامکی رمزهای  پویا هستند.

بی خبری برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به رمزهای پویای پیامکی 

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که بیشتر بانک‌ها تمرکز خود را بر روی ارایه خدمات رمز پویا از طریق اپلیکیشن های اختصاصی معطوف کرده و هنوز خبری از آماده سازی شیوه ارسال پیامکی رمزهای پویا نیست.

زمانی که خبرنگار ایرنا از کارمندان و متصدیان شعبه های بانک‌های مختلف در این باره سوال کرد، برخی اعلام کردند که امکان دریافت پیامکی برقرار است، شماری نیز پاسخ دادند که تا ابتدای دی ماه راه‌اندازی می شود، اما تعدادی دیگر نیز گفتند: هنوز به ما چیزی درباره ارسال پیامکی رمزهای پویا اعلام نشده و از آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

متصدیان بانک‌هایی که از چگونگی ارسال پیامکی رمزهای پویا اظهار بی اطلاعی می کردند، ابراز داشتند: تاکنون درباره این موضوع، به ما چیزی ابلاغ نشده و بعید است که تا ابتدای دی‌ماه، دریافت پیامکی رمزهای پویا برای دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در آن بانک ها راه‌اندازی شود، و احتمال دارد با تاخیر این امر اجرایی شود.

بر این اساس، شماری از بانک‌ها مانند ملی و ملت علاوه بر اپلیکیشن تلفن‌های همراه هوشمند، سازوکارهای دریافت رمزهای دوم پویا را نیز برای گوشی‌های غیرهوشمند تعریف کرده و مشتریان آنها می‌توانند اقدام به فعال سازی این شیوه کنند.

اما برخی از بانک‌ها هنوز راهکاری را برای فعال سازی دریافت رمزهای دوم یکبار مصرف ارایه نکرده‌اند؛ مشتریان بانکی در زمان مراجعه به شعب بانکی آنها با پاسخ منفی و بی‌خبری متصدیان باجه‌ها روبرو می‌شوند.

بانک‌های سپه، انصار، کشاورزی و آینده از جمله بانک‌هایی هستند که هنوز سازوکار دریافت پیامکی رمزهای دوم پویا را راه‌اندازی نکرده‌اند.

هزینه زیاد، دلیل کم‌توجهی بانک‌ها به رمزهای پیامکی

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشتر مردم تمایل دارند که از پیامک برای دریافت رمز دوم یکبار استفاده کند، اما بانک‌ها در نظر دارند به علت هزینه‌های بالا، مشتریان از اپلیکیشن برای دریافت رمزدوم یکبار مصرف استفاده کنند.

برآورد می‌شود که پس از اجباری شدن رمزهای پویا، حدود ۷۰ درصد مردم از پیامک برای دریافت این رمزها استفاده کنند.

پیگیری های ایرنا  نشان می‌دهد که هم اکنون مذاکراتی توسط نهادهای ذیربط با اپراتورهای تلفن همراه در جریان است تا ارسال پیامک های رمزهای پویا رایگان شده یا اینکه اپراتورها هزینه کمتری را دریافت کنند.

بسترسازی بانک مرکزی با «هریم»

بانک مرکزی با راه‌اندازی سامانه هریم (هدایت رمز یکبار مصرف) امکان ارسال رمز دوم پویا در قالب پیامک از سوی بانک‌ها را با تسهیل تجربه کاربری امکان‌پذیر کرده است، اما بسیاری از بانک‌ها در زمان مراجعه مشتریان به شعب آن بانک‌ها، از سازوکار دریافت پیامکی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این بانک‌ها یا تمایل دارند که مشتریان را از این طریق تا حد ممکن مجبور به نصب اپلیکیشن کنند یا اینکه هنوز سامانه مرتبط را در بانک خود فعال نکرده‌اند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.