کد خبر : 173625 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ شهريور - 16:12
رایگان ماندن سرویس مدارس استثنایی هشتادو هفتمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

نوآوران آنلاین-در ابتدای این جلسه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهرانطی تذکری به خودش گفت:از الویری، جاسبی و بانکی به دلیل آنکه روز گذشته نامشان را به اشتباه به عنوان مخالف مترو و تندرو آورده‌ام عذرخواهی می‌کنم.

 در ادامه شهربانو امانی،عضو شورای شهر تهران، طی تذکری از شستشوی حیات شورا با آب شرب انتقاد کرد و گفت:باتوجه به مراسمات تاسوعا و عاشورا،  هرجا از عاشورا صحبت میکنند از تشنه لبس امام حسین (ع) می گویند.آب منبع گران قیمت در جهان است. 

وی ادامه داد:به من خبر دادند که حیاط شورا و شهرداری را با آب شرب می‌شورند. چرا تحرک اصلاحی در مورد این موضوع نمی‌بینیم؟آیا بعد از این همه اعتراضات قرار نیست شاهد رعایت حداقلی‌ها از جانب مدیران شهری باشیم!؟

رانندگان زن برای سرویس مدارس ابتدایی و دختران دبیرستانی 

همچنین در جریان بررسی کلیات لایحه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران به پیشنهاد ناهید خداکرمی مقرر شد، استفاده از رانندگان زن برای کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی و دانش آموزان دختر دبیرستان در اولویت قرار گیرد. 

این پیشنهاد با 18 رای موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.

کسری ۴هزار میلیاردی بودجه شهرداری تهران 

همچنین مرتضی الویری،عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی پیشنهاد اعضای شورا درباره عهده‌دار شدن هزینه سرویس مدارس استثنایی گفت:برخی وظایفی که از گذشته به شهرداری اضافه شده در نتیجه اقدامات پوپولیستی بوده استدر شرایطی که ما با حدود ۳تا ۴هزار میلیارد تومان عدم تحقق بودجه در شهرداری مواجه خواهیم بود این اقدامات درست نیست 

وی ادامه داد:در عین حال این موضوع از وظایف دولت است نه شهرداری.در شرایطی که ما با تعداد زیادی طلبکار مواجه هستیم و شرایط مالی شهرداری خوب نیست،باید در هزینه‌های شهرداری هزینه کنیم.

در این جلسه همچنین پیشنهاد شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران جهت اتخاذ تدابیر فنی لازم به منظور سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان کم توان جسمی حرکتی با اکثریت آرا تصویب شد.

سرویس مدارس استثنایی رایگان شد

در جلسه هشتاد و‌هفتم شورا مطابق با رای اعضای شورای شهر تهران هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی رایگان شد.