بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/01/29
شماره 2450 - تاریخ 1403/01/29
آخرین اخبار
اجرای طرح نفس های تازه شهر در ناحیه۵
جمع آوری روزانه 5 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در شمال شرق شهر
جمع آوری 78 تن پسماند خشک از عوامل تفکیک و حمل غیر مجاز پسماند در منطقه2
طرح ویژه جلوگیری از فعالیت زباله گردها در منطقه ۳
اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
کوچه پشت شهرداری ساماندهی می شود
استمرار طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶
اجرای طرح تحول ۲۰گانه خدمت در منطقه، رضایتمندی شهروندان را همراه دارد
ملاقات مردمی حبیب کاشانی با بیش از 70 نفر از شهروندان منطقه 17
آغاز هرس و به‌زراعی بهاری درختان در بزرگترین پهنه سبز تهران
بهره برداری از رینگ جنوبی مروارید شهر
نصب بیش از ۶ هزار متر مربع کفپوش گرانولی و تزریقی در بوستان های منطقه ۲۱
برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل غیرقانونی زباله گردی
نیم نگاهی به عملیات عمرانی ناحیه۷ از ابتدای سال ۱۴۰۳
با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت :
شناسایی و ساماندهی 559 معتاد متجاهر و جمع آوری 195 تن پسماند در منطقه 19
آغاز نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب نهاد‌های دولتی زیر‌ذره‌بین
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان
اجرای بیش از ۷ هزار و ۹۸۰ متر مربع بهسازی آسفالت در منطقه۱۳
بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
47کیلومتر راه‌سازی در منطقه 22در سال جدید
آغاز تجهیز کارگاهی احداث سرای محله آبشار تهران
کاشت بیش از ۲۸ هزار و ۲۵۴ اصله درخت و درختچه و انواع درختان در میادین، بلوارها و بوستان های منطقه ۲۱
بازارچه دستفروشان تهرانسر، توسعه می یابد
اجرای150 برنامه نمایشی آموزشی با بهره مندي بيش از 5 هزار كودك در منطقه 19
آغاز عملیات لایروبی و کف شکنی چاه های آب خام فضای سبز منطقه 19
چهره بخش مرکزی شهر از معضلات اجتماعی زدوده می شود
اجرای عملیات لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح ناحیه۳
تداوم پاکسازی و رنگ آمیزی دیوار نوشته های غیرمجاز در منطقه ۴
۱۶۰ تقاطع اصلی و فرعی منطقه ۴ بهسازی و مناسب سازی می شود
سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدير عامل
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
تقدیر از نیروهای مسلح كشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویكردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانك است
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
ارایه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
بازدید شهردار منطقه ۱۲ از روند پیشرفت ۵ پروژه عمرانی شاخص منطقه
اجرای ۱۲۵۰ تن روکش مکانیزه آسفالت در معابر منطقه
بدنه بزرگراه های منطقه2 با گل های بهاری فرش شد
اتمام خط کشی محوری جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج)
نصب یکهزار و ۲۳۲ شعله پرژکتور در بوستان های منطقه ۲۱
تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه ۵
کد خبر: 250095 | تاریخ : ۱۳۹۹/۴/۱۰ - 18:42
نسل جدید علاقه‌ای به مراجعه حضوری در شعب ندارد

نسل جدید علاقه‌ای به مراجعه حضوری در شعب ندارد

به رسمیت شناختن احراز هویت غیرحضوری در نظام بانکی برای تداوم فعالیت بانک‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا ضروری است.

نوآوران آنلاین- فرهاد اینالوئی معاون فن آوری اطلاعات بانک ایران زمین؛ به رسمیت شناختن احراز هویت غیرحضوری در نظام بانکی برای تداوم فعالیت بانک‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا ضروری است. بحران کرونا در دنیا و به‌تبع ایران منجر به استقبال عامه مردم از خدمات غیرحضوری شده و در حال حاضر شرکت‌هایی در این فضا توانسته‌اند فعالیت خود را استمرار و توسعه دهند که با ایجاد زیرساخت‌های لازم خدمات غیرحضوری متنوعی باارزش افزوده را به مشتریان خود ارایه دهند. این فضا فرصت خوبی را برای شبکه بانکی کشور به وجود آورده تا با تقویت زیرساخت‌های خود بتواند خدمات متنوع‌تری را به‌ صورت غیرحضوری به مشتریان خود عرضه کند؛ البته برای ارایه خدمات الکترونیکی به مردم و توسعه بانکداری دیجیتال در کشور نیازمند به رسمیت شناختن احراز هویت غیرحضوری در شبکه بانکی هستیم تا مردم بتوانند با روش‌های غیرحضوری نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و از بسیاری از خدمات بانکی که لازمه آن احراز هویت است، بهره‌مند شوند.احراز هویت دیجیتال لازمه توسعه بانکداری دیجیتال است و این مهم در شرایط کنونی کشور اولویت بالایی دارد و بانک مرکزی نیز با درک این نیاز کمیته‌ای تخصصی در این بخش با حضور متخصصان صنعت راه‌اندازی کرده که فعالیت‌ها در این بخش خوشبختانه به نتیجه رسیده و پیش‌نویس EKYC نیز نهایی و به شورای عالی مبارزه با پول‌شویی ارایه‌شده که در صورت تأیید آن از سوی این شورا وتصویب در هیات دولت با تعیین سازوکار آن از سوی بانک مرکزی بهره‌گیری از احراز هویت غیرحضوری می‌تواند در شبکه بانکی به رسمیت شناخته شود که امیدواریم فعالیت‌ها در این بخش با توجه به شرایط خاص کشور تسریع شود.با به رسمیت شناخته شدن احراز هویت غیرحضوری مانع جدی بر سر راه بانک برداشته می‌شود، بانک‌ها با سه مفهوم بانکداری دیجیتال، بانک دیجیتال و نئوبانک‌ها مواجه هستند که سه مفهوم کاملاً متفاوت هستند که اگر درست تفکیک نشوند با مشکل مواجه می‌شویم.بانکداری دیجیتال درواقع همان کاری است که بانک‌های کشور در حال انجام آن هستند و از جنس تحول است که از وضعیت بانکداری فعلی به بانکداری دیجیتال برسیم و برای حرکت در این مسیر بانک‌ها تنها نیازمند ابزار هستند که مهم‌ترین آن، همان استقرار احراز هویت غیرحضوری در شبکه بانکی است و در کنار آن فرآیندها در بانک‌ها دیجیتالی می‌شوند و تعامل با مشتریان تسهیل می‌شود.

