کد خبر : 175869 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان - 15:48
برپایی مراسم عزاداری پایان ماه صفر در مراکز مذهبی شمال تهران مراسم عزاداری به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر در مرقد مطهر امامزادگان(ع)، مساجد، حسینیه ها ومراکز مذهبی شمال تهران اجرا می شود.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی توسلی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر و رحلت  جانسوز پيامبرگرامي اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اكبرش حضرت امام حسن مجتبي (ع) و آفتاب هشتم امامت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم (ع)، امامزاده علی اکبر چیذر(ع) و مساجد محوری شمال تهران با حضور عزاداران و سوگواران ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.
 وی گفت: خدمات رسانی به عزاداران و سوگواران به معنای احترام به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) است و توسعه فرهنگ شیعه و احیای ارزش های متعال انسانی را به همراه دارد بر همین اساس خدمات فرهنگی ، اجتماعی و همراهی با عزاداران در محلات 27 گانه شمال تهران اجرا می شود.
توسلی تصریح کرد: در ایام پایانی ماه صفر ویژه برنامه های رحلت نبی اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از جمله همکاری در برگزاری مراسم سوگواری در  مساجد منتخب و محوری سطح منطقه ، همکاری در برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در روز 28 صفر در مساجد سطح منطقه و ویژه برنامه های شهادت امام رضا (ع) شامل برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی در مساجد منتخب و محوری  سطح منطقه برگزار خواهد شد.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک نیز با اشاره به حضور سوگواران در مساجد و اماکن متبرکه سطح منطقه به ارائه خدمات بهینه در حوزه های بهداشتی و نظافتی به عزاداران اشاره کرد و افزود: معابر منتهی به امامزاده ها(ع)، تکایا ، حسینیه ها، مساجد و... شست و شو و پاکسازی شده است.