فولاد سنگان فولاد امیرکبیر شرکت فولاد آتیه خاورمیانه شرکت فولاد خوزستان تامین اجتماعی فولاد هرمزگان بانک گردشگری
روزنامه نوآوران - 1399/11/07
شماره 1669 - تاریخ 1399/11/07
آخرین اخبار
در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم
مشارکت در اَبَرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند افتخاری بزرگ برای بانک ملت است
افزایش فروش و تولید محور اصلی بودجه ۱۴۰۰
تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال از منابع بانک مهر ايران به مددجويان کميته امداد
رکورد ال‌جی در کسب بیشترین تعداد جوایز در اولین نمایشگاه CES مجازی
فاز نخست پارک علم و فناوری ایرانیان در شهر آیلند آماده بهره برداری است
کرونا «عباس صفاری» را از ما گرفت
«خبرنگاری بحران» منتشر شد
ترجمه خاطرات وندی شرمن به چاپ پنجم رسید
«حرف بی‌حروف» شنیدنی شد
پخش سریال «جلال ۲» در دهه فجر
آخرین مهلت دریافت آثار بیست و ششمین جشنواره لاله‌های سرخ اندیمشک
«ماکولا» به آبان می‌آید
«نیمه شب» در تماشاخانه هیلاج به صحنه می‌رود
«هری پاتر» سریال می‌شود
«تهران من» نامزد بهترین سامانه خدمات کشور شد
اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش ملی جشنواره «موج» کیش
تأثیرات منفی کرونا بر سلامت روان
چرا علائم کرونا در برخی افراد شدیدتر است؟
مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها از کجا ناشی می شود؟
فروش خودرو در چارچوب منطقی انجام شود نه به صورت قرعه کشی
همکاری‌های ایران ـ آذربایجان به ویژه در حوزه اقتصادی آماده جهش است
اطلس امنیت انتخابات تهیه می‌شود/ فضای سرد انتخابات باید فعال شود
تریبون‌ عمومی محل طرح و حل مسائل اختلافی نیست
درس های یک «سیلی»
موج جدید کرونا را با عادی انگاری رقم نزنیم
نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت نباشیم
آن چه هرگز نباید با شیر بخوریم / اینفوگرافی اختصاصی
سرقت اطلاعات بانکی ۲۰۰۰ شهروند با چند کیلو میوه!
گونه‌های جدید کروناویروس تا چه میزان خطرناک هستند؟
سودخالص بانک کارآفرین 5 برابر شد
تخصیص بیشترین منابع برای اشتغال محرومان از سوي بانک مهر ايران
پاسخ مدیران بانک مسکن به سوالات مردمی
رونمایی از نسخه جدید همراه بانک سینا
پرداخت بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون
مسابقه کتاب‌خوانی ادبستان کساء برگزار می‌شود
حضور نشر «آواژ» در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
«فلسفه تربیتی امام موسی صدر» منتشر شد
کتاب چیستی و امکان معرفت منتشر شد
داوری «شهری که من دوست دارم» تمام شد
آتیلا پسیانی و بازیگران جدید در سریال نوروزی شبکه دو
خاطرات شفاهی قدرت الله سورکی آزاد در «پلاک هشت»
فیلم‌تئاتر «خداحافظ راکون پیر» اکران اینترنتی می‌شود
بازیگر سوئدی فیلم‌های برگمان درگذشت
تهیه‌کننده «خوب، بد، زشت» درگذشت
تعداد سینماهای مردمی «فجر ۳۹» افزایش می‌یابد
فیلم کوتاه «مَگرالِن» در ۳ رشته نامزد جشنواره لیفت‌آف شد
تمامی سرویس‌های آپ به کارایی موثر بازگشت
فیلم کوتاه مَگرالِن در 3 رشته نامزد جشنواره لیفت‌آف شد
منچستریونایتد با غلبه بر لیورپول صعود کرد
کد خبر: 264653 | تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - 18:17
چه کنیم تا در این روزها حال‌مان خوب باشد

چه کنیم تا در این روزها حال‌مان خوب باشد

بعضی از خبرهایی که می‌شنویم ممکن است گیج‌کننده یا ترسناک باشد و طبیعی است که احساس نگرانی کنیم. مهم این است که از احساسات خود آگاه باشیم و مراقب سلامت روانی وتندرستی خود باشیم.

