کد خبر : 174753 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر - 10:34
ماجرای 6 سارقی که می خواستند 6 تن سنگ و خاک طلا را در روز روشن بدزدند ! ۶ متهم که با استفاده از تجهیزات کامل اقدام به برداشت ۶ تن سنگ و خاک طلا کرده بودند از سوی پلیس امنیت آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

نوآوران آنلاین-سرهنگ محمدحسن پاشا - رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان شرقی - در تشریح این خبر به میزان گفت: مأموران پلیس گزارشی دریافت کردند مبنی بر اینکه افرادی ناشناس در حال برداشت سنگ معدن طلا و خاک طلا از منطقه ای در اطراف یکی از شهرهای استان هستند.  بر این اساس، مأموران هنگام گشت در منطقه مورد نظر ۳ دستگاه نیسان، کاپرا و خاور حامل بار را شناسایی و آنها را برای بررسی متوقف کردند.

در بازرسی از خودرو ها ۲ تن سنگ معدن طلا، ۲ تن خاک طلا و نیز یک دستگاه کوره ذوب و استخراج طلا کشف شد و در این رابطه ۳ متهم دستگیر شدند.  متهمان در بازجویی های فنی به همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کردند که در یک عملیات غافلگیرانه آنها نیز دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنان ۲ تن سنگ طلای دیگر و تجهیزات استخراج و ذوب کشف شد. کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۲۸ میلیارد ریال تخمین زده و 6 متهم دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.