شایان با تاکید بر آنکه محل تامین اعتبار بخشی از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک و بخشی از محل قرارداد عاملیت بوده، اظهار کرد: تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده ای آغاز شده و قرارداد دوم عاملیت در سال ۹۹ منعقد شده است.
وی همچنین عنوان کرد: بانک مسکن تمامی تلاش و ظرفیت خود را برای تسهیل و تسریع جریان دسترسی متقاضیان بافت فرسوده به تسهیلات نوسازی کرده است و در همین راستا از سال گذشته فرآیند تشکیل پرونده های تسهیلاتی بافت فرسوده به صورت آنلاین انجام می شود.
وی در این باره توضیح داد: مدل جدید طراحی شده، علاوه بر حذف مراجعه فیزیکی متقاضیان به شعب، سه مزیت مهم برای مدیریت منابع و مصارف ایجاد کرده است. به گفته وی در این مدل جهت پاسخگویی به متقاضیان اخذ تسهیلات حمایتی بافت فرسوده و مسکن مهر ، نیاز به مراجعه حضوری متقاضی برای صدور معرفی نامه و سایر اقدامات مربوط به تشکیل پرونده حذف شده چراکه این روند مشکلاتی از جمله بروز تخلف، جعلی بودن، عدم دسترسی به مجموعه آمار مربوط به میزان هزینه کرد و... را ایجاد کرده بود.
به گفته ی وی در پروسه آنلاین تشکیل پرونده های تسهیلاتی، با شکل گیری یک داشبورد کامل اطلاعاتی در تمامی سطوح ، امکان مدیریت بهینه منابع و پاسخگویی سریع و آسان به تمامی متقاضیان به وجود آمده است.
این مقام مسوول بانک مسکن به کارنامه پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شعب بانک مسکن در سراسر کشور معادل ۱۳ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات برای نوسازی واحدهای فرسوده به متقاضیان اعطا کرده اند. ارزش ریالی این تسهیلات معادل یازده هزار و دویست و هفتاد و سه میلیارد ریال بوده است.