کد خبر : 174596 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر - 15:19
دستگیری عاملان حمله سایبری به شرکت‌های فرودگاهی مشهد و تبریز رئیس پلیس فتا به عملکرد این پلیس در حوزه سکه و مبارزه با التهاب‌آفرینان پرداخت و اظهار داشت: هزار و 381 سایت و کانال و گروه شناسایی شدند.

نوآوران آنلاین-سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس Police فتا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد این پلیس در حوزه سکه و مبارزه با التهاب‌آفرینان پرداخت و اظهار داشت: هزار و 381 سایت و کانال و گروه شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: 522 کانال مسدود شده و 200 کانال نیز با ذکر مشخصات کامل به پلیس آگاهی احضار شده‌اند تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی افزود: 24 سایت را نیز پلیس فتا راسا احضار کرده و برخورد لازم را انجام داد؛ یکسری ادمین که در خارج از کشور بودند مسدود شده یا در حال مسدود سازی هستند؛ با کانال ارتباطی گمرک هم برخورد شد که در این زمینه فعالیت می‌کرد.

عالی‌ترین مقام پلیس فتای کشور به رخنه‌های امنیتی، سایت‌ها و مراکز حساس پرداخت و اعلام کرد: 30 حفره کشف و تعدادی هکر شناسایی شدند.

وی گفت: حمله سایبری به شرکت‌های فرودگاهی در مشهد و تبریز نیز با تلاش پلیس فتا پیگیری شد؛ هکرها شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

انتقاد رئیس پلیس فتا از سطح امنیت بانک‌ها

رئیس پلیس فتای ناجا گفت: به بانکها بارها انتقاد کردیم که مدام تبلیغ و رقابت می‌کنید که مردم پولشان را به شما بدهند اما در قبال این اعتماد، چقدر برای امنیت مردم کار کردید.

سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه امنیت فرآیندی است که فرد باید از خودش شروع کند و سپس لایه به لایه بسته شده تا به لایه آخر خودش در کشور برسد، اظهار کرد: همه در تامین امنیت خود نقش دارند و ما به عنوان ناظر در این فرآیند نقش داریم، نه اینکه تامین‌کننده و مسئول امنیت باشیم؛ شرکتی که به مردم خدمت می‌دهد باید نخستین چیزی که در توسعه کسب و کار به آن دقت می‌کند، امنیت باشد.

رئیس پلیس Police فتای ناجا خاطرنشان کرد: به بانکها بارها انتقاد کردیم که مدام تبلیغ و رقابت می‌کنید که مردم پولشان را به شما بدهند اما در قبال این اعتماد، چقدر برای امنیت مردم کار کردید.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیامک‌هایی که به نمایندگان مجلس داده می‌شود، گفت: این موضوع به ما ارجاع نشده و مجلس آن را به وزارت اطلاعات محول کرده است.

هادیانفر درباره پسر تلگرامی (وحید خزایی) که با فرار Escape از کشور، اقدامات مجرمانه‌ای در فضای مجازی انجام می‌دهد و به مقامات کشو‌ر توهین می‌کند، گفت: از ابتدا توصیه داشتیم که قرار وثیقه سبک برای وی در نظر گرفته نشود اما این کار اتفاق افتاد و وی از کشور متواری شد، اقدامات این متهم در کشور مستندسازی می‌شود، فرار وی در دستور کار قرار گرفته و بخش زیادی از آن از طریق اینترپل در حال انجام است، انشاءالله دنبال استرداد وی هستیم و به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس پلیس فتای ناجا تصریح کرد: سایت جدید پلیس فتا راه‌اندازی شده است؛ توصیه می‌کنم که مردم به این سایت مراجعه کنند، ظرفیت‌های خوبی در این سایت مانند نظردهی مردم، گزارشات مردمی و... در این سایت ایجاد شده، مردم می‌توانند در این سایت ما را نقد کنند و بگویند از مراجعه به پلیس فتا نتیجه حاصل پیدا کردند یا خیر.

وی متذکر شد: شاکیان پرونده ثامن ادعای متفاوتی دارند، برخی از آنها براساس اصل پول‌شان ادعا و برخی بر اساس سودشان مدعی بودند، این ادعاها جمع شده اما هنوز تفکیک صورت نگرفته است، در یک فقره 50 میلیارد تومان پول خارج شده و در یکی از بانکها سپرده‌گذاری صورت گرفته است.

وزارت اطلاعات مسئول پیگیری تهدید پیامکی نمایندگان مجلس شد

وزارت اطلاعات با توجه به عدم ارسال گزارش به پلیس فتا درخصوص پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس، مسئول پیگیری موضوع شده است.

سردار هادیانفر در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بررسی پیامک تهدیدآمیز به برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه سی‌اف‌تی (cft) گفت: چنینی موضوعی به پلیس Police فتا گزارش نشده است.

وی ادامه داد: قرار است این موضوع از سوی وزارت اطلاعات بررسی شود.