کد خبر : 176520 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان - 11:59
برف پاییزی، ارتفاعات شمال تهران را سفید پوش و کوهنوردان را گرفتار کرد برف پاییزی در حالی که کمتر از دو ماه به فصل زمستان باقی است ، ارتفاعات شمال پایتخت را سفیدپوش و 27 کوهنورد را در ارتفاعات توچال گرفتار کرد.

نوآوران آنلاینبه گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يک مهندس مجید نوربخش معاون  امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام اين خبر اظهار داشت: بارش برف پاییزی در ارتفاعات البرز علاوه بر ایجاد چهره زمستانی در ارتفاعات شمال تهران ،دمای هوا را در این منطقه تغییر داد و 27 کوهنورد را در ارتفاعات توچال به دلیل وجود مه و کولاک گرفتار سرما نمود که با حضور نیروهای پایگاه امداد و نجات کوهستان و آتش نشانی این افراد به پایین کوه هدایت شدند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد برف روبی برای خدمات رسانی به موقع به شهروندان افزود: با توجه به ویژگی های آب و هوایی در شمال تهران ، شهرداری منطقه یک ستاد برف روبی را  از 15 آبان ماه  تشکیل و اقدام به شارژ پایگاه های اصلی و فرعی در نواحی ده گانه و بزرگراه ها نموده است .
 نوربخش از آماده باش کامل عوامل و امکانات این معاونت در آستانه فصل سرما خبر داد و تصریح کرد: جلسات متعددی به منظور نیازسنجی ها در نقاط مختلف منطقه برگزار شده و در نهایت تامین مورد نیاز از نظر ماشین آلات و تجهیزات لازم و شناسایی نقاط بحرانی و مسیرهای مربوطه انجام شده است.
 وی افزود:: این ستاد فعالیت کاری خود را آغاز  بر اساس شرایط جوی  تا پایان اسفند ماه ادامه می دهد و دراین مدت  نیروی انسانی مورد نیاز جهت انجام کلیه امور برفروبی انجام وظیفه خواهند نمود .