کد خبر : 154867 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن - 17:58
شرکت‌های واردات خودرویی که نان گرانی دلار را می خورند در طول ماه‌های اخیر حوادث زیادی در خصوص واردات خودرو صورت گرفت از جمله ممنوعیت ثبت سفارش و ابلاغ دستورالعمل جدید واردات و یا غیر قانونی اعلام شدن شرکت‌های "عظیم خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو"، که این عوامل همه دست به دست یکدیگر دادند تا قیمت خودروهای وارداتی با قیمت‌های نجومی مواجه گردد.تمام این عوامل کم نبودند تا افزایش روز به روز قیمت دلار هم عاملی شد تا هر شرکت واردکننده‌ای هر قیمتی صلاح می داند بر روی خودروها بگذارد.

نوآوران آنلاین- در طول ماه‌های اخیر حوادث زیادی در خصوص واردات خودرو صورت گرفت از جمله ممنوعیت ثبت سفارش و ابلاغ دستورالعمل جدید واردات و یا غیر قانونی اعلام شدن شرکت‌های "عظیم خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو"، که این عوامل همه دست به دست یکدیگر دادند تا قیمت خودروهای وارداتی با قیمت‌های نجومی مواجه گردد.تمام این عوامل کم نبودند تا افزایش روز به روز قیمت دلار هم عاملی شد تا هر شرکت واردکننده‌ای هر قیمتی صلاح می داند بر روی خودروها بگذارد.

بر اساس اعلام انجمن واردکنندگان خودرو متوسط افزایش قیمت خودرو های وارداتی در طول این ماه ها ٩ میلیون تومان بوده است. اما سوال اینجاست این قیمت ها تا چه میزان مطابق ضابطه قیمت گذاری خودرو های وارداتی است؟
میرآخرلو معاون بازرسی سازمان حمایت هفته گذشته در گفت و گو با تسنیم گفته بود، قیمت خودرو های وارداتی را بررسی می کنیم و اگر خارج از ضابطه قیمت گذاری بود حتما باید قیمت ها اصلاح شود.در حال دریافت آنالیز قیمتی شرکت های خودروساز هستیم و تا کنون دو یا سه شرکت آنالیز قیمتی خود را به سازمان حمایت ارائه کرده اند.
وی با بیان اینکه بررسی آنالیز قیمتی شرکت ها زمان بر است، افزود: به محض نتایج نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.
اظهارات این مقام مسئول در سازمان حمایت در حالی است که شرکت های واردکننده به راحتی قیمت های غیرمعقول خود را تعیین کرده و در قالب طرح های مختلف محصولات را با تحویل های چندماهه به فروش می رسانند.

 

۱۳ شرکت مجوز واردات و پیش فروش خودرو گرفتند

چندی پیش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان اسامی ۱۳ بنگاه مجاز واردات و پیش فروش خودرو را اعلام کرد. که بدین شرح است: ایران خودرو، سایپا (پارس خودرو)، جهان نوین آریا، ایرتویا، آرین موتور پویا، کرمان موتور، آسان موتور، رامک خودرو، آرین موتور تابان، نگین خودرو، خودرو سازان راین، مدیران خودرو و صنعت خودروی آذربایجان شرکت های مجاز اعلام شده از سوی سازمان حمایت و نیز اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه پیش فروش و واردات خودرو هستند.علیرغم این اعلام برخی از بنگاه های اقتصادی بدون طی مراحل قانونی ضمن بازاریابی به طرق مختلف اقدام به تبلیغ و پیش فروش خودرو می کنند.