کد خبر : 180807 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ دي - 11:50
با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان: بزرگترین شهرک حمل و نقل کشور افتتاح و بهره‌برداری شد فاز نخست شهرک حمل و نقل تهران و پروژه تکمیل تقاطع غیرهمسطح این شهرک با حضور وزیر راه و شهرسازی‏‏‏‎‏ ،استاندار تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی تهران، ری و شمیرانات، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و نمایندگان تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‏، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ضمن گرامیداشت قیام 19 دی شهر قم در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: در وزارت راه و شهرسازی به ویژه در بخش حمل و نقل جاده‌ای، نقش اصلی مدیران، تسهیل‌گر و حمایت از به کارگیری ظرفیت‌ها وشکوفایی اقتصادی با توان مجموعه سرمایه‌گذار و شرکت‌های این بخش است.

 وی با بیان این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات، مشارکت مردم در سیاست‌گذاری و اداره امور کشور است، افزود: با همدلی، هماهنگی و یکپارچگی ملت عزیز، برای تحقق استقلال اقتصادی در کشور اقدامات خوبی انجام شده است و امید آن می‌رود در ادامه این روند با بهره‌‌گیری از توان مالی و سرمایه‌های بخش خصوصی، تراز اقتصادی رشد بیشتری داشته و دولت هم متقابلاً نقش تسهیل‌گری و هموارسازی مشارکت سرمایه‌گذاران را ایفا نماید و اقتصاد رقابتی در کشور گسترش یابد.

 اسلامی همچنین اظهار داشت: باتوجه به سیاست‌های کلی که از سوی دولت ابلاغ گردید، قانونی رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و به‌کارگیری از ظرفیت بخش خصوصی، به نحو مطلوبی در قانون دیده شده است که مدیران و مسئولین ارشد استانها باید به جریان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی شتاب بیشتری دهند.

 وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امید است با افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل، با استقرار هرچه سریعتر شرکت‌ها، سهم ناوگان و رانندگان در اقتصاد حمل و نقل به درستی مورد توجه قرار گیرد و دستیابی به بهره‌وری در بخش حمل و نقل کالا محقق پیدا کند.

 اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب این شهرک و همجواری با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: واقع شدن پارک لجستیک در این منطقه و مرکز بار و انبارداری موجب می‌گردد یک مجموعه کارآمد اقتصادی ایجاد شود که با نقش‌آفرینی جامعه حمل و نقل، مسائل و کاستی‌های موجود هم مرتفع می‌گردد.

این گزارش حاکی است، موسوی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره با حمایت از فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا و رفع مشکلات رانندگان تلاش می‌نمایند تا در فضای کسب و کار این بخش، توسعه و رشد بیشتری فراهم گردد.

 وی تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار و برون رفت از رکورد اقتصادی از اولویت‌های مهم نمایندگان مجلس است که در حوزه قانون‌گذاری و تسهیل در سرمایه‌گذاری و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 تا 2 سال آینده تمام شرکت‌های حمل و نقل به شهرک حمل و نقل انتقال می‌یابند

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای طی گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در این مراسم اظهار داشت: استان تهران یکی از قطب‌های حمل و نقل در کشور است که 25 هزار کامیون در آن کار حمل و نقل کالا را برعهده دارند و تردد این کامیون‌ها موجب آلودگی هوا و ترافیک عبوری می‌گردد.

وی افزود: شهرک حمل ونقل، دسترسی‌های متعددی به شبکه‌های ارتباطی داردکه حمل و نقل روان و ایمن در این محدوده برقرار است. حسن‌نیا با تأکید بر این که طی دو سال آینده تمام شرکت‌های حمل و نقل از پایانه کالای نسیم‌شهر به این شهرک انتقال پیدا می‌کند، افزود: دولت هزینه‌های مورد نیاز برای محوطه‌سازی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم می‌کند که بخشی از آن با کمک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکنون انجام شده است.

 ساختار کاری رانندگان و شرکت‌‌ها سازماندهی می‌شود

حسین احمدی‌زاده رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالای کشور ضمن ارائه گزارش از روند عملیات احداث شهرک حمل و نقل از سال 96 تاکنون، اظهار داشت: با ساخت شهرک حمل و نقل تمامی عملیات حمل و نقل عمده بار از پایانه‌های موجود به این شهرک منتقل می‌شود که بخش قابل توجهی از نیازهای رفاهی و اجتماعی رانندگان برطرف می‌شود.

وی افزود: این شهرک در زمینی به مساحت 300 هکتار احداث شده است که در فاز اول 79 شرکت حمل و نقل و در فاز دوم وسوم، 231 شرکت و مؤسسه حمل و نقل فعالیت می‌نمایند. احمدی‌زاده با اشاره به مزیت‌های این شهرک، اظهار داشت: ساماندهی مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل، ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی، ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و شرکت‌ها، ایجاد امنیت ترافیکی جهت شهروندان، کاهش آلودگی هوا، ایجاد اشتغال و تسهیل و تسریع در جابه‌جایی از مهم‌ترین مزایای این شهرک است.