کد خبر : 173242 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور - 15:34
صالحی : نوسانات ارزی بر قیمت بلیت‌ سینماها تاثیر می‌گذارد وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه نوسانات ارزی بر قیمت‌گذاری بلیت‌های سینما تاثیر می‌گذارد، گفت: حفظ مصارف فرهنگی و هنری مردم در شرایط نامناسب اقتصادی بسیار مهم است.

نوآوران آنلاین-سیدعباس صالحی  با اشاره به تاثیر نوسانات بازار ارز بر تولیدات فرهنگی و هنری و امکان افزایش قیمت بلیت‌‎ فیلم‎های سینمایی در صورت گران شدن تولیدات سینمایی، گفت: به‌ یقین نوسانات ارزی آثار خود را بر تمامی حوزه‌های اقتصادی منجمله اقتصاد فرهنگ و هنر می‌گذارد و هر میزان کالاها و تولیدات به خارج وابسته‌تر باشند این تاثیرات نیز بیشتر خواهد شد و کالاهای داخلی نیز با توجه به نوع ارتباط با خارج و فضای روانی پیرامون افزایش قیمت ارز، گران می‌شوند.

تورم در حوزه‌های فرهنگی به نسبت دیگر حوزه‌ها کمتر بوده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تورم در حوزه‌های فرهنگی همچون کاغذ به نسبت حوزه‌های اقتصادی کمتر بوده است، ادامه داد: با این وجود با توجه به وابستگی کتاب و نشریات به کاغذ، نوسانات ارزی مخاطرات و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نوسانات ارزی تاثیر خود را بر قیمت‌گذاری بلیت‌های سینمایی می‌گذارد

وی همچنین در رابطه با تاثیر گرانی ارز بر حوزه سینما، گفت: این گرانی‌ها تاثیر خود را بر فضای قیمت‌گذاری بلیت‌های سینمایی خواهد گذاشت هرچند هنرمندان همیشه انصاف را رعایت کردند تا مردم به پای آثار هنری بنشینند.

حفظ مصارف فرهنگی و هنری مردم در شرایط نامناسب اقتصادی بسیار مهم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حفظ مصارف فرهنگی و هنری مردم در این شرایط نامناسب اقتصادی بسیار مهم است و نیاز به همراهی دولت و هنرمندان دارد، اضافه کرد: اگرچه هنرمندان همیشه رعایت حال مردم را کرده‌اند اما از هنرمندان و تهیه‌کنندگان سینمایی می‌خواهم گرانی ارز را تا کمترین حد ممکن در قیمت آثار خود دخالت دهند.