بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 227490 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱/۹ - 16:04
بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:

بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان مشکلاتی که در حال حاضر بانکها با مراجعه مردم به شعب به دلیل شیوع بیماری کرونا دارند، گفت: اگر همه فرآیندهای بانکی دیجیتال شده بود، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در شعب وجود نداشت و مشکلات فعلی بسیار کمتر بود.

نوآوران آنلاین-فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به حرکت بانکها به سمت بانکداری دیجیتال و با در نظر گرفتن شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر کسب و کارهای دیجیتال شکل گرفته‌اند که همه ما از آنها استفاده می‌کنیم، اما سوال اینجاست که آیا بانک‌ها در حال حاضر از طریق بانکداری الکترونیک، که فکر می کنم باید آن را بانکداری سنتی بنامیم قادر به ارائه خدمات مطلوب و مورد درخواست این کسب و کارها نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: به نظر من پاسخ این سوال خیر است. در واقع مهمترین دلیل بانک‌ها برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال ارائه خدمات به کسب و کارهای دیجیتال است. ما باید دیدگاه خودمان را تغییر دهیم و از دیدگاه سنتی در بانکداری الکترونیک که تنها به کانال فکر می‌کند به سمت ارائه سرویس‌های مورد درخواست مشتری برویم.

اینالوئی افزود: در فضای فعلی با وجود بیماری کرونا ما اگر بانکداری دیجیتال داشتیم همین مقدار مراجعه کوتاه به شعب هم دیگر وجود نداشت و مشتریان نیازی به مراجعه حضوری نداشتند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به مشکلات نظارتی و رگولاتوری در حوزه بانکداری دیجیتال اظهار داشت: ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا ناظر همه چیز را برای ما آماده و دیکته کند در واقع ما اگر بخواهیم منتظر آن روز باشیم که استانداردها تنظیم و در اختیار بانکها قرار گیرد، فرصت را از دست داده‌ایم.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان این نکته که اگر کسب و کارهای دیجیتال منتظر قوانین می‌ماندند، اصلا کسب و کار دیجیتالی ایجاد نمی‌شد، گفت: اگر نگاهی به اپلیکیشن‌های دیجیتالی که همه ما از آنها خدمات می‌گیریم بی‌اندازیم، می‌بینیم که اگر آنها در مواجهه با سازمانها و نهادهای سنتی قرار بود منتظر وضع قوانین و استانداردها باشند، هیچگاه کسب و کار دیجیتالی آغاز به کار نمی‌کرد. در واقع گاهی باید زیر ساختها را آماده کرد و قوانین و روشهای اجرا را به ناظر پیشنهاد داد.

اینالوئی افزود: ما در بانک ایران زمین منتظر نماندیم، در واقع ما سعی کردیم براساس داشته‌های خود زیر ساختهای بانکداری دیجیتال را تأمین و راه‌اندازی کنیم. و آنچه به عنوان چشم انداز 1400 بانک مطرح است، این است که فرآیندها باید تا آن زمان دیجیتال شده باشد، مشتری از جنس دیجیتال باشد، مرکز تماس بانک دیجیتال باشد و تمامی کانال‌ها یکپارچه شده است. ما حرکت به این سمت را آغاز کرده ایم و اگر قرار باشد منتظر اعلام و دیکته این موارد باشیم باید صبر کنیم یک یا دو نسل عوض بشود.

وی با اشاره به شعبه دیجیتال بانک ایران زمین، در مرکز خرید مگامال و ارائه خدمات دیجیتال در آن گفت: اگر به این شعبه نگاه کنید قرار گرفتن چند دستگاه در این شعبه و مکانیزه کردن فرایند بانکداری در واقع دیجیتال شدن نیست، اما اگر مشتری سینمای این مرکز به شعبه ما مراجعه کند و بلیت این سینما را از دستگاه ما دریافت کند و هزینه آن را از امتیازهای باشگاه خود بپردازد می‌توان گفت فرایند براساس درخواست مشتری و نیاز آن کسب و کار تنظیم شده، که این را می‌توان بانکداری دیجیتال نامید. همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای و ... در این مرکز و سایر درگاه‌های بانک از این دست است.

اینالوئی گفت: در بانکداری دیجیتال محصول و نوآوری از سوی بانک ارائه نمی‌شود، در واقع این فین تک‌ها هستند که برروی بسترهای بانک خدماتی را تعریف و سرویس مورد درخواست مشتری را ارائه می‌کنند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که موضوع احراز هویت به عنوان بحثی که از مدتها پیش بین بانکها و بانک مرکزی مطرح بوده، گفت: ما در حال حاضر  با یک استارتاپ برروی چند روش احراز هویت  کار کرده‌ایم و بزودی این روش‌ها را به بانک مرکزی ارائه خواهیم کرد، در واقع ما نباید منتظر باشیم که اینها را بانک مرکزی به ما ارائه کند.

اینالوئی با تشریح بانکداری دیجیتال گفت: همانطور که پیش از این گفتم در بانکداری دیجیتال بانکها محصولات را توسعه نمی‌دهند و این امر توسط فین‌تک ها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است همه بانکها دیجیتال شوند اظهار داشت: هیچ نیازی به اینکه همه بانکها دیجیتال شوند نیست، در واقع بسیاری از بانکها خدمات اختصاصی ارائه می‌کنند و مشتریان خاص دارند اما ما به دنبال نسلی هستیم که برای تهیه نیازهای خود حاضر به حضور فیزیکی در شعب نیست و در واقع خواهان این است که همه خدمات مورد نیاز خود را در لحظه، در تمامی ساعات به صورت دیجیتال دریافت کند.

اینالوئی در تعریف مشتری وفادار دیجیتال گفت: مشتری وفادار به یک بانک دیجیتال به راحتی بدست نمی آید، یکی از تعریف های مهم در این مدل از بانکداری شخصی سازی سرویس است، و در واقع ما دیگر یک سرویس ایجاد نمی کنیم که به تعداد زیادی مشتری ارائه کنیم، سرویس‌ها توسط بازیگران این عرصه یعنی فین‌تک‌ها شخصی سازی شده و به مشتری ارائه می شود و این عاملی خواهد بود که هم تمایز ایجاد می‌کند و هم وفاداری.

اینالوئی افتتاح و راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین را حاصل همین تفکر دانست و اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال نوآوری از بیرون به درون بانک تزریق می‌شود و اگر این چرخه برعکس باشد یعنی از داخل بانک نوآوری و توسعه محصول ایجاد شود مجددا محصولی تولید خواهد شد که در شرایط فعلی مطمئنا موفق نخواهد بود.

وی در انتها حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را از ضروریات دانست و تغییر نگرش نسبت به شرایط کسب و کارهای دیجیتال و ارائه خدمات بانکی با رویکرد جدید را لازمه‌ی شرایط جدید عنوان کرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.