بانک دیجیتال یک بانک تمام الکترونیک محسوب می‌شود که درگذشته در کشور نیز دو مجوز در این بخش برای بانک آرین و امین صادرشده بود که به سرانجام نرسید. بانک دیجیتال می‌تواند بانکی بدون شعبه باشد که تمام عملیات در آن به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود و اگر نیازمند شعبه باشد از شعب بانک‌های دیگر بهره می‌گیرد که تأسیس چنین بانک‌هایی نیازمند اخذ مجوز از مقام ناظر است.

اینالویی افزود: با یک مفهوم دیگر با عنوان نئوبانک نیز مواجه هستیم که این مدل بانکداری در دنیا خیلی مجوز محور نیست و این نوع از بانکداری می‌تواند تحت نظارت و در زیرمجموعه یک بانک شکل بگیرد؛ ولی فعالیت‌های آن محدود و تنها بخشی از فعالیت‌های بانکی را می‌تواند پوشش دهد.نسل جدید علاقه‌ای به مراجعه حضوری به شعب ندارند، بانک ایران‌زمین به‌منظور پاسخگویی به نیاز نسل جدید در پاییز امسال از پایلوت بانکداری دیجیتال خود رونمایی می‌کند و یک شعبه تمام دیجیتال را نیز در این راستا طراحی و افتتاح می‌کند.در پایلوت بانکداری دیجیتال مشخصه‌های یک بانک دیجیتال اعم از چگونگی بهره‌گیری از کلان داده برای سرویس‌دهی به مشتریان، فرآیندهای دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال، مرکز تماس دیجیتال و همچنین ارتباط با فین تک‌ها و بوم‌ها به‌صورت عینی به نمایش گذاشته خواهد شد و به‌صورت یک پکیج به مشتریان این بانک ارایه می‌شود و این فعالیت در راستای تحقق هدف بانک ایران‌زمین است که برنامه‌ریزی کرده و تا سال ۱۴۰۰ یک بانک تمام دیجیتال باشد.یک بانک دیجیتال داده محور عمل می‌کند و بر اساس داده به مشتریان خود سرویس‌دهی می‌کند؛ ازاین‌رو هر میزان بانکی با داده‌های مشتریان خود بیشتر درگیر شود به مفهوم بانکداری دیجیتال نزدیک‌تر شده است.توسعه بانکداری دیجیتال نیازمند تغییر نگرش در دیدگاه مدیران و کارکنان بانکی دارد. بزرگ‌ترین چالش برای حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال تغییر فرهنگ سازمان از سمت یک ساختار سلسله مراتبی و شعبه محور به سمت یک سازمان سرویس محور است. این تحول نیز نیازمند ایجاد تغییرات اساسی هم در نگرش مدیران ارشد و هم نگرش کارمندان ستاد و شعب است.همچنین در این روند نیازمند تغییر فرآیندها نیز هستیم که بسیار پیچیده و سخت است و برای توسعه بانکداری دیجیتال باید تمام مدیران و کارکنان یک بانک و حتی مقام‌های ناظر همزبان باشند تا بتوان در این بخش موفق عمل کرد.رویکرد جدید بانک مرکزی که مشاوره‌محور است. بانک مرکزی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی رویکرد همفکری و مشاوره با صاحب نظران را در پیش‌گرفته که بسیار خوب و قابل قدردانی است.دیجیتالی کردن یک بانک بزرگ خیلی سخت و پیچیده است؛ اما راه‌اندازی یک بانک دیجیتال کوچک در کنار یک بانک بزرگ آسان‌تر است و انتقال تدریجی بانک بزرگ به بانک کوچک شاید مدل موفق‌تری باشد

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.