بانک آینده
تامین اجتماعی
روزنامه نوآوران - 1399/03/07
شماره 1505 - تاریخ 1399/03/07
آخرین اخبار
شمار ناقلان گسترش دهنده کرونا بیش از مبتلایان!
فضای مجازی در رکاب سلاطین
سرمایه گذاری‌های مثبت و منفی در مسکن
فروش سهام عدالت در بانک پارسیان
با کالاکارت بانک مهر ایران خیالتان از وصول اقساط راحت باشد/ بدون نگرانی کالای خود را اقساطي بفروشيد
تقدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) از بانک مهرايران
سامسونگ حامی رسمی قهرمان جهانی وزرش‌های الکترونیکی شد
روحانی: ایرانسل نمونۀ شرکت‌هایی است که بار مسؤولیت سنگین خدمات اقتصاد دیجیتال را بر عهده دارند
تغییر ساعت کار واحدهای بانک ملت از روز ۱۰ خرداد ۹۹
امکان ثبت غیرحضوری درخواست فروش سهام عدالت در بانک ملت
یک جسم، یک ناموس، دو بار قتل!
خوش بینی انصاریفرد به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با «السیلیه»
مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست
تکلیف خانوارهای جامانده از وام یک میلیونی چه شد؟
بازار مسکن به رونق غیرتورمی رسیده است؟
آغوش‌های باز مجلسی در ایام کرونا
سازو کار هزینه یک میلیارد یورو برداشتی از صندوق توسعه ملی باید روشن شود
اعلام موجودیت فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم
قالیباف رییس مجلس یازدهم شد
ایران و ونزوئلا به نیابت از جهان به واشنگتن"نه" گفتند
از طریق فضای مجازی و سیستم الکترونیک می توان با فساد مبارزه کرد
انتصاب لاریجانی به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت
«پرگار»و یک چالش غیرکمدی دیگر/انتظار دیگران الزاماً مطلوب من نیست
گیشه سینماآنلاین؛ گردش مالی ۷.۵میلیاردی و بیش از یک میلیون مخاطب
جزییات پروتکل بهداشتی برگزاری کنسرت‌ها/ تعهد سالن‌داران چیست؟
«کشتارگاه» مجوز نمایش گرفت
شکست پروژه تجاری‌سازی برند «همایون»/ حرفه‌ای‌ها سنگ تمام گذاشتند
۲۱ فیلمی که وام ۳۰۰ میلیونی می‌گیرند/ از «طلا» تا «درخت گردو»
چگونه با اندوه ناشی از شیوع کرونا کنار بیاییم؟
قتل «رومینا»؛ تلنگری به جامعه و حوزه خانواده
کنترل کرونا در کشورهای دارای جمعیت جوان موفق‌تر است؟
ضعف قوانین در حمایت از کودکان
ریشه قتل «رومینا» کجاست؟
مصرف‌کنندگان دخانیات؛ ناقلان بالقوه کرونا
تالارهای پذیرایی همچنان تعطیل / تاکید دوباره بر ممنوعیت عرضه قلیان
آشنایی با «لی اوت»های رایج اینفوگرافیک
توسعه موبایلی!
نگاهی به یخچال‌های ساید‌بای‌ساید سامسونگ
جزئیات استقبال از بزرگترین کنسرت آنلاین ایران، اعلام شد
«مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل» فردا توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
ناموس و قتل های پیدا و پنهان پیرامون آن
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی منصوب شد
آغازگر حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه سازمانی؛ روابط عمومی ها هستند
مساعدت ۵۰۰ میلیون ریالی بانک ایران زمین به ایتام تحت حمایت کمیته امداد
آغاز فعالیت خزانه بانک آینده، جهت تحویل گرفتن سکه
۱۳ سؤال درباره قتل رومینا سيزده ساله
بیمه نامه چاپی در صورت درخواست دراختیار بیمه گذاران قرار می گیرد
پیگیری انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی
کاهش NPL بانک ملی به ۶ درصد
انتشار نخستین محتوای چندرسانه ای در زمینه فرهنگ سازی امنیت اطلاعات در بانک ملت
کد خبر: 227520 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱/۱۰ - 23:03
 ۳۰ درصد دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند
وزیر آموزش و پرورش:

۳۰ درصد دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگه‌داشت اطلاعات دانش آموزان به عنوان یک بخش حاکمیتی مطرح است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد حاکمیتی اطلاعات کاربرانش را در اختیار دارد و به هیچ دستگاه و شرکتی این اطلاعات را ارایه نمی‌دهد و فقط با لحاظ پروتکل‌هایی پیام رسان‌ها می‌توانند اطلاعاتی را در دسترس داشته باشند.

نوآوران آنلاین- محسن حاجی میرزایی در در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین، نظام تعلیم و تربیت را به تجهیز فناوری‌های نوین ملزم کرده است، اظهار کرد: براین اساس موظف هستیم ساز و کاری برای ارتباط هوشمندانه بین دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس برقرار کنیم و همچنین کتب درسی را به صورت الکترونیکی منتشر کنیم و در دسترس قرار دهیم و از ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه دسترسی آموزشی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت آموزشی در همه مناطق کشور یکسان برقرار شود.

