کد خبر : 120052 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ آذر - 15:27
اعتیاد به مصرف شکر و ترک آن

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران(گلنوش محب علی): دیابت، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیش‌فعالی در کودکان و غیره از مضرات شکر، این پودر سفید اعتیادآور است که امروز بیش از اندازه در رژیم غذایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک پزشک طبیعی به نام «کلر کولسون»، که با هدف ترویج «خودشفایی»، از شیوه‌های طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند، نکاتی درباره کاهش مصرف قند و شکر در اختیار شما می‌گذارد.
از جایگزین‌های مناسب استفاده کنید
برخلاف باور رایج، آسپارتام گزینه خوبی برای همه مردم نیست. این ماده یک شیرین‌کننده مصنوعی است که در رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و حتی آشپزخانه‌های خانگی به جای شکر نفوذ کرده و درواقع سمی مرگ‌آور است. آسپارتام میل به شکر را تحریک می‌کند و در بلندمدت باعث بیماری‌های دژنراتیو عصبی می‌شود. به جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی، از جایگزین‌های طبیعی شکر، قند نیشکر، شربت آگوا، شکر برگ، استویا یا شیرین برگ (البته نه به صورت مصنوعی)، شکر نارگیل و عسل استفاده کنید.
در عادات خود تغییر به وجود آورید

برای کاهش مصرف شکر در رژیم غدایی روزانه خود، از مصرف فراورده‌های صنعتی اجتناب کنید. غذاهای آماده، شیرینی، کیک، پیتزا، سودا و غیره حاوی مقدار زیادی قند پنهان هستند. هنگام خرید محصولی، برچسب روی آن را مطالعه کنید، به‌ویژه از خرید محصولاتی که حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی پرهیز کنید و بیشتر موادی در رژیم غذایی خود قرار دهید که شاخص گلیسمی آن‌ها پائین باشد.

میل به شکر را در خود کنترل کنید
مغز، برای انطباق با روش‌های سم‌زدایی نیاز به زمان دارد. برای تسکین سیستم عصبی در واکنش به مقاومت شما در مصرف قند، می‌توانید از چای‌های گیاهی مانند فرنجمشک یا وارنگ بو؛ به لیمو، دمنوش لیندن استفاده کنید. اسانس دارچین ارگانیک هم یک مهارکننده اشتهای عالی است.

احساس گناه نکنید

کاهش میزان مصرف قند و شکر با تغییر رژِم غدایی، یک مبارزه طولانی مدت است که هر روز و هر روز باید آن را به خود یادآوری کنید. ایده این است که از خوردن بهتر و سالم‌تر لذت ببرید. پس اگر روزی ناپرهیزی کردید، عذاب وجدان نداشته باشید. خود را متقاعد کنید که باید ضمن تغییر عادات بد و سالم‌تر خوردن از آن لذت هم ببرید. هر کسی بسته به عادات بد بیشتر زمان بیشتری برای این تطبیق نیار دارد.


منبع: (M.S.N)
30 نوامبر 2017 برابر است با 9 آذر 1396