کد خبر : 176792 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان - 16:52
یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با نوآوران آنلاین: قدرت خرید مردم 100 درصد کاهش یافته است/ تصویب لوایح تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد در روزگاری که تنگناهای اقتصادی سفره مردم را تحت تاثیر قرار داده، مسیری که دولت و مجلس در این مدت پیش گرفته نتوانسته مشکلات معیشت مردم را رفع کند، بنابراین باید مسیر ریل گذاری شده تغییر کند.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط محمد قلی یوسفی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با نوآوران آنلاین با بیان این که تصویب لوایح بهبود وضعیت معیشتی اظهار تاثیری در بهبود زندگی مردم ندارد اظهار داشت: در حال حاضر پروژه هایی در کشور فعال است که 15 سال است که به نتیجه مشخصی نرسیده است.  

این کارشناس اقتصادی، با بیان این که طرح هایی که در زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم ارائه می شود غلط است و  درک نادرستی از ریشه مشکلات وجود دارد اظهار داشت‌: در این شرایط اگر طرح های فوق تصویب بشوند کمکی به حل مشکلات معیشتی مردم نمی کنند. به دلیل این که ریشه مشکلات به درستی شناسایی نشده است و اوضاع شرایط جامعه بد است بنابراین به منظور حل مشکلات معیشتی مردم باید مجموعه ای از لوایح دیده شود.

قلی یوسفی ادامه داد: در حال حاضر هم خلا تشخیصی در زمینه ریشه مشکلات دارد هم خلا تصمیم گیری و اجرایی از این رو تصویب لوایح تاثیری در بهبود اوضاع معیشتی کارگران ندارد.

قلی یوسفی،  یادآور شد: در شرایطی که کشور با مشکل فقر و بیکاری مواجه است باید به منظور تامین بودجه و سایر مشکلات مطرح شود و برای حل آن راه حل های اساسی اندیشیده شود.

این کارشناس اقتصادی، در ادامه با بیان این که در شرایط امروز جامعه فرصت بحث کردن در مورد مشکلات نیست یاد آور شد:‌ مشکلات در 40 سال گذشته انباشته شده و شرایط به دلیل نارضاسیتی مردم و افزایش خط فقر بحرانی شده است.

قلی یوسفی در ادامه با اشاره به افزایش شدید نرخ تورم و بیکاری در کشور عنوان کرد: این که ما بگوییم چه کسی مقصر است مشکلی را حل نمی کند.

وی در ادامه با بیان این که دولت باید بین وضعیت بد و بدتر برای حل معیشتی مردم چاره ای بیندیشد یاد آور شد: در حال حاضر تورم 200 درصدی در اقتصاد حاکم است. به همان نسبت قدرت خرید مردم روندی کاهشی پیدا کرده از این رو دولت چاره ای ندارد که مشکلات معیشتی را جبران کند .

این کارشناس اقتصادی، در ادامه با انتقاد از سیاست های دولت در 40 سال گذشته یاد آور شد: راهکاری که در طول 40 سال گذشته از سوی دولتمردان اعمال شده است منتج به بروز بحران شد.

قلی یوسفی در ادامه با بیان این که دولت باید قدرت خرید مردم را به میزان  100 درصد افزایش بدهد یاد آور شد: از سویی دیگر اگر قدرت خرید مردم افزایش یاید این موضوع به معنای کاهش ارش پول و افزایش نرخ دلار است.

این کارشناس اقتصادی افزود: در این شرایط اگر دولت به مردم اهمیتی ندهد  با بی ثباتی ها سیاسی و اقتصادی مواجه می شود. از این رو دولت چاره ای ندارد جز این که با تزریق پول قدرت خرید مردم را افزایش دهد.