کد خبر : 150615 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن - 22:08
سوراخی مثلثی شکل عجیب در سانچی یک منبع آگاه در امور بندری شانگهای گفت: گروه‌های پاک سازی در حال تحقیق برای یافتن راهی هستند تا نشت از نفتکش ایرانی را که در سواحل شرقی چین غرق شده ، متوقف کنند چراکه اندازه لکه نفتی ناشی از آن همچنان در حال بزرگ شدن است.

نوآوران آنلاین- اندازه لکه نفتی ایجاد شده از سانچی تنها یک هفته پس از غرق شدن این کشتی در گویی از دود، بیش از 3 برابر شده است.

بر اساس اعلام اداره اقیانوسی چین، مقامات 3 لکه نفتی با مساحت 332 کیلومتر مربع را شناسایی کرده‌اند که در مقایسه با 101 کیلومتر مربع گزارش شده در روز چهارشنبه، این لکه‌ها بزرگ‌تر شده‌اند. وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد: روبات‌های زیرآبی که برای جست وجوی لاشه کشتی فرستاده شده‌اند، نقطه اصابت را یافته که یک سوراخ مثلث شکل به اندازه 35 متر است.

چین می‌گوید آلودگی نشت از این نفتکش می‌تواند بسیار وخیم‌تر شود. اما مقامات هنوز درباره بهترین راه برای کنترل منبع نشتی اطمینان ندارند. در عین حال، پانگ سن، سفیر چین در ایران به خبرنگاران در تهران گفت: 11 کشتی چینی هنوز در حال انجام فعالیت‌های امداد و نجات در هفت موقعیت مشخص شده توسط ایران هستند. وی گزارش‌هایی را مبنی بر این که کشتی‌های ژاپنی از فعالیت منع شده‌اند ، تکذیب کرد و گفت: پنج کشتی گارد ساحلی Coast Guard در دو روز مشارکت داشتند.