کد خبر : 154353 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن - 19:28
نرگس پلنگ مشهد دستگیر شد گردانندگان اصلی یک باند شرارت معروف به «پلنگ» که با ضرب و شتم مردم از آنان زورگیری و حدود ١٠٠ گوشی تلفن همراه را قاپ‌زنی کرده بودند با تلاش ضابطان قضایی در منطقه طبرسی شمالی مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

نوآوران آنلاین-

قاپ‌زنی کرده بودند با تلاش ضابطان قضایی در منطقه طبرسی شمالی مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که مردی میان‌سال روز پنجشنبه هفته گذشته به کلانتری طبرسی شمالی پا گذاشت و از مستأجر قدیمی خود که دختری جوان بود شکایت کرد.

شاکی پرونده در اظهاراتش گفت: سال پیش خانه‌مان را به دختری جوان به هویت نرگس اجاره دادیم. او دختری درمانده بود و وقتی برای اجاره به خانه‌ام آمد، همسرم از باب ترحم گفت که «بیا خانه را در اختیار این دختر بگذاریم تا خدای‌نکرده به راه خلاف کشیده نشود». آن روزها نمی‌دانستیم که با دست خودمان آتش وارد زندگی‌مان می‌کنیم اما به هر حال، خانه را به نرگس اجاره دادیم. روزها یکی پس از دیگری می‌گذشت تا اینکه پای چند مرد جوان به خانه‌ نرگس باز شد. وقتی از او پرسیدم این افراد چه کسانی‌اند، گفت خانواده‌اش هستند. از موقعی که سر و کله این افراد پیدا شد، سرقت Stealing و کیف‌قاپی نیز در محله آغاز شد. اهالی همدیگر را می‌شناختند و در این مدت اصلا از این‌گونه اتفاقات در محله نداشتیم. چند ماه گذشته بود که متوجه شدم از چند نفر از اهالی محل زورگیری شده است و چند نفر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. چند نفر از شاهدان مدعی بودند همان مردانی که در خانه مستأجرم رفت‌وآمد داشته‌اند شب حادثه Incident مرتکب این جرائم شده‌اند. هر طور بود عذر نرگس را خواستیم و او را از خانه بیرون کردیم و محل را به فردی دیگر اجاره دادیم تا اینکه دیروز سر و کله این دختر پیدا شد. وقتی دیدمش، گفت برای احوالپرسی آمده است اما پس از رفتنش، متوجه شدم گوشی تلفن همراه من و همسرم را سرقت کرده است. به اینجا آمدم تا شاید قانون Law بتواند جلو این دختر بایستد.

دستگیری مجید‌کله در خیابان

در حالی اظهارات این شاکی در کلانتری طبرسی شمالی مشهد مطرح شد که متهم این پرونده پیش‌تر تحت تعقیب قانون قرار گرفته بود و تحقیقات مأموران انتظامی کلانتری‌های سطح مشهد برای دستگیری او و دیگر همدستانش در دستور کار ضابطان قضایی قرار داشت. با توجه به مستندات موجود در این پرونده، اطلاعاتی از این دختر جوان تحت تعقیب در دست بود که نشان می‌داد او از اعضای یک باند شرارت معروف به پلنگ است که همراه با دیگر اعضای این گروه سابقه‌دار تاکنون ده‌ها فقره موبایل‌قاپی در سطح مشهد داشته‌ است.

با گشوده شدن این پرونده، تیم تجسس کلانتری طبرسی شمالی با احتمال اینکه متهمان فراری در حوزه استحفاظی آنان سکونت دارند طی تماس با قاضی Judge حسینی، معاون دادستان مشهد، و اخذ دستور جلب این مجرمان خطرناک وارد مرحله شناسایی اعضای باقی‌مانده این باند شرارت شدند.

تحقیقات مأموران ادامه داشت تا اینکه شامگاه پنجشنبه یکی از اعضای این باند به هویت «مجیدکله» در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه طبرسی شمالی ردزنی شد. مجید با مشاهده مردان قانون ابتدا قصد داشت با آنان درگیر شود و از چنگشان فرار Escape کند اما وقتی عرصه را بر خود تنگ دید، به‌ناچار تسلیم و زمین‌گیر شد.

