کد خبر : 170874 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير - 17:34
«هملت» فضایی سنگین و ملتهب دارد علی افضل/ نویسنده و کارگردان

نوآوران آنلاین- نمایش هملت ششمین اثر من به عنوان کارگردان است که بر صحنه می رود، اما در سال های گذشته بیشترین حجم فعالیتم بر بازیگری و نویسندگی متمرکز بوده و حدود شش سال در مرکز هنرهای نمایش رادیویی به عنوان نمایشنامه نویس مشغول به فعالیت بوده ام.

ساخت هملت برای من پروژه ای بسیار سخت و دشوار بوده است. این اثر فضایی سنگین و ملتهب دارد که برای دست یافتن به آن زمان زیادی صرف شده است.

در مورد جهان بینی آن می توانم بگویم؛ جهان ما به ظاهر وضعیتی ساده دارد، می رویم، می آییم، کار می کنیم، متولد می شویم و می میریم و گاهی هم دچار بحران و سختی و یا گشایش می شویم، اما پشت این زندگی ساده روزمره، عالم تو در تویی از پیچیدگی و عدم قطعیت نهفته است که تمام این سادگی ظاهری را هدایت می کند. به هر حال روزی می‌رسد که چه در فهم این شگفتی کوشیده باشیم چه نه، اینجا را ترک خواهیم کرد، تئاتر ما هم احتمالا چنین چیزی است، ظاهری ساده و خلوت و سبک اما روابطی سخت و پیچیده و حتی نا محتمل که در آن کوششی برای نتیجه گیری کردن نمی کنیم. این که چه بلایی بر سر شخصیت ها می آید و چه تصمیمی خواهند گرفت و حتی اینکه به وضوح چه روابطی با یکدیگر دارند در لفافه‌ای از تیرگی و عدم قطعیت فرو رفته است.