کد خبر : 173370 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور - 11:50
معاون امور مجلس رئیس جمهور ؛ جلسات هیات دولت ‌به ‌ساماندهی‌ وضعیت اقتصادی اختصاص یافت معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: عمده برنامه‌های دولت در راستای سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی و کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها است.

نوآوران آنلاین-حسینعلی امیری شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به بوشهر در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم به هدف سفر خود به بوشهر پرداخت و اظهار داشت:  حضور در مناطق مختلف کشور و استان‌ها برای پیگیری سیاست‌های عمومی دولت از تاکیدات رئیس جمهور است که در این راستا در سفر به بوشهر این مهم مورد توجه است،وی گفت‌وگو با مردم و افتتاح طرح‌های عمرانی را از دیگر اهداف سفر به استان بوشهر دانست و تصریح کرد: این سفر به دعوت استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده  است.

معاون امورمجلس رئیس جمهور از افتتاح پروژه‌ها در سفر به بوشهر خبرداد و بیان کرد: در این سفر اورژانس هوایی بوشهر به‌عنوان یکی از سیاست‌های دولت در راستای تسریع رسیدگی  و امدادرسانی به حادثه دیدگان افتتاح می‌شود.

امیری از افتتاح سد تنگ‌ارم دشتستان خبرداد و با بیان اینکه توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از سیاست‌های راهبردی دولت است  تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان برای بهره‌مندی مردم این بخش از آب مناسب  افتتاح می‌شود.

وی شرکت در نشست شورای اداری و بازدید از مناطق مختلف استان را از  دیگر برنامه‌های این سفر دانست.

معاون امورمجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور در شرایط بسیار خطیری قرار دارد گفت: جنگ تمام عیار اقتصادی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها با همکاری برخی از کشورهای منطقه بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که نیاز به تقویت اتحاد و انسجام در عرصه‌های مختلف است.

امیری تاکید کرد: آن چیزی که می‌تواند کشور را از مشکلات و توطئه‌های دشمنان عبور دهد اتحاد، انسجام و وحدت ملی به ویژه بین نهادهای سیاسی، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح  است.

وی بیان کرد: طبیعتا در این راستا همدلی  و تعامل بیشتر از پیش دولت به‌عنوان نهادی که اداره امور کشور را در عرصه اجرایی به عهده دارد و مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رکن تقنینی و نظارتی کشور بسیار مهم و حیاتی است.

معاون امورمجلس رئیس جمهور، اتحاد و همدلی دولت و مجلس در این عرصه را بسیار مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: هر جا بین دولت و مجلس اتحاد و همراهی بوده یک درک مشترک شکل گرفته که امورات کشور خوب اداره می‌شود و مسائل، خواسته‌ها و مشکلات مردم در  مسیر حل قرار گرفته است.

امیری، اتحاد و همدلی بین سه قوا به ویژه بین مجلس و دولت در این شرایط خاص زمانی را  یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت:  در جایی که  اتحاد و انسجام وجود نداشته و انشقاق بوده مشکلات مردم و نظام جمهوری اسلامی اضافه‌تر شده است.

وی بیان کرد: تقویت تعامل، همدلی و همراهی دولت و مجلس به طور مرتب و مستمر در حال  انجام است و وجدان عمومی مجلس هم حمایت از دولت را در مقاطع مختلف با شیوه‌های مختلف به اثبات رسانده و ما هم از این تعامل و درک مشترک در این شرایط خاص خرسندیم و امیدواریم هر روز شاهد ارتقای این تعامل باشیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر سرو سامان دادن به مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد: عمده برنامه‌ها و جلسه‌های دولت در راستای سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور است.

امیری از برگزاری جلسه‌های دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سروسامان دادن به وضع اقتصادی و کاهش آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها خبر داد و افزود: ستاد اقتصادی دولت با مسئولیت و راهبری رئیس جمهور در کنار دیگر فعالیت‌ها به عنوان رکن اختصاصی و کارشناسی دولت فعال است.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت نفت بر اقتصاد کشور اثرگذار نیست گفت: در مقایسه با کشورهایی که اقتصاد آنها مبتنی بر قیمت نفت است مشاهده می‌شود که این کشورها با نوسانات و کاهش قیمت نفت با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند اما با سقوط قیمت نفت کشور ما اداره شده و مشکلی ایجاد نشده و حتی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه کمک شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: این حکایت از این دارد که تلاش دولت در راستای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور کارشناسی و موثر بوده است.

امیری سیاست اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی که از سیاست‌های راهبردی دولت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است به طور مستمر برگزار می‌شود و دستورالعملهای خاص اقتصاد مقاومتی به استانها ابلاع شده و با همکاری و حمایت مجلس شرایط اقتصادی کشور بهتر و در مسیر صحیح و درستی قرار میگیرد.