تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1398/12/28
شماره 1467 - تاریخ 1398/12/28
آخرین اخبار
کنسرت‌های «نوروزخانه» در لنز ایرانسل
صادرات باید تولید محور باشد
افزایش ۴۰۰ میلیارد ریالی سرمایه بانک توسعه صادرات ایران
بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت
همایش «صنعت و معدن، پیشران جهش تولید» تیرماه برگزار می شود
همه ما در برابر جامعه مسئولیم!
انتقال ویروس کرونا با اسکناس و پول نقد/ با بانکداری آنلاین مراقب سلامت خود باشید
تحویل اقلام بهداشتی خریداری شده بانک ایران زمین به زلزله زدگان منطقه قطور
بسته اینترنت هدیه 20 گیگی معلمان همراه اولی فعال شد
بانک آینده ایران مال خود را به مرکز مدرن درمانی کرونائی تبدیل کرد
دورکاری وزارت بهداشت بر شبکه امن ایرانسل
دست فروشان و بی خانمانان میدان شوش و اطراف آن
واگذاری استقلال و پرسپولیس از جمله اولویت‌های وزارت ورزش در سال ۹۹
بزرگترین اشتباهم رفتن به استقلال بود/ قائدی میخواست پرسپولیسی شود
استراماچونی منضبط اما زودجوش بود/ فرهاد مجیدی کار عاقلانه‌ای کرد
لیگ قهرمانان آسیا قطعا لغو نمی‌شود/ شوک AFC به الهلال عربستان
دوست دارم از دژاگه عیدی بگیرم/ «مسی» بدترین بازیکن تاریخ است!
سه تیم ایران در حد لیگ ایتالیا هستند/بازی با تراکتور نقطه عطف بود
شیخ سلمان: دورکاری در AFC در صورت نیاز تمدید می‌شود
ارتش آمریکا هتل‌های نیویورک را به بیمارستان تبدیل می‌کند
در موشک باران و جنگ هم عید داشتیم/ خاطرات آینده از نوروز کرونایی
کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند
برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان
اعمال حکومت نظامی؛ ممکن و مطلوب نیست
ظریفیان: آمریکا از پروتکل‌های جهانی استفاده ابزاری می‌کند
کمک های« پزشکان بدون مرز» به ایران از فرانسه راهی تهران شد
ربیعی: ضروری است نور امید در دلهای‌مان زنده بماند
آیا فروشگاه‌های اینترنتی توانستند مردم را در خانه نگه دارند؟
تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در هاله‌ای از ابهام
بازار ابهام آلود مسکن در سال ۹۹
افزایش نقدینگی شتاب گرفت
یک راه حل برای بحران جهانی آب
چای کرونا ندارد؛ نگران نباشید
آخرین حربه‌ها برای مقابله با پیامک‌های مزاحم
کدام موزه‌ها در چه روزی تور مجازی دارند؟
حرف‌های کارگردان «پایتخت» پس از آغاز پخش
از روزی که کتاب را سیل برد تا کرونا آمد
«مبارک» هم خانه‌نشین شد
پارادوکس سفر در نوروز کرونایی!
آرامش جان با پیاده‌روی بر خاک سرخ
مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا؛ ممنوع
نان بخریم، اما کرونا را نه!
مسئولیت اجتماعی روزهای کرونایی در قبال کودکان
احیای ۶۰ درصدی تالاب‌های کشور طی سال گذشته
هشدار پلیس فتا درباره لینک‌های جعلی تست و غربال‌گری کرونا
تکذیب شایعه تمدید تعطیلی مدارس تا اردیبهشت‌
شمار قربانیان کرونا در جهان از 13 هزار نفر گذشت
تغییر شناسه شبکه ایرانسل برای دعوت به مقابله با کرونا
گلکسی Z Flip سامسونگ مهمان هفته‌های مد سراسر دنیا
معرفی فناوری باتری جامد سامسونگ در نشریه Nature Energy
کد خبر: 227443 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱/۱ - 19:21
دومین بخش کمک‌های سام‌سرویس تحویل هلال احمر شد

دومین بخش کمک‌های سام‌سرویس تحویل هلال احمر شد

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: دومین بخش کمک‌های شرکت سام سرویس (سهامی خاص) برای استفاده بیماران کرونایی در مراکز درمانی، بیمارستانی و نقاهتگاهی، ظهر امروز (جمعه یکم فروردین ۹۹) در محل سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، تحویل مسوولان این سازمان شد.

نوآوران آنلاین-محمد نصیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اقلام اهدایی شرکت سام سرویس، شامل ۵۰ عدد پمپ سم‌پاش، برای ضدعفونی معابر توسط گروه‌های داوطلبی و ۱۷ عدد ترمومتر، برای غربالگری تب‌سنجی است.

وی ادامه داد: همچنین در دومین بخش کمک‌های شرکت سام سرویس، نقاهتگاهی بیمارستان نور افشار هلال‌احمر و همچنین نقاهت‌گاهی در شهریار با تجهیزاتی مانند یخچال، لباسشویی و تلویزیون نیز توسط این شرکت تجهیز شده است.

مسوولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: وقتی در مورد سازمان و یک نهاد اجتماعی صحبت می‌کنیم، این موضوع همیشه مطرح بوده و هست که تامین منابع در سازمان اجتماعی از چند منبع است؛ یکی تامین منابع مالی از طریق خیرین، فعالیت‌های اقتصادی و وقف و یا از کمک‌های دولت‌ها باشد اما یکی از مهم‌ترین منابعی که در دنیا، دولت‌ها روی آن حساب و برنامه‌ریزی می‌کنند و بر اساس آن خدمات می‌دهند و یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌های سازمان‌های اجتماعی برای ارائه خدمت است، موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه اقتصادی است.

