کد خبر : 176521 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان - 12:08
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پهلوگیرى بزرگترین کشتى در بندر شهیدبهشتى چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: با پهلوگیرى کشتى ٧٥ هزارتنى حامل ذرت در بندر شهیدبهشتى چابهار، عملیات تخلیه بزرگترین کشتى که در این بندر پهلو گرفته است با موفقیت انجام شد.

نوآوران آنلاین- بهروز آقایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، با اشاره به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی به ویژه در حوزه تجهیزات استراتژیک در بندر چابهار، اظهار کرد: بازاریابی منطقه ای سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار با پیوند کشورهای هند، افغانستان و ایران در کنار توافق نامه چابهار و انعقاد قراردادهای بخش خصوصی داخلى، خارجی و جذب اپراتور خارجی، موجب شد تا بندر چابهار؛ به عنوان پشتوانه تمام بنادر کشور در حوزه خلیج فارس به صورت کلیدى ایفای نقش کند.

 

وى، ادامه داد: بازاریابی گسترده و تعاملات منطقه ای سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره گیری از بندر شهیدبهشتى چابهار و شکل گیری لوپ لاینری در بیرون از حوزه خلیج فارس جهت پاسخ گویی به نیازهای کشورهای افغانستان و کشورهاى حوزه CIS توانست این فرصت را در بهره برداری به موقع از این بندر با توسعه انواع زیرساخت های مدرن و انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان به ویژه در مورد گندم و حبوبات برای کشور ایجاد کند.

 

آقایی با بیان اینکه که امروز بندر چابهار به عنوان پشتوانه و سوپاپ اطمینان بنادر کشور قادر خواهد بود پاسخگوی همه فعالیت های بنادر جنوبی ایران باشد، گفت: این اتفاق به گونه اى رقم خواهد خورد که در انتقال کالاهای اساسی کشور و صادرات انواع کالاها اعم از مواد نفتی، معدنی و ...هیچ خللی در خدمت رسانی و تجارت دریایی کشور ایجاد نشود.

 

وی، افزود: در حال حاضر کشتی های هفتاد هزار تنی غلات و کالای اساسی و کشتی های حامل برنج در بندر شهیدبهشتى چابهار پهلوگیری کرده که حاکی از هدف گذاری صحیح قابلیت های ایجاد شده براى این بندر  است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه با وجود بالفعل کردن بندر چابهار وجود ندارد