کد خبر : 176465 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان - 12:01
سردار جعفری: پاسخ‌های ما به آل‌سعود چراغ‌خاموش اما دردناک است فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان گفت: پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آن‌هاست.

نوآوران آنلاین- سردار جعفری در حاشیه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین در نشست با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر بهترین پاسخ به عهدشکنی‌های آمریکا چیست تأکید کرد: بر اساس اقرار مسئولان و کارشناسان آمریکایی، آمریکا در حال حاضر روبه‌زوال است؛ آمریکایی‌ها به حربه‌های مختلفی برای سرنگونی انقلاب اسلامی متوسل شده‌اند اما تمامی آن‌ها ناکارآمد بوده و به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: در حال حاضر آن‌ها به حربه‌های تحریمی به‌عنوان آخرین ابزار خود برای فشار بر ایران متوسل شده‌اند که این حربه نیز به‌مانند تهدید، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های فرهنگی و سیاسی، ناامنی‌های به وجود آورده شده به شکست منجر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: تهدیدهای دشمنان در عرصه‌های مختلف ادامه دارد با این حال آن‌ها به‌شدت از تحریم نظامی و جنگ علیه ایران پرهیز می‌کنند چراکه این اقدام آن‌ها به ضرر خودشان است.

وی بیان کرد: تجربه ۴۰ سال انقلاب اسلامی که به برکت خونه شهیدان به‌دست‌آمده نشان می‌دهد مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی ما است لذا باید همه ما به‌ویژه مسئولان گوش‌های خود را بازکرده تا بتوانند رسالت شهیدان و پیام‌رسانی‌ها آن‌ها بشنوند.

جعفری تأکید کرد: تحریم‌های دشمن توخالی و پوشالی است و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند که این نکته در شکست‌های پی‌درپی آن‌ها در برنامه‌ریزی‌هایشان مشهود است و تحلیل‌های مقامات آمریکایی نوید شکست حربه تحریم علیه ایران را می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در سوریه بیان کرد: تمامی کسانی که در سوریه حضور دارند به‌صورت داوطلبانه حاضر شده‌اند و بیشتر حضورشان مستشاری است.

این مسئول اعلام کرد: با توجه به مذاکرات صلحی که در حال انجام است دولت سوریه از ایران درخواست کرده تا یگان‌هایی را به‌عنوان حافظان صلح در منطقه اِدلب و شمال‌غرب حلب سازمان‌دهی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سوریه درگیری وجود ندارد و قرار است نیروهای به‌صورت محدود در این منطقه به‌عنوان نیروهای حافظ صلح مستقر شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان عنوان کرد: علت این یاوه‌گویی‌ها این است که رژیم آل‌سعود از مجموع حرکات جمهوری اسلامی در منطقه به‌شدت ناراحت است چراکه این حرکات موجب مقاومت و بیداری ملت‌های منطقه شده است.

وی اشاره کرد: آل‌سعود از توفیقات ایران در منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و لبنان به‌شدت بهم ریخته و با حرکات انفعالی خود می‌خواهد واکنش خود را نشان دهد با این حال پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آن‌هاست.

جعفری در پایان تأکید کرد: دولت عربستان و دولت‌های مرتجع منطقه پاسخ بسیاری از یاوه‌گویی‌های خود را دریافت کردند و برخی را نیز به زودی دریافت خواهند کرد، این پاسخ‌ها که گاه قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد به‌شدت آن‌ها را می‌سوزاند و موجبات ناراحتی هرچه‌بیشتر آن‌ها را فراهم می‌کند.