این متهم که چندین سابقه شرارت، زورگیری، سرقت، کیف‌قاپی، و تهیه و توزیع مشروبات الکلی در پرونده‌اش داشت پس از دستگیری و انتقال به کلانتری بدون مقاومتی به جرمش اعتراف کرد و نرگس، متهم تحت تعقیب قانون، را نیز لو داد.

نرگس‌پلنگ در دام مأموران

با به دست آمدن سرنخی از محل اختفای متهم اصلی پرونده، مأموران موضوع را با قاضی حسینی مطرح کردند و پس از اخذ دستور قضایی وارد عمل شدند و در اقدامی غافل‌گیرانه این دختر بیست‌وچهارساله را دستگیر کردند. این دختر جوان که چند سال پیش از خانه فرار کرده بود و به «نرگس‌پلنگ» شهرت داشت در بازجویی‌های اولیه به پلیس Police گفت: خانواده به‌‌‌هم‌ریخته‌ای دارم. من جایگاهی در آن جمع نداشتم. زندگی‌ام مدام با جر و بحث با مادرم می‌گذشت و این وضعیت برایم تحمل‌ناپذیر بود. برای همین تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم. بعد از فرار از خانه، با گروه پلنگ‌ها آشنا شدم.

نرگس در ادامه اظهاراتش به نحوه ارتکاب جرائمش اشاره کرد و افزود: من در نقش زن یکی از اعضای باند با همدیگر سوار موتور می‌شدیم و به یکی از خیابان‌های پرتردد مشهد می‌رفتیم. طبق نقشه هنگامی که پشت چراغ قرمز می‌ایستادیم من به یکی از راننده‌ها که خودرو گران‌قیمت داشت خیره می‌شدم و می‌خندیدم. وقتی نظر طعمه‌مان را جلب می‌کردم، با ضربه، به شوهر فرضی‌ام می‌‌فهماندم که طعمه در تورمان گیر کرده است. او هم از خدا خواسته از موتور پیاده می‌شد و به سراغ آن فرد می‌رفت و با این بهانه که «چرا به همسرم نگاه می‌کنی؟» دعوا راه می‌انداخت. در همین حین، دیگر اعضای گروه که با ما همراه بودند وارد صحنه می‌شدند و فرد موردنظر را حسابی کتک می‌زدند. در این میان، من لوازم ارزشمند مثل وجه نقد، گوشی تلفن همراه و کارت‌های اعتباری او را سرقت می‌کردم.

این دختر بیست‌وچهارساله گفت: شرارت‌های ما ادامه داشت و به بهانه‌های مختلف مردم را کتک می‌زدیم و از آنان سرقت می‌کردیم و برای اینکه به دام قانون نیفتیم، شگردمان را عوض کردیم و به قاپ‌زنی رو آوریم. افرادی را که در کنار خیابان یا در پیاده‌روهای خلوت مشغول صحبت با تلفن همراهشان بودند شناسایی و در یک لحظه تلفن آنان را قاپ‌زنی می‌کردیم.

دستگیری ٢ عضو باند در سال گذشته

دو متهم دستگیرشده در اعترافات خود دیگر اعضای این باند شرارت را معرفی کردند که تحقیقات پلیس برای دستگیری آنان آغاز شد. همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه بررسی‌ها به دادسرا معرفی شدند. سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۴ مشهد در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: براساس تحقیقات انجام‌شده، دو نفر از اعضای این باند شرارت سال گذشته توسط ماموران کلانتری طبرسی شمالی دستگیر و پس از انتقال به دادسرا، با قرار متناسب، قضایی راهی زندان Prison شده‌اند و اکنون در حبس به سر می‌برند.

قاضی سید جواد حسینی افزود: دو متهم دستگیرشده این پرونده نیز در اعترافاتشان تاکنون به حدود ١٠٠ فقره قاپ‌زنی تلفن همراه در سطح مشهد و زورگیری از ده‌ها شهروند مشهدی اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند شرارت ادامه دارد اظهار کرد:‌ شهروندانی که اخیرا به شیوه مشابه از آنان قاپ‌زنی یا زورگیری شده است می‌توانند برای شناسایی و شکایت از متهمان، به دادسرای ناحیه۴ مراجعه کنند.