کد خبر : 176386 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان - 16:11
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با نوآوران آنلاین: بازار مسکن تا پایان سال به ثبات می رسد/ فروشندگان تمایلی به فروش ندارند به دنبال افزایش 50 درصدی قیمت مسکن، معاملات افت چشمگیری پیدا کرده و بازار ملک در شرایط کنونی به طور کامل وارد رکود شده است.اوضاع بازار مسکن چندان مناسب نیست. از طرفی قیمت‌ها در شهر تهران دچار رشد ۶۲ درصد شده و از سوی دیگر طبق اظهارات کارشناسان معاملات کاهش یافته است. هم‌چنین سرعت رشد ماهیانه قیمت که به طور وحشتناکی، به سمت صعود پیش می‌رفت، در حال حاضر روندی نزولی یافته است. بازار مسکن از سمت عرضه هم چندان تغذیه نمی‌شود و به همین دلیل بی‌تعادلی، آینده‌ی بازار را تهدید می‌کند.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات در گفت و گو با نوآوران آنلاین در خصوص اظهارات برخی از کارشناسان در زمینه رکود در بازار مسکن اظهار داشت:  در حال حاضر رکود در بازار مسکن را قبول ندارم چرا که بازده زمانی در طول هشت ماه اخیر نشان می دهد حجم معاملات در بازار مسکن میانگین یک درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان این که میزان مبایعه نامه ها میانگین در حدود 19 درصد افزایش یافته است یاد آور شد: میانگین قرارداد اجاره نامه ها 14 درصد کاهش یافته است. که این موضوع نشان می دهد که عده ای قراردادهای خود را تمدید کرده اند و عده ای خانه دار شدند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ، با بیان این که رکود در بازار حاکم نیست یاد آور شد: در این شرایط پیشنهاد می کنم هر فردی که متقاضی خرید مسکن است نسبت به خرید در بازار اقدام کند.

خسروی، در ادامه با بیان این که هم اکنون تعادلی در روند عرضه و تقاضای بازار مسکن وجود ندارد یاد آور شد: هم اکنون در بازار مسکن متقاضی زیاد است اما فروشندگان در انتظار افزایش قیمت در بازار هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات با اشاره به افزایش قیمت میلگرد در بازار گفت : در حال حاضر قیمت میلگرد به شاخه ای 100 تومان افزایش یافته است. این در حالیست که ما همه گرانی ها را در حوزه مسکن می بینیم این در حالیست که قیمت همه اقلام مصرفی خانوار رو به افزایش است.

خسروی، از ثبات در بازار مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صوتی که حناچی فعالیت خود را در بازار اغاز کند به دلیل رویکرد مثبتی که در بازار مسکن خواهد داشت قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود سیاست وزیر راه و شهرسازی را در حوزه مسکن مثبت ارزیابی کرد و افزود: ‌اسلامی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده است که رویکرد ساخت و ساز مسکن را تداوم خواهد داد. در این شرایط پیش بینی می شود که زودتر از پایان سال قیمت ها به ثبات برسند.