کد خبر : 167573 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ فروردين - 11:59
بیانیۀ ضدایرانی اتحادیه عرب وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیانیه ای بر لزوم حل مسئله سوریه از راه های سیاسی تاکید کردند.

نوآوران آنلاین-

وزیران خارجه اتحادیه عرب با تکرار ادعای امارات مبنی بر مالکیت جزایر سه گانه ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی، از هر گونه اقدام امارات در این خصوص حمایت کردند.

وزیران خارجه اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست ریاض که پنجشنبه شب صادر شد، اعلام کردند: تنها راه حل ممکن برای بحران سوریه راه حل سیاسی مبتنی بر مشارکت همه طرف های درگیر برای پاسخگویی به آرمان های مردم سوریه بر مبنای نشست ژنو -1 است.

اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات در سوریه بر اساس منشور و اصول این اتحادیه اعلام کرد.

این بیانیه با محکوم کردن تنش ها در غوطه شرقی و اقدام ترکیه در حمله به عفرین، اعلام کرد که این اقدامات تلاش ها برای حل سیاسی موضوع را با چالش مواجه می کند.

وزیران خارجه اتحادیه در بخش دیگری از بیانیه خود به مسئله فلسطین اشاره کردند و بدون نام بردن از مبارزات مردم این کشور مقابل دشمن صهیونیستی و کشتار اخیر غیرنظامیان فلسطینی در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت، از تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس و حق حاکمیت دولت فلسطین بر تمامی خاک این کشور که در سال 1967 اشغال شد، حمایت کردند.

این بیانیه بر پایبندی به صلح به عنوان یک گزینه راهبردی برای حل اختلافات اعراب و اسرائیل بر اساس ابتکار صلح سال 2000 میلادی تاکید کرد.