کد خبر : 154311 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن - 16:36
نوسانات نرخ ارز عامل افزایش قیمت طلا رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر را وابسته به نوسانات نرخ ارز دانست و گفت: نرخ طلا در بازارهای جهانی افزایش و یا نوسانی نداشته اما بالارفتن نرخ ارز سبب شده است تا قیمت طلا و سکه نیز افزایش داشته باشد.

نوآوران آنلاین- محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره افزایش نرخ سکه اظهار داشت: دیروز افزایش نرخ سکه رکوردی تاریخی را ثبت کرد و به قیمت یک میلیون و 575 هزار تومان رسید.

وی گفت: مدت زمان ادامه این روند افزایشی مشخص نیست، تا زمانی‌که نرخ ارز مشخص و نیز تثبیت نشود این نوسانات همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران بیان کرد: نرخ طلا در بازارهای جهانی افزایش و یا نوسانی نداشته اما بالارفتن نرخ ارز سبب شده است تا قیمت طلا و سکه نیز افزایش داشته باشد و این امر باعث التهاب و افزایش تقاضا در بازار شده است و مردم در حال سرمایه‌گذاری با خرید طلا و سکه هستند.

کشتی‌آرای با تاکید بر سرمایه‌گذاری برخی افراد با خرید طلا و ارز ادامه داد: زمانی که انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ایجاد ‌شود طبیعی است که توجه مردم نیز بیشتر به این موضوع جلب می‌شود و برخی افراد برای حفظ ارزش اندوخته مالی خود، آن را تبدیل به طلا و ارز می‌کنند در نتیجه به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها نیز رشد پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت جهانی طلا در حدود 5 تا 6 دلار برای هر اونس و بسیار ناچیز است و بیشترین علت افزایش نرخ طلا، متوجه افزایش قیمت ارز است؛ قیمت طلا و سکه در کشور از حاصل ضرب قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بدست می آید.