کد خبر : 182685 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ بهمن - 13:33
پایان رقابت فرنگی‌کاران ایران در تورنمنت کرواسی با سه مدال رنگارنگ تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ کرواسی پایان داد. ۵ نماینده دیگر ایران نیز حذف شدند.

نوآوران آنلاین- رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی بزرگسالان جایزه بزرگ کرواسی که جزو طرح رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شود، روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن در شهر زاگرب کشور کرواسی برگزار شد.
۸ کشتی‌گیر تیم ملی جوانان ایران با هدایت حمید باوفا به مصاف حریفان خود در این مسابقات رفتند که در پایان تیم ایران توسط پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا، میلاد رضانژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره و محمد ناقوسی در وزن ۷۷ صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در رقابت‌های دوره‌ای در دو کشتی به ترتیب واسیل بوتز الکساندراف از رومانی را با نتیجه ۸ بر ۴ و آیازچی دوگوس از ترکیه را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد. دادمرز در کشتی سوم و برای کسب مدال طلا مقابل اکرم اوزترک دارنده مدال برنز جهان از ترکیه ۲ بر ۱ پیروز شد و عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل آنتونیو کامنجاسویچ از کرواسی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی در مصاف با فورکان بایراک قهرمان جوانان جهان از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. ناقوسی در این مرحله مقابل یونس امره باشار قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر ۴ ایلی سیوچاری دارنده مدال برنز جهان از کشور رومانی را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم میلاد رضانژاد حسین‌وند پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با توجه به حاضر نشدن تونی برالا از کشور کرواسی راهی دور سوم شد. وی در این دور مقابل ویرجیل مونتیانو از کشور رومانی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. رضانژاد در این مرحله اریک توربا از کشور مجارستان را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد، اما در دیدار نهایی برابر کرم کمال قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه شکست خورد و به مدال نقره رسید. محمدرضا مختاری در ۶۷، حسین فروزنده در ۸۲، حسن فروزنده در ۸۷، ابوالفضل سیدمهدوی در ۹۷ و علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم ۵ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبای‌شان حذف شدند.