بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/04/04
شماره 2492 - تاریخ 1403/04/04
آخرین اخبار
نقش رییس جمهور آینده در نظام حکمرانی دیجیتال
مدیرعامل بانك صنعت و معدن: نقش صنعتگران و معدنكاران در تحقق شعار سال غیرقابل انكار است
مدیرعامل بانك صنعت و معدن: نقش صنعتگران و معدنكاران در تحقق شعار سال غیرقابل انكار است
خدمات پست بانک ایران در روستاها رو به افزایش است
خدمات پست بانک ایران در روستاها رو به افزایش است
پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۲ بانک کارآفرین
پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۲ بانک کارآفرین
اعطای بیش از دو هزار و دویست و شصت و هشت میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن تا پایان خرداد ۱۴۰۳
اعطای بیش از دو هزار و دویست و شصت و هشت میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن تا پایان خرداد ۱۴۰۳
عملکرد درخشان بانک ملت در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در سه ماهه نخست سال
عملکرد درخشان بانک ملت در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در سه ماهه نخست سال
جابه‌جایی شعبه «پاسداران شیراز (کد1406)» بانک پاسارگاد
جابه‌جایی شعبه «پاسداران شیراز (کد1406)» بانک پاسارگاد
چت‌آنلاین بانک پاسارگاد پاسخ‌گوی تمام عیار نیاز مشتریان
چت‌آنلاین بانک پاسارگاد پاسخ‌گوی تمام عیار نیاز مشتریان
اهدای 10 دستگاه موتور سیکلت در قرعه کشی متابانک
اهدای 10 دستگاه موتور سیکلت در قرعه کشی متابانک
منابع پایدار بانک آینده؛ ضامن کنترل نقدینگی
منابع پایدار بانک آینده؛ ضامن کنترل نقدینگی
13 هزار نوزاد؛ مشتری جدید شعب سپهر
13 هزار نوزاد؛ مشتری جدید شعب سپهر
بهارانه پیوند 10 هزار عروس و داماد
بهارانه پیوند 10 هزار عروس و داماد
​مشاغل خانگی رمز تأمین مالی ٢٧ هزار کسب و کار خرد
​مشاغل خانگی رمز تأمین مالی ٢٧ هزار کسب و کار خرد
نگاهی به دیدگاه‌های اقتصادی پزشکیان برای ورود به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
باید و نباید های مهم برای 1403
حرکت مدافعان حرم ایران و منطقه را نجات داد
نتایج نهایی انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳؛ پزشکیان و جلیلی به مرحله دوم راه یافتند
افتتاح اولین "سوپر مارکت مالی موسسه اعتباری ملل" در شعبه تجریش
افتتاح اولین "سوپر مارکت مالی موسسه اعتباری ملل" در شعبه تجریش
پیام مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در خصوص شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری
پیام مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در خصوص شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری
رگ گردنم را ضمانت می‌کنم که فولادمبارکه در سال ۱۴۱۰ پیشران فناوری در منطقه خواهد بود
رگ گردنم را ضمانت می‌کنم که فولادمبارکه در سال ۱۴۱۰ پیشران فناوری در منطقه خواهد بود
اقتصاد و معیشت مردم از اولویت‌های قابل انکار دولت جدید است
اقتصاد و معیشت مردم از اولویت‌های قابل انکار دولت جدید است
واسطه گری ها و دلالان از بازار حذف شوند
واسطه گری ها و دلالان از بازار حذف شوند
جوکار: باید یک اجماع پیرامون فرد اصلح صورت گیرد
جوکار: باید یک اجماع پیرامون فرد اصلح صورت گیرد