نوآوران آنلاین- راه های زیر برای داشتن حال خوب می توانند کمک حال کا باشند:

۱– با دیگران ارتباط برقرار کنید و درباره احساسات خود با آن ها حرف بزنید
کاملاً طبیعی است که از هر چیزی که در مورد ویروس کرونا و قرنطینه می‌شنوید بترسید و نگران شوید؛ اما نگذارید نگرانی‌ها در دل‌تان جمع شود. مهم این است که با فرد با تجربه مورد اعتماد خود، درباره احساسات خود حرف بزنید.
اگر نمی‌توانید دیگران را ملاقات کنید، خوب است راه‌های دیگری برای ارتباط و تماس با فامیل و دوستان پیدا کنید.
اگر نگران این هستید که چطور می‌توانید با دوستان خود که دیگر آن ها را نمی‌بینید و اقوام سالمند و اعضای دیگر فامیل ارتباط داشته باشید، دنبال راه‌های دیگری بگردید که بتوانید با آن ها در تماس باشید و به آنها کمک کنید.

۲– فعالیت کنید.
تندرستی و فعالیت جسمی فقط برای تناسب و سلامت جسمی اهمیت ندارد. کارشناسان می‌گویند فعالیت بدنی باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس و در نتیجه سلامت روانی ما می‌شود.
فعالیت بدنی باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز می‌شود که نگرش خوش‌بینانه‌تر و مثبتی در ما ایجاد می‌کند.
خیلی از سالن‌های ورزشی در کشورهای مختلف تعطیل هستند. مهم این است که به هر حال به طریقی ورزش کنید و از هوای آزاد استفاده کنید، حتی اگر کارهای ساده‌ای مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری باشد.

۳– تلاش کنید "ذهن‌آگاه" داشته باشید و نگران هر آن چه خارج از اختیار شماست، نباشید.
تلاش کنید تا نگران هر آن چه خارج از اختیار شماست نباشید و در محدوده اختیار خود بهترین را انجام دهید.
به جای نگرانی در مورد گذشته و آینده بر لحظه‌ٔ حال تمرکز کنید تا سلامت روانی بیشتری داشته باشید. این آگاهی شامل افکار و احساسات و بدن و جهان پیرامون شماست.
این نگرش به طور مثبتی احساس شما را به زندگی و برخورد شما را با مسائل و مشکلات دگرگون می‌کند.
۴– کاری کنید که از آن لذت می‌برید.
مهم این است کاری کنید که از آن لذت می‌برید. ممکن است خواندن کتاب، بازی‌های فکری یا هر نوع هنر و مهارت باشد.
آیا تا به‌حال تلاش کرده اید زبان تازه‌ یا آشپزی یاد بگیرید، یا فکر کردید که چطور عکس‌های خوبی بگیرید.
پژوهشگران می‌گویند یادگیری مهارتی تازه بهترین راه برای بهبود تندرستی است: «این کار باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس و خودباوری می‌شود و کمک می‌کند که برای خود هدفی داشته باشید. این کار باعث می‌شود با افراد دیگری که علائق مشترکی با شما دارند ارتباط بگیرید ».
ممکن است فکر کنید گرفتار درس و مدرسه هستید؛ اما به سرگرمی‌های جدید و یادگیری مهارت‌های تازه‌ای فکر کنید که حتی با پایان دوران محدودیت‌های کرونا هم آن ها را ادامه دهید.

۵– مهربان باشید
بهترین راه برای این احساس خوبی در مورد خودتان داشته باشید، مهربانی کردن با دیگران است. مهربانی ممکن است کارهای کوچکی باشد که نسبت به دیگران می‌کنید یا شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه.
وقتی در شرایط کنونی زندگی می‌کنیم و ملاقات با دیگران ممکن نیست، یادتان باشد که چقدر اهمیت دارد وقتی کسی کاری برای شما انجام می‌دهد از او "سپاسگزاری" کنید.
یا از دوستان و فامیل و همکاران خود احوال‌پرسی کنید و به پاسخی که می‌دهند گوش دهید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.