وی افزود: براین اساس فرایندهای آموزشی باید بهبود بخشیده شود و آموزش و پرورش با۷۵۰ منطقه آموزشی و۹۳۰ هزار معلم شبکه گسترده‌ای است و نیاز دارد از طریق بستر فناوری‌های نوین زمینه‌های بهینه‌سازی آموزش و پرورش را دنبال کند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه هوشمندسازی مدارس پروژه‌ای بوده که آموزش و پرورش از طریق حمایت‌های تجهیزاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا، فضای جدیدی برای آموزش در جهان ایجاد کرده است، اظهار کرد: این تغییر در نظام تعلیم و تربیت کشور اتفاق افتاده است و ما در برابر ضرورت آنی تغییر قرار گرفته‌ایم که باید وقفه آموزشی را جبران کنیم لذا به دلیل از دست دادن حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، باید بر استفاده آموزش‌های مجازی تاکید کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تا قبل از شیوع ویروس کرونا ۷۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده است و۳۰ درصد آن باقی مانده است، اظهار کرد: ممکن است وقفه ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس باعث فراموشی دانش آموزان شود وارتباط مجدد دانش آموزان با فضای کلاس، مدرسه و برنامه درسی سخت باشد، بنابراین برنامه‌های ما در شبکه‌های آموزش و شبکه چهار در راستای ایجاد فضای مستمر فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در 28 نوبت پخش برنامه‌های آموزشی را انجام می‌دهد، گفت: ۲۵۰ عنوان درس و ۱۰۰۰ کتاب داریم که امکان اینکه همه دروس را بتوانیم از طریق تلویزیون دنبال کنیم، وجود ندارد و به همین علت مدارس از طریق آموزش‌های مجازی استمرار فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: دنیا بر جایگزینی آموزش‌های بر بستر اینترنت از طریق آموزش‌های مجازی به جای آموزش‌های حضوری تاکید کرده  همچنین این اراده آموزش و پرورش برای استفاده از آموزش‌های مجازی، فرصت طلایی برای ارایه خدمات مبتنی بر فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات در کشور به وجود می‌آورد چراکه جمعیت بزرگ مخاطبان آموزش و پرورش منسجم و منظم است و دارای شبکه گسترده‌ای در سطح کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در شرایط عادی آموزش‌های بر بستر اینترنت مکمل آموزش و پرورش با حضور معلم است اما اکنون فرصتی به وجود آمده است که اینترنت منحصرا جایگزین آموزش می‌شود لذا از ظرفیت و اعتبار اجتماعی آموش و پرورش، مجموعه آی تی کشور می‌تواند بهره بگیرد و این فضای مناسبی را برای توسعه آی تی در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی با بیان اینکه ترجیح آموزش و پرورش در جهت‌گیری به سمت آموزش‌های مجازی استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که در این راستا آموزش و پرورش بر رعایت سه اصل تاکید دارد، اظهار کرد: پایداری، کیفیت ارتباط و دسترسی موثر از اصول مد نظر آموزش و پرورش است و حفظ ارتباط پایدار و با کیفیت درآموزش مجازی ضروری و لازم است.

 

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای ما ۷۰ درصد دانش آموزان دسترسی به اینترنت، تلفن همراه، تبلت و وسیله‌ای که ارتباط را برقرار کنند دارند، اظهار کرد: ۳۰ درصد مناطق آموزشی و مدارس دسترسی ارتباطی برای برقراری آموزش‌های مجازی را ندارند لذا می خواهیم از آن ظرفیت۷۰ درصد برای دسترسی ارتباطی ۳۰ درصد مناطق و مدارس استفاده کنیم لذا برقراری توسعه دسترسی برای همه مناطق آموزش و پرورش با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور اصل دوم مورد نظر است.

حاجی میرزایی ادامه داد: شکل کنونی کار یک فضای امن مانند فضای حقیقی کلاس درس اما در فضای مجازی است و ارتباط در فضای مجازی به صورت همان معلم و همان کلاس و دانش آموز است و در چنین فضایی ارتباط بین معلم و دانش آموزان برقرار می‌شود و در مراحل بعدی امکانات دیگری به این شبکه باید اضافه شود مانند؛ دسترسی معلمان به محتوای آموزش و پرورش، محتوی سایر شبکه‌ها و محتوای تولید شده توسط سایر معلمان مورد استفاده قرار گیرد و اینکه بخش خصوصی در تولید محتوی آموزشی وارد شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگه‌داشت اطلاعات دانش آموزان به عنوان یک بخش حاکمیتی مطرح است، گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد حاکمیتی اطلاعات کاربرانش را در اختیار دارد و به هیچ دستگاه و شرکتی این اطلاعات را ارایه نمی‌دهد و فقط با لحاظ پروتکل‌هایی پیام رسان‌ها می‌توانند اطلاعاتی را در دسترس داشته باشند.

در ادامه این نشست آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه مکانیزم‌ها و الگوریتم‌های آموزش مجازی باید مشخص شود، اظهار کرد: اینکه آموزش و پرورش چه آموزشی را مدنظر دارد دارای راه حل‌های متعدد است.

وی بر وجود مکانیزم تشویقی و انگیزشی بین معلمان و دانش آموزان در آموزش‌های مجازی تاکید کرد و گفت: این مکانیزم‌ها می‌تواند بر حضور حداکثری و پربار دانش آموزان و معلمان در آموزش‌های مجازی کمک کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.