کد خبر : 180654 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي - 14:04
مربی تیم ملی در جمع خبرنگاران مطرح کرد: اگر پاس‌های نهایی ایران دقیق‌تر بود چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟ مربی تیم‌ملی از مصدوم نشدن ملی‌پوشان در بازی مقابل یمن ابراز خشنودی کرد.

نوآوران آنلاین- اوسیانو کروز، مربی تیم‌ملی فوتبال در نخستین تمرین ملی‌پوشان پس از پیروزی پرگل مقابل یمن اظهار کرد: در درجه اول خوشحالیم که پس از بازی دیشب مصدوم نداریم. به همین دلیل بازیکنان را به دو گروه تقسیم کردیم. یک گروه از بازیکنان در حال ریکاوری و باقی در حال ادامه تمرینات هستند. پیروزی در بازی نخست با نتیجه ۵ بر صفر نتیجه خوبی برای ماست اما مهمترین مساله این است که تمرکزمان را برای بازی بعدی مقابل ویتنام حفظ کنیم و آماده آن دیدار باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان پس از پیروزی مقابل یمن مغرور نمی‌شوند؟ گفت: البته که این طور نیست. ما با بازیکنان در سال قبل هم کار کردیم و آن‌ها را می‌شناسیم. ما می‌دانیم که بازی بعدی مقابل ویتنام خیلی مهم است و این تیم توانسته در سوزوکی کاپ قهرمان شود. ما بازی با یمن را فراموش کردیم و تمرکزمان را برای ویتنام گذاشتیم و به راهمان ادامه می‌دهیم.

مربی تیم‌ملی درباره نظر رسانه‌های خارجی که پس از پیروزی پرگل تیم‌ملی مقابل یمن، ایران را شانس نخست قهرمانی در جام ملت‌ها می‌دانند، توضیح داد: فکر می‌کنم خیلی زود است که راجع‌ به قهرمانی صحبت کنیم. شما نمی‌توانید ساخت یک خانه را از سقف آغاز کنید و باید ستون‌های آن را ابتدا پایه ریزی کنید. ستون‌های خانه ما، بازی‌های گروهی است. ما الان به بازی ویتنام و پس از آن به بازی عراق فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم خانه‌ای محکم در مرحله گروهی برای مردم ایران بنا کنیم.

اوسیانو در ادامه درباره ضعف بازیکنان در دادن پاس‌های نهایی به یکدیگر توضیح داد: من این سوال شما را با یک لبخند جواب می‌دهم. ما ۵ بر صفر یمن را شکست دادیم و فکر کنید اگر در دادن پاس‌های نهایی دقیق‌تر بودیم چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟ البته می‌دانیم که نقاط ضعفی داریم و در هیچ بازی نمی‌توانیم مطلقا خوب باشیم و امروز روی نقاطی که باید بهتر باشیم، کار می‌کنیم. تلاش ما ادامه پیدا خواهد کرد تا بهتر شویم.

او درباره استفاده تیم‌ملی از ضربات ایستگاهی و محک نخوردن خط دفاع و دروازه‌ تیم‌ملی مقابل یمن اظهار کرد: همانند همه تیم‌های ملی دیگر، ضربات ایستگاهی برای ما مهم است و روی آن کار کردیم. همچنین ما برای تمام شرایط آماده هستیم. می‌دانیم که نوع بازی‌مان نسبت به جام جهانی فرق دارد ولی آماده همه نوع بازی هستیم.