رابطه برد- برد

نصیری با اشاره به اینکه امروزه چنین امری در دنیا تبدیل به دانش شده و شاید بتوان گفت، مدلی از بیزنس اجتماعی است، افزود: این موضوع اگر در زمان و با هدف انجام شود، یک رابطه برد - برد است، برد برای جامعه هدفی که بهره‌برداری می‌کند. برد برای سازمان اجتماعی‌ که واسطه این موضوع است و برد برای آن بنگاه اقتصادی که در موضوع تبلیغات، حوزه برندینگ و حوزه اجتماعی را جزو مسوولیت خود قرار می‌دهد.

وی  با بیان این که فعالیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در کشور ما از گذشته سابقه داشته، گفت: این‌که افراد متمکن در ایران چه در یک بنگاه تولیدی، چه در قالب بنگاه‌های واسطه‌ای و توزیعی باشند همه اهل خیر هستند اما اینکه یک بنگاه اقتصادی مانند شرکت سام سرویس به‌ عنوان یک جایگاه حقوقی در موضوع فعالیت ارائه خدمات نگاه برنده شدن اجتماعی هم داشته باشد، این مسئله خیلی جایگاهی نداشته است اما این نگاه در سال‌های اخیر، به‌ ویژه در موضوع حوادث، پررنگ‌تر شده است و در زمان بروز حوادث می‌بینیم که بنگاه‌ها به‌ طور متعدد این کار را انجام می‌دهند و بازخورد این خدمات را همیشه در زمینه اقتصادی گرفته‌اند.

نصیری با اشاره به اینکه این مسوولیت اجتماعی باید عالمانه بوده و به‌ موقع و موثر صورت گیرد، اظهار داشت: یک بنگاه اقتصادی مانند سام سرویس عالمانه وارد کار شده و می‌گوید من ظرفیتی دارم. مثلاً در حوزه پوشش بیمارستانی کمک می‌کنم و بعد با توجه به نیازسنجی‌ که می‌کند بر اساس آن نیازی که وجود دارد، با همکاری بنگاه وارد می‌شود که نیاز را برطرف کند. از آشنایی با مجموعه شرکت تا اقدام شرکت ما کمتر از ۴۸ ساعت زمان برده است، این خود نشان‌دهنده نخبه بودن و عملیاتی بودن یک بنگاه است و نشان می‌دهد که آن بنگاه سیستم مدیریتی یکپارچه و منسجم دارد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما لذت‌بخش بود این بود که بنگاه وقتی می‌خواست وارد این فعالیت شود خیلی عالمانه وارد شد و نخست بازدید کرد و پس از نیازسنجی، اقدام کرد، ممکن است بنگاهی وارد شود و بگوید من مبلغی در اختیارتان می‌گذارم و باقی کار را خودتان انجام دهید، اما وقتی این‌گونه وارد می‌شود ممکن است هزینه بیشتری متقبل شود اما لذت برای بنگاه و لذت برای ما به‌ عنوان بهره‌بردار خیلی بیشتر خواهد شد، این تجربه موفقی بود و امیدواریم که بتوانیم به‌ عنوان یک مجموعه اجتماعی برای ارتقای برندینگ به این بنگاه کمک کنیم و همه‌جا فریاد بزنیم که این شرکت سام سرویس آمد و در زمانی که ما مشکل و کمبود داشتیم، عالمانه در کنار ما بود تا ما بتوانیم با کرونا مبارزه کنیم و حلقه انتقال را بشکنیم و در سه بعد درمان، نقاهت و پیشگیری به ما کمک کرد.

قدردان سام سرویس هستیم

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در حاشیه تحویل اقلام اهدایی شرکت سام سرویس گفت: در راستای پشتیبانی وزارت بهداشت و اقدامات ستاد استانی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اقدامات متعددی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با تشریح بخشی از این اقدامات اظهار داشت: استقرار نیروهای هلال احمر در مبادی خروجی شهرها و به خصوص استان تهران به عنوان پایتخت در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان، یکی از این اقدامات بود. تب‌سنجی نخستین اقدام مادر این استقرار بود و در صورتی که کسی تب بالای ۳۷.۵ درجه داشت، به همکاران‌ ما در حوزه اورژانس یا بهداشت مستقر در ایستگاه‌های مستقر در خروجی شهرها ارجاع داده می‌شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

فتحی ضمن تقدیر از حرکت‌های خیّرانه در کشور، اقدام شرکت سام سرویس را در ارائه خدمات داوطلبانه قابل ستایش دانست و افزود: در شرایطی که همه ارکان نظام برای تأمین سلامت جامعه بسیج شده اند، پیشگامی شرکت سام سرویس در انجام کار خیر و برعهده گیری مسوولیت اجتماعی و التزام این شرکت به تجهیز اماکن نقاهتگاهی ما و خرید بخشی از وسایل مورد نیاز هلال احمر برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا، قابل تقدیر است و ما، قدردان این همت والا هستیم.

شرکت سام سرویس (سهامی خاص) در مرحله نخست اقدامات خود نیز، ۹۰ هزار کاور کفش یکبار مصرف، برای استفاده کادر درمانی در مراکز درمانی، بیمارستانی و نقاهتگاهی اهدا کرده بود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.