کد خبر : 176269 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان - 15:23
محمد کیانوش راد در گفت و گو با نوآوران آنلاین:‌ نمره قبول حناچی برای اداره امور شهری پیروز حناچی، با رای موافق 11 تن از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت و بزرگ ترین شهر ایران انتخاب شد. حناچی پیش از این سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را برعهده داشته است. وی سومین شهردار است که از سوی اعضای شورای شهر دوره پنجم تهران به این سمت انتخاب می‌شود.عباس آخوندی دیگر نامزد سمت شهرداری تهران تنها موفق به کسب 10 رای شده است.دو انتخاب پیشین شورای شهر دوره پنجم تهران یعنی محمد علی نجفی به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب این شورا نیز به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان مجبور به استعفا از شهرداری شد.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط محمد کیانوش راد فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با نوآوران آنلاین در خصوص انتخاب حناچی به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: در حال حاضر حناچی در مقایسه با عملکرد آقای اخوندی از نمره بهتری برای اداره امور شهر تهران برخوردار است.

وی ادامه داد: هر فردی که به عنوان شهردار بخواهد انتخاب شود باید از اصول ثابت و قابل انعطاف از جمله مبارزه با فساد ، ایجاد شفافیت در پیمان های شهرداری ، اولویت دادن به مصالح زیر بنایی شهری و توسعه شهری به صورت جامع را داشته باشد و سایر نکاتی که در شهرسازی های مدرن باید مورد توجه قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه یاد آور شد: در حال حاضر حناچی دارای شناخت خوبی برای اداره امور شهر تهران است. اما در این میان ناگفته نماند که هماهنگی با ساسر قوا ضمن حفظ منافع مردم تهران از جمله مواردی است که نه تنها در شهرداری بلکه در سایر نهادها جاری است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی آن چه که اهمیت دارد اجرای بی کم و کاست قانون بدون تنش و مبتنی بر گفت و گو و اثبات حقوق مردم در شئونات شهرداری است .

 کیانوش راد، در ادامه با بیان این که شهرداری با مشکلات زیادی در حوزه مدیریت شهری مواجه است اظهار داشت: از جمله مسائل موجود در حوزه شهری پرسنل بالایی است که در شهرداری وجود دارد که باید با تعدیل حساب شده ای در مورد آن ها برخورد شود.این در حالیست که بسیاری از پروژه های نیمه فعال باید عیان شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی برای مدیریت کارآمد در حوزه شهری اضافه کرد: استفاده از بخش خصوصی کارآمد بدون رانت های کارامد می تواند شهرداری را از حالت بی ثبات به یک حالت ثبات و ارامش برای ارائه خدمات به شهروندان برساند.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به همراهی شهردار تهران با دولت برای مدیریت امور شهری اضافه کرد: امیداواریم این شهردار با حمایت شورا به فعالیت های خود در کشور ادامه دهد .