کد خبر : 175429 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان - 13:24
یک عضو اتاق بازرگانی در گفت و گو با نوآوران آنلاین مطرح کرد: سکاندار وزارت اقتصاد باید چه خصوصیاتی داشته باشد! در روزهای اخیر همواره این سوال به طور جدی ذهن همه مردم را به خود مشغول داشته است که سکاندار وزارت اقتصاد ، این حوزه مهم دولت چه کسی خواهد بود و تا چه اندازه توانایی حل مشکلات اقتصادی کشور را خواهد داشت ؟

نوآوران آنلاین- در همین راستا مجیدرضا حریری  ، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت و گو با نواوران انلاین گفت : مهم ترین نکته این است که سکان اقتصادی کشور در دست کیست و کسی که قرار است در رأس و به عبارتی سکاندار این اقتصاد  قرار بگیرد تا چه اندازه اختیارات و توانایی تغییر در وضعیت فعلی را خواهد داشت .

وی افزود : باید این واقعیت را بپذیریم که زیرساخت های اقتصادی کشور باید اصلاح گردد . تا زمانی که قوانین و زیرساخت های اقتصادی اصلاح و عیوب ان برطرف نشود نمی توان برای بهبود بهتر وضعیت اظهار امیدواری کرد .

 حریری ادامه داد : قطعا کسی که مسئولیتی را می پذیرد باید در مقابل مسئولیت خود اختیاراتی داشته باشد تا بتواند برای بهبود روند قدم بردارد . اتاق بازرگانی از هر فردی که در رأس مسئولیتی قرار بگیرد قدردانی و تا حد امکان از آن حمایت و در مسیر بهبود اقتصادی قطعا کمک خواهد نمود .

نایب رئیس اتاق ایران و چین اظهار داشت : وزیر اقتصاد باید به چند نکته مهم اهمیت ویژه ای دهد . اول این که تصمیماتی که در سطح کلان اقتصادی گرفته می شود با مشورت تمام ذینفعان اقتصادی کشور اعم از بخش خصوصی ، نهادهای دولتی ، دانشگاهی و غیره باشد . موضوع دوم برگزاری شورای گفتگو به ریاست وزیر اقتصاد می باشد ، بدین صورت که بسیاری از مسائل در این شورا مطرح و بررسی گردد . و سوم موضوع مقررات زدایی است ، زیرا یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد کشور  در چند سال اخیر مقررات زائد و اضافه ای است که باید هر چه زودتر حذف گردند .