کد خبر : 172313 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد - 12:47
گروه غواصی برای جست و جوی غرق شدگان به سد میانه اعزام شدند مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: گروه غواصی هلال احمر استان برای جست ‎و جوی افراد غرق شده در سد آیدوغموش میانه، به این منطقه اعزام شدند.

نوآوران آنلاین-سعید کنعانی روز دوشنبه  با اشاره به اینکه جست ‎و جوی افراد غرق شده در آب جزو وظایف سازمان آتش نشانی است، افزود: هلال احمر تنها در صورت درخواست کمک می تواند وارد عمل می‎شود. 
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، امکان حضور افراد بیشتر در اطراف سد وجود ندارد. 
کنعانی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای این جمعیت 631 فقره عملیات امدادی انجام داده و به 539 تن از مصدومان حوادث امدادرسانی کرده اند. 
سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: بعد ازظهر 27 مرداد ماه جاری با اعلام خبر غرق شدگی دو چوان 93 و 32 ساله در سد آیدوغموش بلافاصله تیم اورژانس به محل اعزام شدند.
وحید شادی نیا افزود: پیمان میرزایی و صابر سبزی که برای فیلمبرداری از عروس و داماد سوار قایق شده بودند، در این سد غرق شدند.
به گفته امدادگران، این دو جوان که یکی فیلم بردار بنابی و دیگری قایقران میانه‌ای بود، شنبه (بیست و هفتم مرداد ماه) به قصد فیلم برداری، بدون جلیقه نجات وارد آب شده و به علت عمیق بودن منطقه‌ای که در آن از قایق خارج شده بودند، به داخل آب کشیده شدند که تلاش‎ها برای یافتن پیکر آنان ادامه دارد.
شهرستان میانه در 180 کیلومتری شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.