کد خبر : 180102 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي - 11:58
حناچی در حاشیه دوچرخه‌سواری سه‌شنبه این هفته خبر داد مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار شهردار تهران از رایزنی و مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان برای حل آلودگی هوای تهران خبر داد.

نوآوران آنلاین- پیروز حناچی سه شنبه این هفته هم طبق قولی که داده بود، بدون استفاده از خودرو و با دوچرخه به محل کار خود رفت و در میدان ولیعصر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر به وضعیت سلامتی مردم تهران نگاهی بیاندازید می‌بینید که وضعیت خوبی نیست.

وی با بیان اینکه دیابت نوع 2 ، فشار خون و .... سلامتی مردم تهران را تهدید می‌کند ، گفت: 70 درصد آلودگی هوای تهران، مربوط به وسایل نقلیه شخصی است و می‌بینید که برای ارتقاء سلامتی مردم راهی به غیر از کنار گذاشتن خودروی شخصی نداریم و باید استفاده از حمل و نقل عمومی و پیاده روی و ... در دستور کار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گرانی دوچرخه گفت: الان تولید کنندگان دوچرخه پای کار آمدند و ما نیز باید کمک کنیم که دوچرخه‌های باطری‌دار با قیمت پایین‌تر ارائه شود و با شرکت‌های دانش بنیان نیز در این خصوص مذاکره کردیم اما راهش این است که این دوچرخه‌ها در ایران تولید شود و تکنولوژی‌اش به داخل کشور بیاید.

وی افزود: باطری دوچرخه در ایران تولیدش آغاز شده اما فراگیر نیست و ما باید به سمت استفاده از دوچرخه‌های عادی، برقی، و موتور برقی به جای استفاده از موتورهای کاربراتوری که میزان الایندگی‌شان بالاست برویم و آنها را جایگزین کنیم.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شهرداری یارانه خرید دوچرخه می‌دهد نیز گفت: به شکل یارانه نه، اما باید تلاش کنیم که دوچرخه‌ ارزان به دست مردم برسد که یا به شکل کرایه‌ای خواهد بود و یا در ایستگاههای شهرداری خواهد بود که توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و سعی می‌کنیم قیمت تمام شده که به دست مردم می‌رسد کاهش یابد.

وی در پاسخ به درخواست شهروندی برای تردد با اتوبوس اظهار کرد: ما سه هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و ولی چشم با اتوبوس هم تردد می‌کنم.

به گزارش ایسنا، در دوچرخه سواری این هفته شهردار تهران ، آرش میلانی رئیس کمیته محیط زیست شورا و درویش مدیر کل سابق مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست نیز وی را همراهی می‌کرد.