دانشجویان دستیاری چند شب در ماه کشیک می‌مانند؟
انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل
انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل
پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی بدون ضامن در موسسه اعتباری ملل
پرداخت وام ۵۰۰ میلیون ریالی بدون ضامن در موسسه اعتباری ملل
فروش تعهدات علوم پزشکی توسط دیوان ممنوع شد
سفیر دهلی‌نو در تهران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد
«آموزش و پرورش» از منظر مقام معظم رهبری
بهره‌برداری از ۱۷ طرح نفتی با سرمایه ۴ میلیارد دلاری
مسیر دلار بعد از انتخابات
مسیر دلار بعد از انتخابات
آغاز انتخابات؛ ساعت ۸ صبح ۸ تیر/شرایط برگزاری انتخابات در مرحله دوم
تشریح آخرین جزئیات برگزاری مهمونی ده کیلومتری غدیر / خدمات رایگان مترو تهران تا ساعت ۲۳
خلاصه اخبار مجلس، ۳تیر؛ بررسی میزان تحقق دولت هوشمند
مهلت استفاده از حق تقدم 30 روز شد
مهلت استفاده از حق تقدم 30 روز شد
حمایت از شرکت های دانش بنیان سبب ایجاد انگیزه برای جامعه کار و‌تولید و قویتر نمودن چرخه اقتصاد کشور است
حمایت از شرکت های دانش بنیان سبب ایجاد انگیزه برای جامعه کار و‌تولید و قویتر نمودن چرخه اقتصاد کشور است
افتتاح سایت‌ ارتباطی روستایی ایرانسل در بجنورد با حضور وزیر ارتباطات
افتتاح سایت‌ ارتباطی روستایی ایرانسل در بجنورد با حضور وزیر ارتباطات
بهبود عملكرد سازمانی
بهبود عملكرد سازمانی
رفتار مسئولانه در قبال جامعه، شاخصه توسعه پایدار فولاد مباركه
فولاد مباركه سپاهان علی‌رغم همه ناملایمات امید صعود به قله‌های افتخار را زنده كرد‌
فولاد مباركه سپاهان علی‌رغم همه ناملایمات امید صعود به قله‌های افتخار را زنده كرد‌
رشد 40 درصدی سود ناخالص در «هرمز»
رشد 40 درصدی سود ناخالص در «هرمز»
برگزاری جلسه ارائه پروژه‌های حل مسئله با رویکرد واکاوش کسب و کار (Business Analytics)
برگزاری جلسه ارائه پروژه‌های حل مسئله با رویکرد واکاوش کسب و کار (Business Analytics)
بهره گیری هوشمندانه فولاد سنگان از فرصت های تولیدی
بهره گیری هوشمندانه فولاد سنگان از فرصت های تولیدی
سنکرون فاز ۱ نیروگاه سیکل ترکیبی جدید چادرملو آغاز شد
سنکرون فاز ۱ نیروگاه سیکل ترکیبی جدید چادرملو آغاز شد
حمایت بانک ملی ایران از تیم ملی کشتی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است
حمایت بانک ملی ایران از تیم ملی کشتی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است
شکل‌گیری سطح جدیدی از خدمات بانکداری در بانک ملی ایران/ تحول اعتباری با رونمایی از 4 محصول جدید و تازه
شکل‌گیری سطح جدیدی از خدمات بانکداری در بانک ملی ایران/ تحول اعتباری با رونمایی از 4 محصول جدید و تازه
آغاز چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سپه
آغاز چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سپه
14 مورد محل اجرای طرح و 41 واحد مسكونی تملیكی پس از وصول مطالبات به مالكان قبلی بازگردانده شد
14 مورد محل اجرای طرح و 41 واحد مسكونی تملیكی پس از وصول مطالبات به مالكان قبلی بازگردانده شد
کد خبر: 214695 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۳۰ - 13:51
چشم انداز مثبتی در بخش بودجه‌ای شاهد نیستیم
شافعی:

چشم انداز مثبتی در بخش بودجه‌ای شاهد نیستیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: یکی از موانع بزرگ توسعه در کشور، عدم هماهنگی نهادهای متولی و وجود تصمیم‌گیران بی‌شمار برای بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت است.

نوآوران آنلاین-به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی طی سخنانی در مراسم اختتامیه اولین همایش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت در مسیر توسعه اقتصادی در مشهد گفت: در حوزه ترانزیت 22 دستگاه تصمیم‌گیر هستند و در میان آن‌ها حتی یک دستگاه پاسخگو وجود ندارد؛ در چنین شرایطی غایت کار چگونه خواهد بود؟ دخالت این تعداد دستگاه و متولی در حوزه ترانزیت، آثار نامطلوبی را به دنبال دارد.

شافعی ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ حوزه حمل‌ونقل کشور، فرسودگی بالای ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای است. هیچ اقدامی برای نوسازی در حوزه حمل‌ونقل انجام نگرفته است. با بررسی لایحه بودجه به اولویت هایی به مراتب پایین تر از این بحث بر می خوریم و همین مسئله، نوع نگاه کلان به این بخش را تبیین می کند.

وی افزود: بخش حمل‌ونقل و ترانزیت، نیازمند یک سرمایه گذاری موثر برای کسب درآمدهای پایدار و ایجاد ارزش افزوده است. این نوع از درآمدزایی تقریبا در اقتصاد ما ناپیداست و برای دستیابی به آن باید عرصه‌هایی همچون گردشگری و ترانزیت در صدر فعالیت‌های دولت قرار بگیرند. از سوی دیگر باید نسبت به ترمیم اشکالات موجود در این حوزه ها اقدام شود اما متاسفانه در بودجه به بخش حمل‌ونقل جفا شده است.

 74 درصد بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص یافته که عمدتا زیانده هستند

رئیس اتاق ایران تاکید کرد: ما نگران سال 99 هستیم. چشم انداز مثبتی را در بخش بودجه‌ای شاهد نیستیم. لایحه‌ای که دولت ارائه کرده، نگرانی‌ها را افزون می‌کند. 74 درصد بودجه کشور به شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی اختصاص یافته، آن هم در حالی که درصد بالایی از این مراکز سال‌هاست که زیان می‌دهند. امیدواریم مجلس پیشنهادات ارائه شده درباره بودجه از سوی بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهد و تغییراتی مثبتی را در لایحه بودجه شاهد باشیم.

شافعی با اشاره به اظهارات و انتقادات فعالان حوزه حمل‌ونقل تجاری، مسئولان دستگاه های متولی این بخش و نمایندگان مجلس در این همایش، گفت: اظهاراتی دوستان، حاوی نکات تازه‌ای نبود. اگر نقبی بزنیم به مشکلاتی که 15 یا 20 سال پیش از سوی فعالان این بخش مطرح می‌شد، می بینیم که تفاوت جدی ایجاد نشده و این بدان معناست که طی این سال‌ها چالش‌ها به قوت خود باقی مانده اند.

وی افزود: نوع نگاه ما به مسائل اقتصادی یا از منظر اقتصاد خرد است و یا کلان اما هیچ کدام از این دو رویکرد گرهی از مشکلات نمی گشایند؛ چرا که چالش های امروز اقتصاد به مراتب عمیق‌تر از دو سطح مذکور هستند. در واقع ما در سیستم قاعده گذاری اقتصادمان با مشکلات جدی دست به گریبان هستیم. یکی از عوامل تداوم چالش‌ها نیز همین مسئله است.

شافعی اظهار کرد: مسائلی که امروز بر آن ها تمرکز می کنیم، ابزاری برای توسعه و رسیدن به هدف هستند اما شاهدیم که همین ابزارها به اشتباه در نقش هدف قرار می گیرند. ما از نقطه حرکت خود مسافت قابل انتظاری را طی نمی کنیم و این اشکالی اساسی در اقتصاد ماست که سیاست‌گذاران باید به این امر مهم، توجه کنند.

رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: به عنوان فعالان اقتصادی بیش از اینکه به طرح مشکلات بپردازیم، باید راه‌های مناسب برای عبور از چالش‌ها را بیابیم و بر آن ها تمرکز کنیم. امروز مسئولان دولتی به اندازه ما از مشکلات آگاه هستند.

وی افزود: با توجه به موقعیت‌های ویژه و خدادای این کشور و شرایط استثنایی ژئوپلتیک ایران در حمل‌ونقل و ترانزیت، می‌توانستیم کاری انجام دهیم که هیچ کشوری توان رقابت در منطقه با ما را نداشته باشد اما امروز به سرعت فرصت ها از دست می روند و از رقبا عقب مانده ایم.

وی ادامه داد: ما در همه کارها اجازه می‌دهیم قافله فرصت ها عبور کند و بعد تازه متوجه می‌شویم که جا مانده‌ایم.

 گریزی از اقتصاد دانش بنیان نیست

شافعی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت توجه به فعالیت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هیچ گریزی از پیوند با اقتصاد دانش بنیان نیست و نمی توانیم هیچ مقاومتی در مقابل فناوری های جدید داشته باشیم.

شافعی افزود: حمل‌ونقل در این زمینه تا حدی عقب است و باید فکری به حال آن بکنیم تا عقب نمانیم. همان طور که در ابتدای راه اندازی تاکسی های اینترنتی در کشور، هجمه‌هایی علیه فعالیت این شرکت ها انجام گرفت اما نهایتا فناوری این بخش توانست به سطح جامعه نفوذ کند. اکنون در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی نیز این نوع نگاه باید ایجاد شود و فناوری های نوین در آینده نزدیک به این بخش وارد خواهند شد. البته بخش حمل‌ونقل استان باید خود در این زمینه اقدام کند وگرنه به مشکلات جدی دچار خواهد شد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.