کد خبر : 174586 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر - 13:40
به مناسبت پیاده‌روی اربعین صورت می‌گیرد: استقرار ۸۷ پایگاه امداد و نجات در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استقرار ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در استان‌های معین و در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۹۳۶ نفر ارائه خدمات می‌دهند.

نوآوران آنلاین-مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات) با اشاره به اینکه امسال تفاوتی در افزایش ۶ روزه ارائه خدمات خواهیم داشت، گفت: این طرح که از دو روز قبل آغاز شده است تا ۱۱ آبان ادامه خواهد داشت.

 وی با اعلام اینکه اقدامات سازمان امداد و نجات در داخل کشور ازجمله فعال‌سازی ستاد در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در سازمان امداد و نجات است، افزود: هماهنگی برای ایجاد چهار قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی ادامه دارد. همچنین استقرار نمایندگان سازمان امداد و نجات در قرارگاه‌های پایانه مرزی و حضور یک نفر به عنوان نماینده سازمان امداد و نجات در ستاد ملی اربعین ازجمله خدمات سازمان هلال احمر است.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: اعزام و در حالت آماده نگه داشتن تجهیزات مورد نیاز به قرارگاه‌ها با هماهنگی سازمان امداد و نجات انجام شده. استقرار یک دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۴ دستگاه خودروی ارتباط تیپ یک در قرارگاه‌ها و استقرار ۴ فروند بالگرد در قرارگاه‌های مرزی خسروی مهران شلمچه و چزابه نیز از دیگر اقدامات سازمان امداد و نجات در داخل کشور است.

سلیمی با اشاره به آمادگی کامل ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور جهت پوشش امدادی زائرین، گفت: ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری استان‌های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی نیز مستقر هستند. ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار نیز در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعال شده‌اند. همچنین ۱۲ هزار و ۹۳۶ نفر ارائه خدمات می‌دهند که ۹ هزار و ۴۷۱ نفر در داخل کشور و ۳ هزار و ۴۶۵ نفر در خارج از کشور استقرار دارند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از وجود ۸ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس و ۴۲ دستگاه خودروی نجات و عملیاتی خبر داد و افزود: ۷ دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات و ۴ فروند بالگرد نیز در مرزهای داخلی حضور دارند.