کد خبر : 155979 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۳ اسفند - 15:55
پلیس محبوب از نگاه مردم، چه کسی است؟ رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به این که پلیس محبوب از نگاه مردم، کسی است که در چارچوب قانون عمل می کند، گفت: بی تردید قدرت اقناع و دانش یک پلیس است که ضامن احترام و موفقیت وی و سازمان خواهد بود.

نوآوران آنلاین-سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در کارگاه آموزشی فرماندهان پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور با برشمردن شاخص‌های اساسی عملکرد پلیس فرودگاه، اظهار داشت: بررسی‌های تطبیقی نشان‌دهنده آن است که این پلیس، نسبت به سال گذشته بهبود عملکرد خوبی داشته و این تلاش شایسته تقدیر است، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر اثرگذار در بهبود عملکرد پلیس، شاخص اقتدار است ، افزود : پلیس آرمانی باید همواره اقتدار و شخصیت خود را حفظ کند تا مردم تصویری احترام‌آمیز از او در ذهن خود داشته و با شنیدن نام پلیس ناخود‌آگاه حس تحسین به آنان دست دهد و این مهم مستلزم انجام وظیفه دقیق است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: از دیگر راه‌های حفظ منزلت نیروی انتظامی در جامعه، داشتن درک مناسب از افکار عمومی جامعه است، به صورتی که نباید پلیس از افکار عمومی جدا باشد زیرا در این شرایط قادر خواهد بود تا نسبت به مسائل گوناگون سیاست مناسب در پیش گرفته و واکنش درستی متناسب با انتظارات جامعه از خود نشان دهد و در غیر این صورت چنین فاصله‌ای از وضعیت روز جامعه موجب افول منزلت سازمان خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: شاخص بعدی در منزلت هر نیروی پلیسی در سراسر دنیا برخورداری پلیس از فناوری‌های روز و در اختیار داشتن ابزار به روز و کارآمد است چراکه مردم به این باور خواهند رسید که چنین پلیسی با بهره‌برداری از این امکانات مدرن، با سرعت بالا در جایی که به حضورش نیاز است حاضر شده و به خوبی وارد عمل خواهد شد، در نتیجه نگاه همراه با اعتماد به نیروی انتظامی در میان شهروندان رواج خواهد یافت که باعث گسترش احترام و منزلت پلیس خواهد بود.

سردار شرفی ادامه داد: افزون بر موارد یاد شده که باید به صورت سازمانی در ناجا دنبال شود، یک بخش فردی نیز برای ارتقاء منزلت وجود دارد که بر عهده یکایک کارکنان این نیرو است و باید به دقت رعایت شود، از جمله موارد فردی مؤثر بر منزلت پلیس؛ برخورداری از لباس آراسته و تمیز، آرایش ظاهری بر اساس اصول و رعایت سیمای صالحان است که جدای از افزایش پرستیژ پلیس، بر روحیه مردم و حتی خود کارکنان نیز تاثیر مثبت داشته و موجب شادابی همه خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه، مردم پلیسی را دوست دارند که در چارچوب قانون باقی بماند، تصریح کرد: بی تردید قدرت اقناع و دانش یک پلیس است که ضامن احترام و موفقیت وی خواهد بود.

سردار شرفی در پایان گفت : باید بدانیم که کار انتظامی شب و روز ندارد و ما سربازانی هستیم که همواره باید سنگر خود را حفظ کنیم.

گفتنی است کارگاه آموزشی فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور در راستای اهداف قرارگاه جهادی تربیت و آموزش و ارتقاء دانش کارکنان این پلیس در ستاد پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد، در این کارگاه از فرماندهان برتر سال 96 با اهداء لوح، تقدیر شد.