کد خبر : 176326 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان - 12:35
یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با نوآوران آنلاین : حناچی از لحاظ علمی پشتوانه بسیار قوی در حوزه شهرسازی دارد در روزهای اخیر انتخاب شهردار تهران به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده بود . آقای حناچی و آقای آخوندی به عنوان گزینه های نهایی برای اداره امور شهر تهران انتخاب شدند که در این میان آقای حناچی شانس بیشتری برای سکانداری پایتخت را داشت . کارشناسان بر این باورند که امتیازی که آقای حناچی دارد این است که از لحاظ علمی پشتوانه و تجربه بسیار قوی را در حوزه شهرسازی داراست و در یک سال و نیم اخیر در سمت معاونت شهرداری بوده لذا با مسائل و مشکلات شهری به خوبی آشناست .

نوآوران آنلاین- در همین راستا عبدالله ناصری ، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در گفت و گو با نوآوران آنلاین گفت : حوزه مدیریت پایتخت در دو دهه اخیر خواسته و یا ناخواسته روندی سیاسی پیدا کرد و بعد از تشکیل شوراهای شهری این روند قوی تر شد .

وی افزود : من معتقدم  ضمن این که شهردار همواره باید در فرایندهای سیاسی حضور داشته باشد ولی اولویت اصلی وی مدیریت شهری و یا مدیریت پایتخت باشد و وظایفی که در حوزه شهر سازی و خدمات شهری دارد را به نحو احسن انجام دهد . امتیازی که آقای حناچی دارد این است که از لحاظ علمی پشتوانه و تجربه بسیار قوی را در حوزه شهرسازی داراست و در یک سال و نیم اخیر در سمت معاونت شهرداری بوده است لذا با مسائل و مشکلات شهری به خوبی آشناست .

ناصری ادامه داد : البته ناگفته نماند که در شرایط فعلی و با توجه به منابع محدود شهرداری نمی توان مانند دو دهه قبل پروژه های بزرگی را در شهرداری انجام داد ولی تجربیات آقای حناچی ، تجربه های مطلوبی است و می تواند وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهد . نکته مهم دیگر این است که شهردار تهران با رأی 21 نفر اعضای شورای شهر تهران انتخاب شده است و هیچ جریان سیاسی پشت آن وجود ندارد  .

این کارشناس سیاسی توضیح داد : متأسفانه در دوره های قبل شهرداری تهران عملکردی سیاسی و جناحی داشت و شهرداران متقاضی پست ریاست جمهوری نیز بودند .  لذا باید متذکر شد که درست است که آقای حناچی یک شخصیت اصلاح طلب است ولی هیچ وقت نحوه ی عملکرد و مدیریتی ایشان جناحی نبوده است . در مورد پرونده های فساد شهرداری که پرونده های بسیار سنگینی است و از دوره های قبل وجود داشته است ، هم باید هم شهردار و هم دستگاه قضایی کشور و تمامی نهادهای عالی کشور موضوع عملکرد شهرداری در دوره های مختلف را بررسی کنند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند چرا که بعید می دانم آقای حناچی به تنهایی بتواند این کار را عملی کند .