کد خبر : 168416 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت - 15:23
گفت و گو با مرضیه رحمتی موتورسواری یکی از مهیج‌ترین رشته برای بانوان ایران است مرضیه رحمتی موتورسوار ایرانی که به صورت 4 سال متوالی در رشته موتورسواری مشغول هست و درباره علاقه‌اش به این رشته و اینکه چطور در این رشته توانست موفق شود به خبرنگار ما گفت.

نوآوران آنلاین

مرضيه رحمتي در گفت وگويي با خبرنگار ما گفت:موتور سواری رو بنده از کودکی دوست داشتم اما به دلیل محدودیت های اجتماعی و یا حتی نبود امکانات هیچوقت فکر نمی کردم که به این آرزوی کودکی برسم و زمانی که متوجه این شدم که میشود در این رشته وارد شوم و به طور حرفه ای و جدی از 3سال پیش ادامه دادم اما خوب این آرزوی من، شاید آرزوی خیلی از بانوان ایران زمین باشد که خیلی از خانم ها دوست دارم موتور سواری را عین رشته های ورزشی دیگ ادامه بدهند.

وي بيان داشت:رشته موتور سواری زیر مجموعه های مختلفی دار از جمله کراس،ریس،آفرود و تریال که رشته تخصصی بنده ریس می باشد که دوره های کاملا حرفه ای و خاص رو در کشور های مختلف گذرانده ام از جمله ترکیه و دبی که موفق به گرفتن لایسنس های این رشته ورزشی،که در ایران اولین بانویی می باشم که توانسته  مدارک لازم را برای شرکت در انواع مسابقه های جهانی  بدست آورد و متاسفانه برای این رشته برای بانوان در ایران تا به حال مسابقه رسمی برگزار نگردیده است.

مرضيه رحمتي در ادامه تصريح كرد: موتور ریس همانطور که از اسم آن معلوم می باشد،موتور سرعتی هست و از نظر امکانات،تجهیزات و حتی پیست و محل تمرین باید کاملا حرفه ای باشد و همچنین رشته کراس قدرتی هست.

وي اينگونه بيان داشت :تفاوتی که در ریس و کلاس به چشم مشاهده می شود،ریس در آسفالت و کراس در خاکی و دارای پرش های بلند که نیاز به قدرت بدنی بالایی دار و همچنین رشته ریس از نظر تجهیزات و لباس مناسب خیلی ایمن تر و مجهز تر هستش اما متاسفانه رشته کراس از نظر تجهیزات یک مقدار سطح پایین تری دار.

وي إذعان داشت:هدف اصلی من از گذراندن این دوره های حرفه ای ،شرکت کردن در مسابقاتی هستش که از طرف شرکت های معتبر جهانی در کشور های مختلف همواره در حال برگزاری است.

رحمتي در ادامه گفت :این رشته،رشته ای است که تازه راه افتاده و جایگاه بانوان هنوز در کشور عزیزمان به صورت مطلوب جا نیفتاده است.

وي در مورد مشكلات موجود گفت:مشکلاتی که در این رشته برای نه تنها بانوان به همراه دارد، نبود مدرسه و یا یک آکادمی که معضلی برای آینده این رشته در ایران وجود دارد چرا که متاسفانه اکثر موتور سوار ها به صورت تجربی آموزش دیده اند و گاهی نیز تجربیات آموزش می دهند و هیچ آموزشی که بر روی پایه و اساس باشد در ایران ما نداریم.نبودن پیست مناسب برای بانوان،کم بودن زمان تمرین که ما فقط یک روز در هر هفته تمرین داریم که این زمان خیلی کم و تنها پیستی که یک مقدار دارای استاندارد می باشد پیست آزادی است.هزینه ی زیادی برای تهیه موتور مناسب و لباس های گران قیمتی دار رشته ریس که این ها نیازمند یک سرمایه می باشد.

آخرین سرعتی که بنده تجربه کردم ،220 کیلومتر در ساعت در پیست فرمول یک استانبول بود،البته این سرعت و این رشته مهیج باید کاملا زیر نظر مربیان حرفه ای و با تجهیزات ایمنی همراه باشد.

وي در پايان گفت:در آخر جا دارد که از همه ی زحمت کشان و مسئولین این رشته به خصوص سرکار خانم سیدمهدی تشکر و قدر دانی بکنم به خاطر اینکه این شخص به عنوان مسئول بانوان در فدراسیون توانست که پیست آزادی را برای بانوان محل تمرین قرار دهد و تلاش به سزایی نیز انجام دادند که این رشته راه بیوفتد.

 

خبرنگار؛ دینا محبوبه محمدی